• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B GSI project #14-X20XEV

Ben ook met m'n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en 'm ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.

De baksteun zal een beetje omgebogen moeten -> stuurinrichting. Daarnaast zal de kap over de stuurinrichting een beetje gemod moeten worden waardoor er ruimte is voor de schakelstang om te kunnen schakelen. Aangezien ik de baksteun de andere kant op gemod heb zal ik op zoek moeten naar een andere.....Denk dat anders beide lippen breken...

De baksteun zal een beetje omgebogen moeten -> stuurinrichting. Daarnaast zal de kap over de stuurinrichting een beetje gemod moeten worden waardoor er ruimte is voor de schakelstang om te kunnen schakelen. Aangezien ik de baksteun de andere kant op gemod heb zal ik op zoek moeten naar een andere.....Denk dat anders beide lippen breken...

@Klopper wrote:Ben ook met m'n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en 'm ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.

Haha, ik verwacht op de eerstkomende meeting wel een demonstratie hiervan :wors . Onder het motto...geen woorden, maar daden :thumb

@Klopper wrote:Ben ook met m'n C20XE-blokje aan het sjouwen geweest, en 'm ook zo uit de auto getild (kofferbak). Had er toen eentje in Zevenbergen gehaald voor de kop.

Haha, ik verwacht op de eerstkomende meeting wel een demonstratie hiervan :wors . Onder het motto...geen woorden, maar daden :thumb

Stuurhuis gemod zodat de schakelstangen teruggebogen kunnen worden en daardoor ook de 2 en 4 kunnen schakelen. De x20XEV heeft een giga inlaatspruitstuk wat door de schakelstangen geraakt wordt. Foto's hiervan staan op het Corsa-Tigra forum.

Ed

Stuurhuis gemod zodat de schakelstangen teruggebogen kunnen worden en daardoor ook de 2 en 4 kunnen schakelen. De x20XEV heeft een giga inlaatspruitstuk wat door de schakelstangen geraakt wordt. Foto's hiervan staan op het Corsa-Tigra forum.

Ed

Zo, daar hoort íe:

579996_172761022855103_1084588539_n.jpg

@tijs wrote:goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!

Jahoor, zit als een huis en koppelt als een dolle! Voordeeltje is ook dat het oude vliegwiel 10kg weegt en die van het dieseltje 6kg. Nu nog ff rustig met de laatste details aan de slag (waar blijft mijn belastinggeld) :fy1 , uitlijnen van de motor op de steunen etc...

Ed

@tijs wrote:goed te lezen dat het gelukt is met het vliegwiel en koppeling etc!

Jahoor, zit als een huis en koppelt als een dolle! Voordeeltje is ook dat het oude vliegwiel 10kg weegt en die van het dieseltje 6kg. Nu nog ff rustig met de laatste details aan de slag (waar blijft mijn belastinggeld) :fy1 , uitlijnen van de motor op de steunen etc...

Ed

Vandaag de connector van de startonderbreker van de andere kabelboom geknipt, en deze kleur op kleur op de huidige kabelboom gezet. Zitten een paar kleine modificaties in, maar dat zal ik niet op grote schaal uitleggen. Sleutellezer aangesloten en een plekje gevonden waar de chip op werkt. Geen knipperend MIL lampje meer.....Dus chip vastgekit in de sleutellezer, starten en lopen!

Altijd fijn als een 2ehands blok start, enne waar je net de distributie van hebt vervangen.

Nu de uitlaat maar eens gaan aansluiten.

Vandaag de connector van de startonderbreker van de andere kabelboom geknipt, en deze kleur op kleur op de huidige kabelboom gezet. Zitten een paar kleine modificaties in, maar dat zal ik niet op grote schaal uitleggen. Sleutellezer aangesloten en een plekje gevonden waar de chip op werkt. Geen knipperend MIL lampje meer.....Dus chip vastgekit in de sleutellezer, starten en lopen!

Altijd fijn als een 2ehands blok start, enne waar je net de distributie van hebt vervangen.

Nu de uitlaat maar eens gaan aansluiten.

Terug
Naar boven