Alles nieuw:
Draagarmen voor
Set (2x) Draagarmen incl. rubbers + fuseekogels €69,99 (
link)
Remsysteem:
Set 2x NK Remschijven (voor) + Steiner/Herzog Remblokken €54,99 (
link)
Set Remschoenen (achter) €29,99 (
link)
Autobanden (145/80/R13)
4 all-season banden € 150,-
Demonteren oude banden, op velgen zetten nieuwe banden + balanceren = 4x 7,50 (plaatselijke bandelier)
Uiteindelijk zijn er dan meer onderdelen gerepareerd voor minder (ongev. € 350,-) wat kost dit welniet in de garage vraag ik me af.. Volgens mij een hele grote bak geld.
Dan kan ik de distributieriem laten vervangen door iemand die dat gewoon kan en de veerschotels. Ik hoop dat ik dan onder de 800 euro blijf in totaal want meer heb ik er niet voor liggen.
@*Jurgen* wrote:Achteras rot door ja, kwaaltje bij de Corsa A en B. Die van mij roest daar ook al een beetje, flink uitgekrabt met een schroevendraaier en volgeblaft met tectyl.
draagarm kost een 10tje per stuk ofzo en is vrij gemakkelijk te vervangen. Alleen veerschotel lassen komt wat meer bij kijken, dan zou ik gelijk ook de achteras er onder vandaan halen en controleren/herstellen/vervangen. Ook distributieriem is ook niet iets voor de beginnende sleutelaar. Maar ik snap dat je daar als leek niet aan wilt beginnen. Weet niet waar je vandaan komt, misschien iemand van hier die het voor de beun wil doen, scheelt dan een boel tov de garage.
Ik ken persoonlijk niemand uit de buurt. Ik kom uit Borger (DR).
Ik durf best te sleutelen, ook die distributieriem maar ik heb daar toch liever iemand bij die er wat ervaring in heeft. Zo'n garage is stervensduur dat heb ik wel gemerkt.