Al een tijd zit ik met het probleem dat mn Corsa zo machtig zenuwachtig op de weg is, met hard optrekken.
Met het overschakelen naar een hogere versnelling (wat ik zeer flot doe om snel te zijn) trekt ie me best in het stuur.
Als je dat niet gewend bent is dat niet fijn.
Ik heb de auto 2 keer opnieuw uitgelijnd, dat is prima verder. De wielen staan wat schuin voor het snellere bochtenwerk
Mijn onderstel:
Tectuning Schroefsetje (goedkope set)
Gsi onderstel dus dikke stabstang.
M-tech bussen overal
Stabalistatiebeugel onder de auto (op de bouten van de draagarmpjes)
Zelfbouw stang tussen de achterste schokdempers.
185/55-15 (wat binnenkort 195 50 word)
De aandrijfassen zijn de std corsa gsi assen met nexia homokineten aan de binnenkant.
Is dit nou het fenomeen Torque steer?? Want dan zou een deelbare as met lager aan het blok toch beter zijn?
Ik ga binnenkort heel de auto aanpakken en daarbij wil ik ook dit "probleem" aanpakken.
Ik ga nieuwe topmounts monteren op de schokdempers voor,
achterop onder de achteras plaats ik een extra stabi.stang
En ik vet mn voorste m-tech bussen weer in, omdat ze met ver inveren iets kraken.
Ook komt er een stabalisatiestang boven op de schokdempers, deze moet ik zelf fabriceren want met die motorcarbjes past er niets wat er zo te koop is.
Ik heb verder ook geen speling nergens op dus ik hoop dat ik met bovenstaande dingen het een stuk minder zal worden.
Maar dan nog, hebben meerdere mensen hier last van? is het weg met de deelbare aandrijfas?
Als dat zo is dan ga ik andere assen monteren.
Met het overschakelen naar een hogere versnelling (wat ik zeer flot doe om snel te zijn) trekt ie me best in het stuur.
Als je dat niet gewend bent is dat niet fijn.
Ik heb de auto 2 keer opnieuw uitgelijnd, dat is prima verder. De wielen staan wat schuin voor het snellere bochtenwerk
Mijn onderstel:
Tectuning Schroefsetje (goedkope set)
Gsi onderstel dus dikke stabstang.
M-tech bussen overal
Stabalistatiebeugel onder de auto (op de bouten van de draagarmpjes)
Zelfbouw stang tussen de achterste schokdempers.
185/55-15 (wat binnenkort 195 50 word)
De aandrijfassen zijn de std corsa gsi assen met nexia homokineten aan de binnenkant.
Is dit nou het fenomeen Torque steer?? Want dan zou een deelbare as met lager aan het blok toch beter zijn?
Ik ga binnenkort heel de auto aanpakken en daarbij wil ik ook dit "probleem" aanpakken.
Ik ga nieuwe topmounts monteren op de schokdempers voor,
achterop onder de achteras plaats ik een extra stabi.stang
En ik vet mn voorste m-tech bussen weer in, omdat ze met ver inveren iets kraken.
Ook komt er een stabalisatiestang boven op de schokdempers, deze moet ik zelf fabriceren want met die motorcarbjes past er niets wat er zo te koop is.
Ik heb verder ook geen speling nergens op dus ik hoop dat ik met bovenstaande dingen het een stuk minder zal worden.
Maar dan nog, hebben meerdere mensen hier last van? is het weg met de deelbare aandrijfas?
Als dat zo is dan ga ik andere assen monteren.