• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa a ombouw z20let met f23 er zit leven in

ik heb tussen het blok en het front/koplamp maar 4cm ruimte

dus daar gaat echt geen slang tussen door die dan nog op de turbo past

en geloof me we hebben echt van alles geprobeert.zo als het nu zit is echt de beste oplosing.

@sw16v kop is wel smaller maar de motor met bak licht net iets verder naar voren dan bij een c20let.

er is echt totaal geen vergelijk met een c20let,alle steunen zijn anders,net zoals de f23 bak

en een luchttoevoer slang naar je huidige positie van de filter brengen?

Verder nette bak zo geworden, zal ook wel lopen denk ik zo:P

Groeten Twan

origineel gepost door IMpY

en een luchttoevoer slang naar je huidige positie van de filter brengen?

Verder nette bak zo geworden, zal ook wel lopen denk ik zo:P

Groeten Twan

dat is de bedoeling moet alleen nog even kijken of ik het via de bumper en met een slang achter het scherm laat gaan.of via een extra luchthapper op de motorkap

origineel gepost door sw16v

:hmmz:hmmz:hmmz

luchtfilter op de gewone plaats als c20let bijv. met korte inlaat slang. scheelt je nogal aan inlaat lengte

de kop is smaller dan c20let, dus opzich zou ik zeggen dat daar zelfs meer ruimte zou moeten zitten.

:hmmz

zit er toch echt niet... :D

even een update;)

een hele tijd niets gedaan aan de corsa, getrouwt, vacantie.

de hydraulische koppeling zit erin net als het electronice gaspendaal.

remmen en koppeling nog ontluchten.dashboard erin en dan kan de corsa naar v-max.

als de corsa rijd dan nog de voor wielen en achteras uitlijnen,en de rest van de binnen zijde afbouwen.apk erop even wat dingen proberen met rijden.

kan ik daarna naar de rdw

origineel gepost door arjo v d beemt

even een update;)

een hele tijd niets gedaan aan de corsa, getrouwt, vacantie.

de hydraulische koppeling zit erin net als het electronice gaspendaal.

remmen en koppeling nog ontluchten.dashboard erin en dan kan de corsa naar v-max.

als de corsa rijd dan nog de voor wielen en achteras uitlijnen,en de rest van de binnen zijde afbouwen.apk erop even wat dingen proberen met rijden.

kan ik daarna naar de rdw

deze mod voor niets gedaan dan ?

gasklephuis z20let van electronice naar kabel bediening gemaakt

dit van wegen dat op het kms nu nog geen electronice gaspendaal kan

ik meen dat die originele inlaat slagen nog wel eens dicht willen klappe met tubo motoren die gekiteld zijn.

en daarom een hoop vermogen missen.

of je het nou op je eigen manier doet, of op die an sw..

zorg dat je of samco of metaale inlaat slangen gebruikt van lucht filter naar turbo.

maar goed ik snap als je hem eerst rijdent wil hebben.

maar zou het wel doen voor dat je naar vmax gaat....

die originele zijn ook van metaal te krijgen toch (of chroom)?

origineel gepost door sw16v

Als je de inlaat zo bouwt op deze manier, dat staat toch 100x netter (vind ik dan he..)

ruimte is er echt wel :agent

Die ruimte is er niet SW. :hmmz

Ten eerste is de foto die je post van een astra G, en geen corsa A. Ten 2e ligt het blok bij arjo er anders in dan een C-motor. Dit ook vanwege de versnellingsbak die er aan vast zit.

groeten

sw bij deze zeg ik het nog een keer tussen het front/koplamp en de cilinderkop zit 40mm ruimte als je blijft denken dat daar een slang van 72mm tussen past dan denk ik dat jij iets niet snapt.

de z20let ligt nou een maal niet het zelfde in de corsa als een c motor dus bij deze houden we er nu over op.

de orginelen inlaat is veranderd de slangen zijn van samco bij de bevesteging van de slangen naar filter en lmm zit een alu ring van 45mm,dus de tussen afstand is zo klein dat de slang niet kan vacum zuigen

denk dat het idd aan de foto ligt.. op de foto lijkt het of er genoeg ruimte is..

De diameter op de turbo is ook kleiner dan na de plastic buis over het kleppendeksel ofniet ?

deze mod voor niets gedaan dan ?

gasklephuis z20let van electronice naar kabel bediening gemaakt

dit van wegen dat op het kms nu nog geen electronice gaspendaal kan

de bedoeling was om kms erop tezeten maar , v-max zegt dat hij de z20let met een verkorte kabelboom in de corsa draaiend kan krijgen.probleem was dat de orginelen kabelboom van de z20let gewoon nooit in de corsa past.

daarom heb ik het orginelen electroince gaspendaal er toch maar in gebouwt,krijg v-max het niet voor makaar om de motor telaten draaien is het niet veel werk om het gaspendaal met kabel temaken

[/quote]

@SW er is gewoon teweing ruimte in een corsa, maakt eigenlijk niet wat je erin bouwt:)

ik heb wel een front er in gezet van een diesel dit geeft ook iets ruimte maar daarna heb ik de diesel radiateur er in gezet en was ik heel veel ruimte kwijt

bij mij zit ook de leh turbo er op nou weet ik eigenlijk niet of die in diameter groter is dan de orginelen van de z20let/c20let turbo.

ik weet wel dat als ik een andere versnellings bak er achter hang de motor zeker 8cm naar achteren kan.

ik hou het nu orgineel z20let met f23.kan het later altijd nog veranderen;)

een paar foto's

P1020069Small.jpg

P1020070Small.jpg

P1020073Small.jpg

heb nog wel het inlaat spruitstuk eraf moeten halen,ik moet nog een extra vacum slang aansluiting maken.

daarna de kabelboom netjes weg werken,en nog wat meer kleine dingen

nieuwe up-date:D

het vrijprogameerbaar zit bijna op de motor,nog een paar kleine aanpasingen en dan kan de corsa eens gaan rijden.

zit nog wel wat soldeer werk aan maar het einde is in zicht:)

:wors

Na lang bouwen en knutselen mag je er eindelijk mee gaan rijden, ik hoop dat je er een kick van krijgt, zou ik wel krijgen namelijk ;)

Geniet ervan :cool:

Terug
Naar boven