• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Originally posted by freek corsa

dus als je van plan bent wat ik denk dat je wil, dan hebben jullie straks een extreem snelle corsa :thumbup

Het kriebelt enorm ... :D

begin dan eerst maar eens met een corsa A kopen en klaar maken voor zoveel pk's

roest vrij maken

remmen van een C20XE, C20LET, C25XE auto erop monteren

carroserie doorlassen

enz, enz, enz.

Heren,

- Zijn er mensen die het motorsteunsetje van Astley in gebruik hebben?

- Zijn er mensen die andere mooie oplossingen hebben voor het stevig ophangen van het blok, behalve de PU-truuk?

- Wanneer je het blok steviger ophangt, komt er dan aanzienlijk meer stress op het chassis, zodanig dat je aan extra versterking moet denken?

Thnx voor reacties,

Dittrich

Originally posted by Saiko

Heren,

- Zijn er mensen die het motorsteunsetje van Astley in gebruik hebben?

- Zijn er mensen die andere mooie oplossingen hebben voor het stevig ophangen van het blok, behalve de PU-truuk?

- Wanneer je het blok steviger ophangt, komt er dan aanzienlijk meer stress op het chassis, zodanig dat je aan extra versterking moet denken?

Thnx voor reacties,

Dittrich

Ik heb voor de Corsa A Let rechts voor de steun verlaagt ivm een blok stress steun gevult met PU, steun compleet doorgelast en verstevigings platen in gelast en me voorbalk versteving met een balk 50x50x3mm.

Alles wat je minder dempt aan de ophanging komt qwa stress terug op het fram maar goed de PU heb je in verschillende hardheden dus daar moet je het zoeken.

Als me auto af is komt er 340pk los op me wielen en dan zien we wel hoe en wat er gebeurt heheeh motor ruimte word creamwit dus scheuren zijn snel te zien.

Origineel gepost door freek corsa

img1437wm8.jpg

img1434kz8.jpg

Das een corsa b steun?

Dat moet ik dus ook gaan maken...alleen die tekening krijg ik niet op normaal formaat uitgeprint:thumbdown

ik snap niet wat iedereen loopt te klooien. Ik heb ze afgelopen week nog uitgeprint en ze kloppen gewoon weer.

Maar goed dennie kheb hier een setje liggen an die tekeningen..

Mag je wel hebben

heej marcel, de site is echt geweldig hoor, maar ik moet zeggen dat ik ook heb lopen klooien met de tekeningen... Misschien is het handiger om er een of twee maten bij te vermelden, zodat de rest beter afgeschat kan worden... het is maar een voorstel :angel

oja, ik was op zoek naar die motorsteunverstevigingssmurrie. Als iemand weet waar ik dat vandaan kan halen, mag het hier vermelden. Anders ga ik nog vene dit topic doorspeuren :sleeping

ff een vraag tussendoor....

als ik een c20ne in me corsa wil hangen(x14sz)

en ik koop een ombouset bij mathijssen wat heb ik dan nog meer nodig?

gr tom

Originally posted by Saiko

... typische opmerking is dat.

Tijd om je oogkleppen af te doen ventje :D

ten eerste

noem mij geen ventje...

ten tweede

Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik het negatief bedoelde..

Enigste wat ik zei is 'en het blijft vw' VW onderdelen moet je niet vergelijken met opelonderdelen.. Klaar

ik heb ook met enige regelmaat aan de golfjes van mijn maatje sleutelde.. en nog steeds een zwak heb voor de golf I... Dus ik heb geen oogkleppen op hoor... :vertag:vertag

ff -offtopic

als ik een c20ne in me corsa wil hangen(x14sz)

en ik koop een ombouwset van mathijssen heb ik daar verder nog wat bij nodig?

gr tom

Terug
Naar boven