• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

origineel gepost door Fearless

Het kort asje op de motor denk ik?

idd. ik zet er altijd een trekbandje op ipv de wisserarm om te testen. om te verkomen dat hij niet over je motorkap zwaait.:cry

Ik eb hem nu in het midden....hij zwiept eerst naar rechts dan naar links (vanuit de auto.)

Als ik nu dus dat motortje weer los haal en ik zet de arm helemaal rechts..dan komt ie daar weer terug dus?

Ik eb hem nu in het midden....hij zwiept eerst naar rechts dan naar links (vanuit de auto.)

Als ik nu dus dat motortje weer los haal en ik zet de arm helemaal rechts..dan komt ie daar weer terug dus?

origineel gepost door Van het Ende Customs

als je de stand wil verstellen moet je m op de nul stand zetten en dan korte asje los draaien. wisser in gewenste stand zetten en vervolgens asje weer vast zetten.

geloof ik :afro

't was vandaag cker een heerlijke dag.

Heb ook lekker een eind gefietst en gewandeld met de kleine jongen.

Maar als dat van jou zo zie is dat ook wel lekker om te doen!

Hmmm. Wij (mannen met de leo-lapper) haalden gewoon de wisser zelf los en verzetten die gewoon een paar tanden!

Ff sproeien met een plantenspuit, testrun om te kijken of ie naar het zin stond en klaar.

:agent

Deze ruit moet nog vervangen worden...dus draai nu zonder wisser :P:P:P

Zoals ik hem nu heb ben ik voorlopig weltevreden...hij staat nu rechtop...en pakt de hele ruit.:wors

zou ik wel doen :thumbup wel zo leuk en leerzaam om te zien hoe die alles doet.

ben echt benieuwd hoe dat gaat lopen

groetjes

De camera gaat mee hoor :P

Vandaag ff mn nieuwe meterhouder gepast...

Wel een raar gezicht. Ding is niet strak, moet ik nog wat meer schuur/plamuur werk aan doen...maarja...het is geen showboot. (damn, wat een lekker excuus als je je werk niet goed gedaan hebt!:vertag)

Vanaf hier kan ik de meters ook goed zien.....Vind ht wel grappig zo.

Draadjes solderen...3x contact, 3x accu 3x massa...en 3 draden voor naar de motorruimte.

Kon mn soldeerbrander niet vinden dus het ligt er nog zo bij...........

Afb012-8.jpg

Afb013-6.jpg

Afb014-6.jpg

staat super:thumbup

ben zo benieuwd wat je blokje doet.....

'tis bijna net zo spannend als de geboorte van m'n kidzz:jerry:jerry:jerry

Werdt net gebeld...Morgen om 10 uur daar zijn.

Mn nokkenassen zijn gesteld volgens de catcam gegevens, uitlaat stond goed..inlaat moest wel wat gesteld worden. En daar is nog genoeg vlees bij over om ze nog scherper te stellen.

Morgen testen op de bank....

Hopen dat de sproeiers kloppen, en dat de carbjes mee willen werken.

Als alles goed verloopt dan kan ie weer mee naar huis.

Het schijnt dat sproeiers voor Webers er in passen, is ook metteeen de zelfde maatvoering.

Die man heeft wel wat weber sproeiers liggen.

Als het nie wil dan bestaan dr nog ruimers...en anders maar een weekje langer wachten zodat er goeie sproeiers geplaatst/besteld kunnn worden.

Camera staat al aan de lader:P

en en en en en en en ?????

al nieuws:angel

Je zal wel nog na aan 't genieten zijn, he?

hahahaha, check je later,

Greetzz TetSuo

Goed nieuws en wat slechter nieuws.

vanochtend eerst een koelwaterprobleempje opgelost (lekkage tussen inlaatpakking)

Daarna de motor aan het vonken krijgen...

Motortje sloeg aan, ontsteking bijdraaien en wat prutsen aan de carbs. En hij liep!

Oliedruk was mooi en geen rare geluiden...

Later ondekte ik een olielek bij de voorste krukaskeerring! Want die had ik natuurlijk thuis niet vervangne omdat ik die bout nooit los kon krijgen.......:mad:

Kutkutkut natuurlijk, en nergens te krijgen in de buurt, want alles is zo vroeg dicht op zaterdag.

Gelukkig een stel crossers in de buurt met opeltjes :afro

Zo toch nog aan een keerring gekomen.

Het plaatsen van de keerring is uitgelopen op een klein drama.

Ding zat er zo vast in...uiteindelijk is ie er uitgekomen.......alleen wel een randje uit de oliepomp (om de keerring)

Helaas pindakaas....

Gelukkig had de crosser een nette pomp voor me voor 25 euro.:thumbup

Volgende week daar mn nieuwe pomp er op bouwen en weer verder waar we gebleven waren.

We zijn niet verder geweest dan 2.500 toeren, maar dat klonk al indrukwekkend:thumbup

Van wat we gezien hebben zijn de sproeiers aan de grote kant.....

Dus nog ff sproeiers regelen....plus keerring en pakking voor de oliepomp....

Ben blij dat de motor loopt :D dat die oliepomp kapot is is jammer...maarja, komt weer helemaal goed.

Waarschijnlijk dinsdagaaf daar weer verder waar we gebleven zijn.

Filmpjes komen dr aan.

Terug
Naar boven