• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Bij iemand die al weet ik veel hoeveel jaar ducati motoren opvoerd. Die mannen hebben er wel verstand van, en erg behulpzaam!!

De 27e gaat mn blokje ff naar de afstelboer:vertag

Hij raadde me aan om wel de vacuum vervroeging aan te sluiten, dus dat ga ik nog eventjes maken.

Moet nog wat dingen doen zoals het vliegwiel er aan en wat dingen tijdelijk afstoppen....en dan kan ie daar op de bok:agent

Dat blokje zal wel lekker blazen, k hoop voor je dat ie loopt (ongetwijfeld)(of liep ie al en las k iets niet xD) Succes man, goed projecje :D:afro

Bij mij nooit gelopen...ik kocht ooit een onderblok...en later een verse cilinderkop. En zo heb ik alles langzaam bij elkaar geraapt.

Ik ga er vanuit dat het gewoon loopt, want ik krijg vonkjes met het spul wat ik al klaar had liggen.

Verder ben je alleen benzine nodig....Heerlijk puur natuur, geen ECU en geen rare storingen als er wat isking:

Ik ga er vanuit dat ie zonder al te veel moeite aan de gang gaat op de bank.

Vandaag mn bestelling van Gm-tuningparts binnen gekregen.

Afb004-27.jpg

Ziet er wel degelijk uit....goedkoper als Bonraht:vertag

Zojuist mn blok bij de tuner gezet.

Het is een man die dit werk erbij doet naast zn gewone baan. Geen bedrijf dus...maar wel een proff die er verstand van heeft!

Hij heeft een inmense schuur met een inmense grote testbank. Dr stond een 325 6 cilinder met vanos op. Overal draden en slangen :P

Stond ook nog een renautl motortje met 250 pk op rol/gaskleppen.

Hij zal van de week mn nokkenassen stellen, dan mag die de testbank in.

Ik krijg een uitdraai en alles er bij.

hij zou me bellen als de motor loopt in de bank. Kan ikdat ook ff zien:D

Enne Fearless, al iets bekend van 't blokje??

Ben echt benieuwd wat hij eruit perst.

Mooi project, een van mijn fav's op dit forum.

Hoe staat de corsa er nou bij?

Greetzz TetSuo:afro

Hij staat pas sinds gister bij die man :P Zal pas volgende week worden dat ik wat hoor.

Staan namelijk nog wat crossblokken wat ie afstellen moet op de bank.

Corsa staat nu op bokjes voor..moest de aandrijfassen hebben.

Staat die eenarmige wisser in neutrale stand eigenlijk in het midden van de ruit of aan 1 kant? Voldoende bereik voor apk? Ben benieuwd wat het oplevert als de tuner hem afgesteld heeft :)

Ik wil hem wel in het midden hebben staan, je kan hem anders zetten als je dat wil volgens mij,

Voor de apk verwacht ik er geen problemen mee, zolang je netjes naar voren kan kijken s er niets aan de hand.

Ben zelf ook benieuwd wat ie doet met de nokkenasjes en carbjes....:D

origineel gepost door Fearless

Vandaag mn bestelling van Gm-tuningparts binnen gekregen.

Afb004-27.jpg

Ziet er wel degelijk uit....goedkoper als Bonraht:vertag

als je hem erop zet wil je dan even zeggen hoe de pasvorm is

ik zoek ook nog een 1 armige

en ziet er wel goed uit zo te zien

:thumbup

Jups het zit.

Je moet het motortje overbouwen zoals ie zit op je std systeem.

Boven het interieurfilter zet je 1 beugel die op je nieuwe systeem zit.

1 verlengde moer op een dashboard bout.

Past goed....je moet de linker beugel een mep geven (beugel waar je std systeem op zit)

Het was wel ff puzzelen zonder beschrijving, maar met een beetje logisch denken is het goed te doen.

Een ruitenwisser van 50cm word te lang heb ik gemeten....denk een wisser van 48cm er op dat dat net gaat.

Heb hem nog niet aangesloten dus weet niet wat ie doet, moet m nog afstellen.

Moet alleen nog een beugel maken om hem op de onderste bevestiging te krijgen, volgens mij is daar dat extra beugeltje bij....moet ik nog een keer na kijken.

Voor de prijs is het gewoon een net ding! Volgens mij betaal je bij bonrath alleen het stukje text op de ruitenwisserarm, voor de rest het zefde syteem..

Terug
Naar boven