robert_corsa
Woont hier bijna
hallo,
ik heb een auto gekocht voor onderdelen
het betreft een afgetrapte corsa b gsi uit 1997
met daarin een x16xe
olie was zwart (uitlaat niet trouwens) er zat een open filter op, en stoelen lagen plat
roest is de corsa ook bekend, en er mankeren nog meer dingen aan.
grootste probleem is dat de riem gebroken is.
de auto ging bijna naar de sloop, heb hem voor een prikkie kunnen kopen, dus hij gaat in onderdelen. (zit genoeg leuks op)
mar even over de riem.
als deze breekt houd dat in dat er kleppen krom zijn dacht ik.
kan ik, er een nieuwe riem omheen leggen, en hem weer starten? zodat deze loopt?
gaat puur om de ervaring van zo'n ingreep. heb nog nooit een riem vervangen, dit blok is toch al verrot, dus wil wel een gokje wagen.
wat kan er nog meer kapot zijn?
alle info is welkom
het meeste wat onder de kap hangt is mij vrij onbekend, maar wel leergierig
blokje heeft trouwens 173.000 gelopen, bij de 155.000 is de riem nog vervangen geweest
ik heb een auto gekocht voor onderdelen
het betreft een afgetrapte corsa b gsi uit 1997
met daarin een x16xe
olie was zwart (uitlaat niet trouwens) er zat een open filter op, en stoelen lagen plat
roest is de corsa ook bekend, en er mankeren nog meer dingen aan.
grootste probleem is dat de riem gebroken is.
de auto ging bijna naar de sloop, heb hem voor een prikkie kunnen kopen, dus hij gaat in onderdelen. (zit genoeg leuks op)
mar even over de riem.
als deze breekt houd dat in dat er kleppen krom zijn dacht ik.
kan ik, er een nieuwe riem omheen leggen, en hem weer starten? zodat deze loopt?
gaat puur om de ervaring van zo'n ingreep. heb nog nooit een riem vervangen, dit blok is toch al verrot, dus wil wel een gokje wagen.
wat kan er nog meer kapot zijn?
alle info is welkom
het meeste wat onder de kap hangt is mij vrij onbekend, maar wel leergierig
blokje heeft trouwens 173.000 gelopen, bij de 155.000 is de riem nog vervangen geweest