• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

ff snel een nood vraag

op de corsa/nova site staat dus dat je met die diesel homokineten zo een 2.0 erin kunt maken maar nu staat er dus:

Bij een standaart 16v kun je de homokineten van:

dan alle types

en dan staat eronder:

Alleen als er een f16 aan aan het blok is gemonteerd

en dan zie ik het niet meer zitten dan zie je 2 verschillende types homokineten op het plaatje?

maakt het dan wat uit een F16 of F20 zijn toch precies hetzelfde op de overbrengingen na????

aub snel reactie wil morgen nog 1 homokineet bij bestellen

alvast bedankt

en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!

Wie kan mij er nog 1tje regelen?????

Ik denk dat het beter is om die M-Tech steekassen te kopen...

Die 1.6D homo's zijn er niet al te veel en als je ze dalijk kapot rijd dan kun je ze nieuw gaan kopen... en je weet de prijzen van die krengen...

jah dat klopt. sommige zaken willen al niet eens de corsa gsi homokineten leveren :o

die mtech steekassen zijn duur. vooral als je daarna nog is kadett homokineten moet gaan kopen.

maar zoals elektri zegt. als je zo'n ascona homokineet kapot rijdt. ga maar zoeken naar nog 1. nou rijd je de bakkant niet zo gauw kapot. maar ga je nog iets verder opvoeren. dan is zo'n homokineet met kleine diameter toch een beetje aan de zwakke kant.

een kadett homokineet kost 25euro 2ehands.

een corsa gsi homokineet 65/85euro nieuw.

en een ascona homokineet 200 euro.

rijdt je da ding 2x kapot dan dan heb je je mtech assen er al uit.

Origineel gepost door floris

en nut toch de vraag ik wil hem ombouwen komende week maarkan 2dehands geen homokineet krijgen dus denk koop hem nieuw 122 euro ex en krijg 30% korting Maar nu komt het ze zijn nergens meer leverbaar!! heb 3 autozaken geprobeert en toen opel gebeld kost 350 euro inclusief!!

Wie kan mij er nog 1tje regelen?????

als jij voor mij de lange mtech steekas regelt dan heb ik voor jou nog zo'n ascona homokineet. :P

sorry kan ik niet regelen zon lange as. Maar heb jij nog een 1 mtec as dan??? kan ik ander aan 1 kant mtec andere kant diesel homo??

maar niemand kan mij adres je regelen waar er nog een te koop is?

wat ik eerder beschreef op corsa/nova tuning was mijn fout nu begrijp ik het pas (dom van me)

er staan alle types waar die homokineet op zit en dan staat er onder alleen als er een F16 bak gemonteerd is. Ik dacht dat is het kopje van een nieuwe stuk tekst. Maar dat gaat over die types autos dat daar een F16 aan moet zitten.

(als iemand me nu nog volgt ander vergeet het allemaal maar :-) )

hahah ikke jou snap....

let op voordat je je die bakkant homokineet kapot rijdt dan mag je wel eerst komen met 450 PK+.

ze zijn door een goede kennis / mede corsa rijder / extreme sprinter getest met een kleine 350 pk en onder die omstandigheden hielden ze het prima uit.

zoveel vermogen nog? ok, vergleken met wielzijde belast je de bakkant maar minimaal. maar heb wel vaker een bakkant homokineet moeten vervangen omdat mensen die kapot hebben gereden.

heb zelf ook al een keer zo'n kreng kapot gereden met en van een standaard kadett gsi 8v. die homokineten lijken me toch sterker dan die van een ascona.

geen 450pk voor nodig :P

now ik heb hem op onderdelenzoeker gezatten en na 4 sloper terug gebeld te hebben zaterdag en allemaal de mm door gegeven van wat het moet zijn enzo Moest er 1 goede tussen zitten en die stuurt ie me op moet hem dinsdag of woensdag krijgen 27mm bak zijde en 24mm de as . Ik ben erg benieuwd of het de juiste is ! Heb er geen vertrouwen in

stuur in het vervolg de man voor controle naar de site van Corsa-novatuning.nl dan kan hij zien welke bakzijde homokineet je precies bedoeld. Gezien de asdiameter krijg je nu waarschijnlijk de verkeerde. Aan de vorm alleen al kun je de juiste herkennen.

Cheers :afro:D:afro

hmmm k*tzooi maar wat is het verschil nog kijk bak zijde diameter is echt wel een groot verschil toch F13 is gat veel kleiner en diameter van een een dikke kadett is as is toch veel dikker dan een een dunne as? Ja nou we komen er van de week achter of we moeten :cry of :D

MAW... ombouwassen kopen... :vertag

Je moet gewoon geluk hebben op een sloop... 9/10 keer vis je achter het net...

En om ze nou nieuw te kopen is ook niet alles

iemand weleens een corsa-b ombouw gedaan met de brede radiateur van een gsi met airco?

ik denk eraan om een radiateurslang bovenzijde van een astra-f gsi te kunnen gebruiken (varkens-krulstaart vorm) maar allicht zijn er hier andere ideeen? :)

plaatje bij t praatje:

DSCF0028.JPG

vandaag de steekas ontvangen met de homokineet ik weet alleen niet of ik moet lachen of huilen

was een compleete as ik gekeken van buiten zelfde was goed diameter van de asstomp ook goed, homokineet er afgeslagen en op mijn gsi as gemaakt Yes ging ook goed , ik blij , wil ik de as in de bak steken past ie niet!

eerst diameter gecheckt die waren goed, toen tandjes aan het tellen geslagen 34 ook goed, toen viel me op dat het borg veertje behoorlijk vast zat dit is afgehaald en weer geprobeer lukt nog niet klemde kreeg hem er wel deels in maar niet goed. heb ik me er nog is scheef op liggen te staren en meten en toen viel het me op , ze hebben op het uiteinde van de asstomp die in de bak gaat er dwars een verlengstuk ofzo oplegt en toen kij hard opgeslagen om de 1 of andere reden. Dus zijn die tandjes bol gaan staan op 2 plaatsen ik alles rond gevijlt, toen schoot ie er al stuk verder in maar nu zijn denk ik toch het begin van de tandjes beschadig en pakt hij dus niet in de bak!! Terug sturen begin ik niet aan das toch ombegonnen en de verzendkosten ben ik toch kwijt, nu heb ik 2 opties.

* het eerste kleine rijtje met tandjes rond om afdraaien het springveertje kan gewoon nog in zijn groef blijven, maar ik vraag me af of de 2 rij tanden er handig in schiet

*of ik frees de beschadigde tandjes van de eerste rij weg

wat denken jullie er van?

Terug
Naar boven