• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

mooi gedaan zo met de ruitensproeier slangetje en hebje misschien een fototje van het stukje tussen de 2 paravanen?

en hoe heb je dat gedaan met dat zwarte stuk plastic? gewoon de originele een gat in gemaakt of iets anders??

bij mij lukt t niet helemaal met die zwarte kap.. ik hebt tijdelijk stukgemaakt en wel afgeplakt met ductape maar wil t toch wel netjes hebben..

mmaar je auto ziet ermooi uit in t matzwart..

:wub

Hey,

Ik heb er geen foto van gemaakt.

Het is een stukje van een oude parafan, daar heb ik een gat ingemaakt waar de ruitenwisser door steekt.

je moet goed passen en proberen. Heb hem met 2 schoefjes vast zitten.

Het pijpje waar de slang op zit komt uit de assortiments doos met verbindingsstukjes. Die zit klem dmv dat tussenplaatje tussen de parafan.

Het sproeiergebeure komt van een franse auto af....dit is een rechte buis met een paar gaatjes hier en daar. Wat met tywraps aan de wisser zit. Ik heb daar nog een ander dingetje voor liggen...wat kleiners en mooier. Maar die moet je vastplakke aan de wisser, dus als de wisser vervangen moet worden moet je die telkens vastlijmen.

oke thnx voor de info.

dan ga ik ook ff aan de slag met de oude paravaan..

en ik vind het een mooie oplossong voor een strakke motorkap.. dat slangetje.

succes verder met dit o zo mooie project..:wub

Vandaag ff bij een forummember uit de buurt een zeer nette Sebring einddemper voor een A corsa gehaald.

Deze ga ik pasmaken, hopen dat het geluid dan een stuk minder is.

De auto is apk klaar, maar de kat moet er even onder voor het afmelden. Hiervoor ben ik 1 driehoekflensje nodig. Laat ik die nu net niet kunnen krijgen....

Morgen gaat er iemand voor mij op pad voor zon ding.

Zaterdag gaat ie uitgelijnd worden, en dit wil ik doen met verse apk en verzekering en uit de schorsing.

Wordt dus nog krap....Donderdag kan er niets gedaan worden....

Spannenddddddd:jerry

Katje er onder gelast, tijd was op....naar huis...

Vrijdag verder en apk er op zien te krijgen.

Zaterdag uitlijnen.

Woensdag 19 naar de Rdw....motorwijziging.

Zaterdag 22, ff met mn subwoofer en versterker wat jochies plagen tijdens een Db-drag :P

Maandag 24, RACEN OP ASSEN MET NUMMER 14 OP DE DEUREN:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Vandaag geen apk..ivbm veel te hoog co..........ditmaal een co van 5.......MET KAT?!?!?!?!

Drama, thuis zie ik de carburateur uit zijn rubber liggen:swear

Nu weer goed in de rubbers en gelijk 2 beugels gemaakt zodat dit niet weer gebeurt.

deelnemersoverzicht_01_2010.jpg

ben benieuwd wat er gebeuren gaat dan :D

Semi pro is voor de jongens met weinig circuit ervaring.

Ik heb 0.0 circuit ervaring.......dus de lichtse klasse.

Kan best zijn dat er een dikke motor in nummer 19 zit, dat ie dat niet doorgegevne heeft :P

Net zoals mijne met 150pk.

Ik heb me aangemeld en gezegt dat de motor nog afgesteld word...

Inmiddels is die al wat meer gaan leveren:P

Gister geen apk op de auto gekregen.

Co te hoog (kat die er onder zit is dood volgens mij)

Heb de co schroeven vandaag ingedraait.....0.0 co...lambda ietsje te hoog...maar dat rijden we er wel uit.

Maandag apk en woensdag Rdw...:o

:fy1:fy1:fy1K*thok!

Zaterdag wezen uilijnen en daarna nog Co gemeten met de kat er onder.

Te hooooggggg :cry Met de co schroeven kreeg ik hem weer goed.

Verdorie vandaag voor het afmelden nog ff gemeten......TE HOOGGGG

Mooi kut......Ik denk de kat niet goed.

Terwijl ik hem zaterdag perfect op Co en lambda waarde had :thumbdown

Woensdag dus waarschijnlijk niet naar de Rdw

nope...na de rdw maak ik de uitlaat zoals ie moet zijn.

Zoals nu is alleen voor het keuren.

ben er al achter hoe ik het co goed krijg.

De motor moet zo warm zijn dat de koelvin aanslaat.......dan is het co en lambda perfect.

Ik ga hem dus flink heet stoken voor het afmelden en de rdw keuring....

van de week dus afmelden. Mischien als het niet te druk is bij de Rdw laat ik hem daar wel apk keuren...kan dat in 1 keer.

Tijd voor biertje in de zonnnnn:thumbup

niet warm laten draaien, dan gaat je co alleen maar omhoog.

echt stukje trappen, en dan meten.

zo doe ik het altijd, dat ik met een tikkend uitlaatspruitstuk co aan het meten ben, hehe

Ik moet er gewoon voor zorgen dat de koelvin aanslaat.....dan is er niets meer aan de hand ;)

Vanmiddag had ik hem buiten laten draaien ..tot de koelvin aansloeg.

Naar binnen gereden en wat gas geven....Co kast er aan........Co van 0.2 en lambda rond 1 :D

Gaat goed komen:jerry

Ben blij als dit gezeik klaar is, dan kan ik de uitlaat weer naar mijn zin maken.

Dan gaan de Co schroefjes ook weer uitgedraait worden....nu houd ie gewoon in:angel

Klopt idd mét goed warm gereden motor gaan keuren.

Mijne had ook 'n te hoog co, waarop keurmeester voorstelde ff de A2 op te rijden, klaverblad paar keer nemen en terug te komen om te keuren.

Co was toen idd netjes, alleen m'n body was afkeur.

Dus lekker warm rijden en dan ff gassen, heb jij toch géén moeite mee, he fearless:P

Gaat helemaal goed komen :thumbup

We zullen het morgen wel zien wat er van komt...

Scheelt dat ik wel wat steekproefcontroleurs ken die daar rondlopen.

Hoop dat ik de goeie tref waar ik vaker mee ouwehoer op het werk.

Dan wordt het een eitjeking:

king:!!!!!!!!!!!

Vanochtend al vroeg naar de Rdw in Zwolle gegaan. Maar goed ook want er waren al mensen voor me aan het wachten.

Ik ging voor een motorwijziging en apk daarna gelijk de schorsing op laten heffen.

De auto ging op de schuifplaten om te kijken hoe de fusseekogels en alles zijn.

Motornummer werdt ff naar gekeken, maar werdt verder niets mee gedaan.

Ik heb een open carterventilatie......gewoon goedgekeurt.

Omdat ik gelijk voor de apk ging werdt alles nagekeken, ik had geen reflectie op de achterlichten.. Maar die had ik in het dashboardkasje liggen Dus die er maar even opgeplakt.

Alles is goed zonder opmerkingen.

Het co was wel spannend, voordat de keurmeester ging proefrijden had ik een iets te hoge lambda waarde (door het dicht schroeven van de carbjes)

Na het proefrijden heeft ie hem weer getest.....lambda goed..

:thumbup

Weer een C20XE corsa op kenteken dus:thumbup:thumbup

Ben nu bezig met de uitlaat....kat er tussen uit en einddemper vervangen voor een Sebring..

Vanaaf wordt dit gevierd met bier:thumbup

Terug
Naar boven