• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B- C20XE R1 Carb'd - FILMPJE DAF2011!!-

Gefeliciteerd!

Ik zie wel. Er volgen er velen na mij.

Het is ook zeer verstandig nu dit zo "makkelijk" is.

De meeste die naar de rdw gaan, hebben veel verstand van hun auto en zorgen dus dat ie goed is.

Dit is een tip voor degene die nog gaan volgen. Anders is het zo een keer afgelopen.

Laat hem smaken vanavond!:thumbup

Danku dank u....Ben er wijs mee...Krijgen we daar iig nooit geen gezeur meer over.

Totale kosten bij de rdw vandaag 116 euro.....53 voor de motor en 63 voor de apk.

Nee, hij vond het juist mooi!

Was ook geen moeilijke man, was ooit al eens bij mij op het werk geweest voor een streekproef....

Alleen was ff tricky met de Co...1e keer aan de kast was co goed maar lambda waarde te hoog. Nadat ie ff een rondje gereden had was lambda ook goed :P

Vanaaf ff de carbjes weer open schroefen..rijd een beetje vaag telkens met backfires:angel

Proficiat Kerel:D

Wasdanou??? Ga jij je Carbs vervangen, meende ik ergens te lezen???

Niet doen, dat maakte jouw Corsa net ff unieker dan andere c20xe Corsa's!!!

Zekers zal 't zuipen......maar dat geluid ga je echt wel missen!!!

En 't is toch nie je Daily???

Ha ha, wat je ook doet, je doet 't toch goed, enné.....Respect voor jouw Carb. project;)

Mvg TetSuo.....ik denk dat vele met mij met sm8 wachten op 'n filmpje met OPEN Carbs

Ik wordt nie zo snel meer dronken :P

Heb nog geen biertje losgeplopt....gaan we zo maar is mee beginnen.

Vanaaf ff met de schroefjes bezig geweest........

Alles leuk en aardig, raak ik me een schroefje kwijt tijdens het rijden...trok een hoop valse lucht.

1 smerig rot stel schroefje kwijt.

Dus de carbjes er weer achter weg. komen we er ook achter dat de inlaatrubbers weeeeer kapot zijn:puke denk dat ze benzine niet zo goed kunnen hebben.

Wordt al met al nog spannend....Maandag racen op Assen.......maakt me niet uit hoe we het doen, ik ga er heen:vertag

Volgende keer weer zulke geintjes met die carbjes....dan trek ik het er echt af en bouw ik de originele injectie er op..........Lijkt me verstandiger :P

Beterz dit:thumbup

Zit er zelf aan te denken om een X16XE met dubbele webers te gaan bouwen. Maar dan alleen voor circuit gebruik

Wat een optie is met verliezende schroefjes, als hij juist afgestelt staat een beetje kit op de draad van het overgebleven schroefje doen over lopend naar je carb behuizing. Trillen ze niet meer weg.

Inlaat rubbers moet je van die dikkere industrie slang voor halen voor hydrauliek. Die houden het gewoon uit.

Gewone slang is niet benzine/olie bestendig.

Dit was een vrij dikke hydrauliek slang Max...

8 x rubber kapot. en vergupt van binnen.

Heb nu wat anders besteld. Benzinebestendige slang is niet leverbaar van Gates...niet in de goeie maat.

Hopen dat het nu wat langer houd.

Mischien is gewoon siliconen wel goed? Die samco slangen.

Ga ik de volgende keer proberen als de slangen van vandaag weer kapot gaan.

Ik heb van mn oude set carburateurs een stel afstelschroefjes over, deze zijn wel anders qua lengte en vorm....maar het past wel...

daar druk ik er gewoon 1 van in...en idd een vingertje kit/vleoibare pakking over het draad want dit wil ik geen 2e keer hebben.

Hopelijk vanaaf weer pruttelen :thumbup

Gewoon K*T zo vlak voor Assen.

Heb ik me een slang geregeld....stuur ik iemand langs om hem op te halen omdat ik zelf gewoon moet werken.....

Wordt ik gebeld...jahhh deze slang schijnt niet benzinebestendig te zijn..:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1

Morgen komt er een lekker duur slangetje......tis niet anders:angel

Liever duur dan niet te koop zeggen ze altijd:P

En heb het als het goed is dan ook zo voor elkaar dat het niet meer kapot kan gaan door de benzine :p

Vandaag kon ik dus niet echt wat doen dus kon verder met wat kleine dingen.

Kouder thermostaatje geplaatst en een irritant piepje bij het voorwiel weggehaald....

En de auto wat herkenbaarder gemaakt voor op Assen:angel

De raamband komt waarschijnlijk ook op wat andere auto's van vrienden, mensen die me goed geholpen met van alles en nog wat hebben alleen dan met andere logo's aan weerskanten:P

Ze hebben ook een leuk truitje gehad van me, wat aan gaat op Assen:P

Afb037-1.jpg

en plaatjes laten drukken zodat ik niet met de gewone platen over de baan hoef king:

Afb036.jpg

jahahaha,, blijkbaar kan je met je knokkels over de auto schrijven:P:P:P:P

van het weekend ff wassen, mischien komt het er wel af :P

Komt er zeker :D

Alleen vanaaf de carbs er weer achter plakken.........hopelijk gaat het helemaal goed van het weekend.

Shit, feestje gemist :sleeping

Wanneer hoor ik deze GSI R1 eens door het centrum knalluh?:angel

ben benieuwd naar de sprintfilmpjes, maar die zien we maandagavond wel.

Sprinten? neeeee mann...volgas de grindbakken proberen te ontwijken:jerry

Ben van de week al wel een paar keer door wezep gecrossed....

Iedereen wil weten wat er in ligt en "hoe hard" het gaat......kindersssss

ben nu bezig ding weer op te bouwen...

Weer een slang er tussen....dit keer een slang die bedoelt is voor tankwagens!

Joekelige slandikte met joekelige slangenklemmen.

Na Assen wil ik flenzen aan de carbs en inlaat laten lassen. gedonder van niks met die slangen om de carbs aan het spruitstuk te houden.

k zie je maandag vanzelf dennie

doen we wel ff ouwehoeren daaro

ben er met een maatje alleen niet met een opel helaas :P:P

Terug
Naar boven