• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Knip de klemmen van de ashoes los en schuif die weg en haal je met een doekje wat vet weg, dan kun je de tanden tellen op de as.

Cheers:afro:P:afro

de auto staat dus zonder wielen in de modder en met nog een ander auto op hed dak en links en recht staan er weer andere autos langs, hmmmm dit owrdt echt een mooi klus ja now as ik me daar een mathijssen 500 euro kostende ombouw set me uitbespaar

de dikte van de assen kan ik daar niks uit ophalen? hoe dik is de as die normaal in een f16bak steekt bij een kadett gsi en dan kan ik mete of die ascona as net zo dik is dan is het fout??

wat -offtopic gelul allemaal :D .. dacht dat t ging om de verbouwing van de A Corsa.. maar daar valt weinig meer van te zien :P

nou zal ik maar weer wat ontopic posten dan:P

hier wat fototjes nog..

blokombouw11.jpg

blokombouw12.jpg

gaat er steeds meer op lijken jawel..ooit..

blokombouw13.jpg

draadjes zijn lief, jeroen ook soms. :P

ohja nog ff een foto van mij in actie anders denken jullie dat jeroen alles doet :P

blokombouw14.jpg

en ja, ik rol graag over de vloer..:angel

edit edit edit edit..

update van de assen:

vandaag naar de sloop gegaan ascona 1.6D de as opgemeten aan de vertanding niet goed was te dik, stond nog een ascona 1.6s maar daar zat een f13 bak achter dus ook niet goed, maar ik hoorde kadett 1.6i gt ook wel is een f16 achter kon zitten lieten er now net stuk of 10 kadett 1.6 staat allemaal die bakken schoon ligge te krabben en er dan achter te komuh dat allemaal f13 is toen meteen ff paar astra F gekekeken ook f13 maar er stond nog een kadett sedan 1.8s met f16 dus ashoes log gemaakt gemeten en ja hoor beet f16 smalle as , kei veel gezeik gedaan om as er onder uit te krijgen maar lukte niet, alles vast enzo, dus sloper met hftruck late kome na veel overtuigings kracht van mij die assen door midde geslepe en ik vrolijk naar huis, kom ik thuis aan de homokineet er afgehaald van die as waar ik hoes van los had gepeutert de korte a en yup past perfect op me corsa gsi as, maar toen de lange as ej dat paste niet die was wel weer dik, zooi dus nu heb ik 1 paste homokineet van een 1.8s korte as, dus nu maar is wat rond gaan kijke bij 2.0 en 1.8 kadetts bij de korte as, mischien zijn ze allemaal wel zo

Ik zal eens ff kijken hoe het met de homokineten van m'n broer z'n Corsa zaten.

Aangezien er een kleine homokineet op zat..... F16 bak van 1e type Kadett 1.8 GSi. :hmmz

Las een paar pagina's terug iets over het inkorten van de gaskabel he, ene was creatief met kroonsteentjes en de andere had t over brommer nippels (van gaskabel ofzo), dat functioneert toch niet!?!:thumbdown

Haal gewoon ff je gaspedaal eruit, zet m in de bankschroef en buig je pedaaltje (na logisch nadenken) een beejte om, komt je binnenkabel ook strakker te staan!! Oja, heb zelf die van de Kadett gebruikt....

En nog even over die veerpootbruggen, past die van een GSI nou wel of niet na inbouw van een 2.0 16v met SFI vervanger??? Zo ja-->mooie gepolijste bestellen!!:D

Waarom zou het met een brommer gaskabelnippel niet werken?:hmmz

Maarre jou oplossing werkt inderdaad ook.

Er zijn meerdere wegen naar die naar Rome leiden.

Cheers:P:afro

Werkt zeker, twijfel ik niet aan, maar je loopt denk ik wel de kans dat t los schiet?! Maar heb er geen ervaring mee, misschien werkt het wel hartstikke goed natuurlijk!!:D

Oorspronkelijk gepost door max

Waarom zou het met een brommer gaskabelnippel niet werken?:hmmz

Maarre jou oplossing werkt inderdaad ook.

Er zijn meerdere wegen naar die naar Rome leiden.

Cheers:P:afro

Wat goed helpt met een brommer nippel is om hem na het monteren nog even na te solderen, net als bij een stroomdraadje. Gaat ie nooit meer los en is op de juiste lengte.

Cheers :afro:P:afro

wat voor tank heb je nu.

een a1 en a2 tank zijn super simpel om te bouwen.... door gewoon verloop buisjes te gebruiken...

een a3 tank moet je de pomp eruit halen en dan de tank ertussen weg halen en een buis tussen zetten zodat de uitwendige pomp het over kan nemen :angel:angel

Oorspronkelijk gepost door sw16v

ff -offtopic vraagje he

ik kan nu aan een achter as komen van een calibra c20xe

en hett lijkt mij wel wat om schijven achter bij de corsa

maakt het dan wat uit of er abs op zit?(wat ik niet zeker weet)

en op wat voor dingen moet ik meer letten?

en nog een vraagje

heb gister nog ff een steekas (dikke) op reserve gehaald maar daar zit een abs ring op

kan die er zo af en dan heb ik een "gewone"as of moet ik perce zonder abs ring?

anders moet ie maar door verkocht worden:P

vraag 1 maak niks uit kan gewoon gebruikt5 woorden.

Vraag 2 kan ook gewoon gebruikt woorden.

ff een stome vraag maar a1 en a2 en a3?

wat is welke ik ken eigenlijk maar 2 a modellen de facelift en de niet, of is het dat de niet facelift oude model ook in 2 uitvoeringen

oke ik weet meer dan genoeg nu en leg me er bij neer :D

p.s ben nog steeds opzoeknaar 1homokineet??

heeft iemand een kadett E 1.8 en wil ff kijke of er aan de korte as een kleinere homkineet zit, hoesje los wippen en opmeten??

floris

nu stel ik maar ff een vraagie:

ik ben bezig met ombouw en vraag me eigen af hoe dat jullie de kabelboom aanpassen?

ik gebruik voor de oliedruk/dynamo/startmotor de originele kabels van de corsa die blijven hangen...

en dan heb je die originele vierkante stekker van de corsa en dar soldeer ikde stekker van een kadett aan voor comp +12v/toerenteller/temperatuurzender + 1tje extra leggen naar thermostaathuis.

en dan heb je nog dunne rood blauwe en dikke rood blauwe voor benzinepomp.

nu houdt ik alleen in de originele kabelboom van de corsa 1 bruin/witte over waar is die van???

het is een c20xe uit kadett en die komt in een 1.6se gsi corsa...

Terug
Naar boven