• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B achterlichtunits vervangen..

Dunc

Post weinig
Woest ben ik!! Ja, in de eerste plaats op mezelf omdat het me niet lukt, wat in mijn beleving toch simpel moet zijn.

Ik heb 2 witte chromen kappen voor achter gekocht. Dus ik op jacht naar mooie gloeilampsetjes. Vandaag kunnen ophalen eindelijk. Ik haal rechts de printplaat van binnen eruit, nieuwe lampjes erin, fluitje van een cent.

Toen op jacht naar die 4 schroefbouten die de reflector vasthouden. De 2 bovenste zo eruit met rateltje '8. Die rechtsonder-buitenkant ook. Gaat lekker dacht ik. Maar toen kwam ik bij die schroefbout die linksonder aan de binnenkant zit. Ik kom er met geen mogelijkheid bij! Niet met de dopsleutel, niet met een kleine steeksleuteltje. Die kunststof binnenkap van het interieur zit precies vóór dat schroefboutje en maar 1 cm ruimte ertussen. 't Is een Corsa B van '99.

Maar hoevelen onder jullie hebben die reflectoren niet ooit vervangen of losgehad?!

Ben ik nou een mongool, of is het standaard slopen die binnenkant om bij dat 4e schroefje te kunnen komen?

Hellup, mijn Blingbling komt niet af.. :swear

Dunc

[rquote=1853301&tid=141439&author=McKaamos]dopratel met een wartel gebruiken? ;)[/rquote]

Grote vriend, Jaah, heb ik gebruikt. Zelfs zo'n kortstelig rateltje met 8 erop. Maar die kap zit er tóch voor en heb geen speling voor de dopsleutel.

Maar jij hebt het over een "wartel' . wat bedoel je daar precies mee? p.s. ik heb geen uitgebreid gereedschap thuis hoor..

[rquote=1853301&tid=141439&author=McKaamos]dopratel met een wartel gebruiken? ;)[/rquote]

Grote vriend, Jaah, heb ik gebruikt. Zelfs zo'n kortstelig rateltje met 8 erop. Maar die kap zit er tóch voor en heb geen speling voor de dopsleutel.

Maar jij hebt het over een "wartel' . wat bedoel je daar precies mee? p.s. ik heb geen uitgebreid gereedschap thuis hoor..

[rquote=1853309&tid=141439&author=*Jurgen*]ringsleutel? ff pielen maar het werkt wel[/rquote]

ja ring- en steeksleutel heb ik gebruikt. Tussen buitenkap en kunststof kan ik maar een slagwijdte van ca. 2 cm. maken.. met de sleutel

[rquote=1853309&tid=141439&author=*Jurgen*]ringsleutel? ff pielen maar het werkt wel[/rquote]

ja ring- en steeksleutel heb ik gebruikt. Tussen buitenkap en kunststof kan ik maar een slagwijdte van ca. 2 cm. maken.. met de sleutel

Een wartel, dat is zo'n "om een hoekje" ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.

Edit:

Kniegewricht%20112%201.jpg

Zo'n ding.

Een wartel, dat is zo'n "om een hoekje" ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.

Edit:

Kniegewricht%20112%201.jpg

Zo'n ding.

[rquote=1853324&tid=141439&author=McKaamos]Een wartel, dat is zo'n "om een hoekje" ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.[/rquote]

Zat ik eerst ook aan te denken, om zo'n soort inbussleuteltje op de dop te zetten. Maar probleem blijft dat de dop mt.8 zélf al niet de ruimte heeft om over de kop van de schroefbout te komen, anders had ik het verlengstukje nog wel kunnen gebruiken weet je?

[rquote=1853324&tid=141439&author=McKaamos]Een wartel, dat is zo'n "om een hoekje" ding wat je tussen je ratel en je dop kan zetten, eventueel met een verlengstuk zodat je ratel fatsoenlijk ruimte heeft.[/rquote]

Zat ik eerst ook aan te denken, om zo'n soort inbussleuteltje op de dop te zetten. Maar probleem blijft dat de dop mt.8 zélf al niet de ruimte heeft om over de kop van de schroefbout te komen, anders had ik het verlengstukje nog wel kunnen gebruiken weet je?

't Is bijna crimineel toch zoiets? Je zou bijna gaan schreeuwen om een How To voor achterlichtunits..

Ben bijna in staat om die rooie dingen er gewoon van buiten af te rammen en dan van binnen die schroef met de tang terug te draaien...

Of ehh, kan ik dan net zo goed gelijk dat ding van de brug af duwen?

't Is bijna crimineel toch zoiets? Je zou bijna gaan schreeuwen om een How To voor achterlichtunits..

Ben bijna in staat om die rooie dingen er gewoon van buiten af te rammen en dan van binnen die schroef met de tang terug te draaien...

Of ehh, kan ik dan net zo goed gelijk dat ding van de brug af duwen?

[rquote=1853389&tid=141439&author=RonaldH]dat paneel schroef je zo los eventueel,zo moeijlijk is het niet.

gewoon even doorzetten [/rquote]

Eey Ronald, dat zijn geen schroeven, d'r zitten van die plastic buttons op. Type plastic popnagels geloof ik. En volgens mij zitten er onder die buttons ook nog Torxschroefjes?

Terug
Naar boven