• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Dankje, ben momenteel bezig met wat dingen schoonmaken en spuiten voor de motorruimte. Zodat als straks de motor er in hangt alles schoon is.

Ook heb ik de parafaanplaat pasgemaakt met een stuk er tussen. Daar moet alleen ngo een gat in voor de ruitenwisser.

Morgen de motorkap en skirts spuiten....

Wil eerst de bumpers en lijstjes vastzetten, dan begin ik weer in de auto.

Lassen en bedrading :cry

Net het motorkapje gespoten.

Heb mezelf een nieuw pistool aangeschaft met een bovenbeker........Nozzle van 1.5 er in en gaan, mooie brede vlakken en lekker handelbaar. Top van de kap was zo klaar.

Helaas veel stof erin, maar hij moet zoiezo toch over:thumbup

edit:

Leesvoer over motorcarbjes op een automotor.

Binnenkort weer met de kop bezig:D

Weer een tegenvaller met het spuiten.

Had het al eens eerder gehad met 1 van de portieren.

Nu ook de motorkap.

Had hem lekker opgeschuurdt voor een 2e laag.

Ontvetten met wasbenzine en hoppa......veeg zo de 1e laag er af.

Denk dat de verf niet hechten wil aan mijn filler....:wtf

Wel gewoon 2K lak? :hmmz

Maar dan nog, zou met wasbenzine en gewone kut lak toch ook moeten blijven zitten :hmmz

Kut hey :mad:

Poeeehhh dat weet ik allemaal niet ....

Had het met de deur ook, die heb ik heeeeeelemaal kaal gehaald en wel 10 keer over gedaan.

Nu is het nog kloteriger ivbm de plamuur voor het laswerk.

Maar zal wel weer goedkomen.

Heb momenteel andere dingen aan het hoofd......

Vandaag de a corsa leeggehaald.

Moet alleen nog het std stuurtje er in zetten dan kan ie weg...zonder motor uiteraard.

Wat je allemaal weer tegen komt:o..

Maandag wordt het zn laatste ritje :cry......

P1010010.jpg

Achterin.....de opzichter of ik alles wel goed aan het demonteren was:sleeping

P1010005.jpg

Vind ze leuk...toeter drukken:angel

P1010011.jpg

Je kan hem ook een weekje eerder oppikken ;) Maandag gaat de motor er uit, kan nog in de garage van m'n oude werkgever:afro

Nou mooi balen weer vandaag...

Zou op het werk de motor er vandaag uithalen. Maar de werkgever is chagarijnig op me omdat ik voor een ander ga werken binnenkort.

Dus mocht de brug niet op.

Mischien dat ik hem nu thuis ga demonteren. Moet alleen even een motortakel regelen....of hem er van onderuit af halen. maar dan moet die auto zon eind de lucht in:hmmz

Tis nog ff afwachten...straks draaid die werkgever van me wel bij en mag ik hem van de week er nog uit halen. Zo niet is het mooi klaar, kan ik mooi vroeg bij mn nieuwe werkgever beginnen;)

Kon mooi vroeg beginnen bij mn nieuwe werkgever king:

Heb vandaag thuis het motortje uit de corsa a gehaald, het had ook op het nieuwe werk gekunt, maar de takel was al besproken.

Ging prima, wel jammer dat je dan af en toe op de grond moet prutsen, maar het is gelukt:thumbup

Motortje naar achteren gehaald zodat ik er in de schuur mee bezig kan, geweldig man zon motagebokking:king:

16022008023.jpg

16022008025.jpg

16022008024.jpg

16022008026.jpg

Blokje wordt zwart gemaakt, bak zilver/grijs.

Nieuwe distibutieriem en waterpomp

Drijfstanglagers

kleppendekselpakking en een nieuwe carterpan met pakking.

En het uitlaatspruitstuk van een 16v moet er op komen:thumbup

Dat doe ik liever metteen, omdat ik anders met de cilinderkop wissel voor de motorcarbu's 2 x die uitlaatlijn moet aanpassen:angel

Het wachten is even op de flens, dan kan mn kameraadje daar mooi op lassen:thumbup

Blokje kaal gemaakt, moet allemaal nog schoon en ontvet worden.

P1010044.jpg

P1010045.jpg

P1010046.jpg

P1010047.jpg

P1010048.jpg

P1010049.jpg

Heb het pompsteuntje iets aangepast, die past perfect.

De motorsteun past prima op het blok, alleen als je er naar kijkt zie je dat die scheef staat, daar waar ie aan het rubber komt. Denk dat dat wel goed gaat met het rubber....toch?

Nieuwe distri. riem, terwijl de oude gewoon er nog mooi uitziet:sleeping

en een waterpompje...

25022008029.jpg

De motorkap moet nog een keer of 2 over...hier en daar wat schuurkrassen en rare putjes.

25022008030.jpg

Drijfstanglagers ook al vervangen.

Morgen een doos remmenreiniger mee van het werk om het blok mooi schoon te krijgenking:

T wachten is nu op de uitlaatflens voor het spagettispruitje;)

Mn mal voor de luchtinlaat voor de carbjes is ook al bijna klaar. Vanaaf de laatste hand aan het houtwerk gelegt....maar eigenlijk heeft dat ding geen voorrang :P:P

Morgen weer kapje spuiten.

Heb een nieuwe in en uitlaatpakking.

Hoop dat het flensje voor t spruitstuk er snel is. Dan kan ik daar ook mee verder.

Nieuwe carterpan staat in backorder:thumbdown

2 doos remmenreiniger komt met pannetje mee.

Heb er nu wel weer zin an. Rij nu in een Starletje rond, handelsautotje. Moet wat aan gebeuren en dan verkoop ik hem weer :). Wil de Corsa wel snel klaar maken.....wil weer in een opel rijdenking:

Hoppe, ff heen en weer om naar Hardenberg

2 sportstoelen met massage en verwarming, al lijkt het meer op 10 telefoons die in je rug lopen te trillen:jerry...

stoel.jpg

afstandsbediening.jpg

Kunstleer, verstelbaar inclusief rails....

Nu nog inbouwen

Nu ben ik op zoek naar rode 3 of 4 puntsgordels.

Die 3 punts gordels met dat oprolmeganisme er achter lijkt me wel handig.

Terug
Naar boven