• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Originally posted by 5chaap2k

misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)

Thanks,

Komt in de grote "nog te doen lijst" te staan :D

Originally posted by freek corsa

inderdaad de camera mee en van stil stand tot 200 km/h filmen en stopwatchen.

en tegen elkaar sprinten :D

Morgen eerst maar even mijn brandstofpomp vervangen denk ik, hij begint steeds meer te zoemen. En eerder als ik gas gaf in een bocht, hield hij in. Nu houdt hij ook al in op een rechte weg:thumbdown

Gelijk ook even de verdelerkap/rotor/bougies vervangen, is al een half jaar geleden namelijk:D

Een vriend van mij heeft een corsa 1.4nz, maar vind dat best fijne stads auto'tjes. Lekker koppel, op laag toerental:agent

Originally posted by max

Originally posted by 5chaap2k

misschien ook wel handig voor op de CNT site max ;)

Thanks,

Komt in de grote "nog te doen lijst" te staan :D

misschien nog ff uitzoeken welke kleur kabel wat doet maar dat kan honza wel uitleggen :jerry

Bij mij duurt het nog wel even voordat ik alles af heb..

Maar als ik het af heb.......:o:o:o:o

Origineel gepost door bbg_gendt

haha sjoerdps: ik weet hoe je je voelt, maar ik ben bijna van mijn 1.4 tje af gelukkig:D

Origineel gepost door sjoerdps

ik doe dan ook wel mee..

als van 0 tot 100 in 10min ook geldt.........king:king:

vuile baggerzooi, 1.4:puke:puke:puke

in 10 min, wow :o

ik heb de ombouwset voor corsa A van mtech en ik heb laatst homokineten 16v gekocht, maar der zitten bij de homokineten ook abs ringen op.

Kan ik die gebruiklen of moet ik een paar kopen waar geen ring op zit?

Kan je gewoon gebruiken.

Wie kan mij vertellen hoever ik mijn krukaspoelie moet afdraaien voor in een A Corsa'tje, of heeft er iemand een foto??

Waarom draaien ze de krukaspoelie af?

Mijn 1800tje heb iker zo ingehangen zonder de poelie af te draaien, het blok is verder gelijk aan een 2 liter 8 klepper.....

Laatst de dynamo vervangen en de snaar kon er zonder probleem af.

bij mijn c20xe zaten er 2 groeven naast elkaar, 1voor de dynamo snaar en 1 voor en stuurbekrachteging pomp. Ik geloof dat deze tegen de carosserie aan loopt. Heb deze ook al af laten draaien maar ik weet niet of het ver genoeg is

tjah;)

jij hebt veel te zeggen, zal ik dan maar eens een foto'tje gaan zoeken van een afgedraaide poulie.

hij staat overigens ook al afgebeeld op corsa-novatuning.nl

2afgedraaid.jpg

Bij een 8v heb je iets meer ruimte. ik had bij mijn SEH redelijk wat ruimte. bij de XE liep het af en toe aan.

Het blok beweegt verrassend veel in de rubbers. Een klein beetje ruimte bij je poelie is niet genoeg. die motor moet kunnen bewegen. dus gewoon even afdraaien.

Origineel gepost door Vapor

komt goed met die rotte corsas altijd. dan ligt binnen no time je motor op de grond.

mee eens, een corsa moet wel rubbers hebben, anders leeft hij niet lang :o

wat rubbers, gewoon stalen verbinden, hangt ie lekker strak derin:wors

Als je toch wat strakkers wil zonder dat je blok binnen 500km op de grond ligt, is dit mss iets voor je: Klikkie doen

Terug
Naar boven