• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B LED dashboard verlichting

is het merk wat heutzi nderdaad ook levert autosol ligt helaas niet in limburg netgezocht dus ik ga kijken bij heutz. Dus bij de midden console ga je andere leds proberen? Hoor graag wat het resultaat is

Kan de leds niet vinden op de site van autostyle, is dit t5 aansluiting?

Op de site van steve010 staat namelijk osram fittingen.

Waren deze wel gewoon met 1 led erin? of met meerdere? (op autostyle staan ze met 1-3 leds)

is het merk wat heutzi nderdaad ook levert autosol ligt helaas niet in limburg netgezocht dus ik ga kijken bij heutz. Dus bij de midden console ga je andere leds proberen? Hoor graag wat het resultaat is

Hier zijn de foto's van de aanpassingen die ik nog ging doen.

1030280.jpg

Hier zijn de 3 extra led's die ik geplaatst heb, heb ze in serie gezet met 2 weerstanden van 120ohm in parallel. Zo krijg ik een voorschakel weerstand van 60ohm, precies wat ik nodig had. De leds die ik geplaatst heb zijn witte diffuse led's met een stralingshoek van 180°. De led's hebben 3.6V nodig om te kunnen branden. Mijn voeding is 12V/3leds = 4V (komt over iedere led te staan) dit is dus nog net genoeg om het te laten werken.

1030283.jpg

Voorkant van de extra led's.

1030287.jpg

Bij de rode pijl heb ik een ledje met een T5 fitting gesoldeerd zoals de andere twee op de foto.

Heb hier eerst een gaatje geboord zodat de led wat lager komt te zitten en niet tegen de koperen baren komt.

1030290.jpg

De midden console heb ik opgespoten in dezelfde kleur als de auto.

Ik ga denk ik nog chrome ventilator grillen steken en het kapje van de klok ook nog opspuiten.

1030293.jpg

Hier zien jullie de 3 extra led's in werking, ik heb de nummers ook weg gelaten omdat ik nummer 3 verloren ben :angel ik ga eens bij de opel dealer kijken als ze nog zo een plastiekje hebben liggen en dan vervang ik dit ook nog.

Kan de leds niet vinden op de site van autostyle, is dit t5 aansluiting?

Op de site van steve010 staat namelijk osram fittingen.

Waren deze wel gewoon met 1 led erin? of met meerdere? (op autostyle staan ze met 1-3 leds)

Erg netjes, ik heb ook meteen m'n dashboard gespoten in de kleur van de auto dan.

Hoeveel heeft het je totaal nou gekost (tid licht, tacho licht en mid console)?

Hier zijn de foto's van de aanpassingen die ik nog ging doen.

1030280.jpg

Hier zijn de 3 extra led's die ik geplaatst heb, heb ze in serie gezet met 2 weerstanden van 120ohm in parallel. Zo krijg ik een voorschakel weerstand van 60ohm, precies wat ik nodig had. De leds die ik geplaatst heb zijn witte diffuse led's met een stralingshoek van 180°. De led's hebben 3.6V nodig om te kunnen branden. Mijn voeding is 12V/3leds = 4V (komt over iedere led te staan) dit is dus nog net genoeg om het te laten werken.

1030283.jpg

1030287.jpg

Bij de rode pijl heb ik een ledje met een T5 fitting gesoldeerd zoals de andere twee op de foto.

Heb hier eerst een gaatje geboord zodat de led wat lager komt te zitten en niet tegen de koperen baren komt.

1030290.jpg

Ik ga denk ik nog chrome ventilator grillen steken en het kapje van de klok ook nog opspuiten.

1030293.jpg

Hier zien jullie de 3 extra led's in werking, ik heb de nummers ook weg gelaten omdat ik nummer 3 verloren ben :angel ik ga eens bij de opel dealer kijken als ze nog zo een plastiekje hebben liggen en dan vervang ik dit ook nog.

@Coiler wrote:Erg netjes, ik heb ook meteen m'n dashboard gespoten in de kleur van de auto dan.

Bedankt ;)

€21 blauwe leds (2 achter TID, 3 achter tellerplaat, heb dus nog 1 ledje over, waren per 2 verpakt voor €7)

€10 witte leds (3 in midden console, heb nog 1 ledje over, waren per 2 verpakt voor €5)

€3,64 voor de 3 extra leds, 3 weerstanden en nog een schakelaar dat ik ga gebruiken voor dagrijverlichting)

€15,56 voor de spuitbus met de kleur van de auto (had nog een bus staan die half vol was, plasic primer had ik nog en glans lak ook nog)

totaal: €50.2

Erg netjes, ik heb ook meteen m'n dashboard gespoten in de kleur van de auto dan.

@Coiler wrote:Erg netjes, ik heb ook meteen m'n dashboard gespoten in de kleur van de auto dan.

Bedankt ;)

€21 blauwe leds (2 achter TID, 3 achter tellerplaat, heb dus nog 1 ledje over, waren per 2 verpakt voor €7)

€10 witte leds (3 in midden console, heb nog 1 ledje over, waren per 2 verpakt voor €5)

€3,64 voor de 3 extra leds, 3 weerstanden en nog een schakelaar dat ik ga gebruiken voor dagrijverlichting)

€15,56 voor de spuitbus met de kleur van de auto (had nog een bus staan die half vol was, plasic primer had ik nog en glans lak ook nog)

totaal: €50.2

@2e-c14nz wrote:Had laatst de lampjes achter de 3 knoppen al vervangen maar vanmiddag toch de rest maar gedaan. sorry voor de slechte kwaliteit:)

20120327_221525-1.jpg

Hoeveel LEDS zaten er op een lampje?

@Nick46 wrote:Hier zijn de foto's van de aanpassingen die ik nog ging doen.

1030280.jpg

1030283.jpg

1030287.jpg

1030290.jpg

1030293.jpg

Mooi Resultaat!

@2e-c14nz wrote:Had laatst de lampjes achter de 3 knoppen al vervangen maar vanmiddag toch de rest maar gedaan. sorry voor de slechte kwaliteit:)

20120327_221525-1.jpg

Hoeveel LEDS zaten er op een lampje?

@Nick46 wrote:Hier zijn de foto's van de aanpassingen die ik nog ging doen.

1030280.jpg

1030283.jpg

1030287.jpg

1030290.jpg

1030293.jpg

Mooi Resultaat!

Hallo Jongens, Ik heb vandaag de led's van Crazy leds uit Engeland in mijn teller gezet.

Wat een ramp zeg, speciale led's voor de witte tellerplaten het is geen gezicht allemaal vlekken.

Ik heb gezien warom dat zo is. bij de Astra G Sport zitten in de witte tellerplaten zwarte cups voor de lampen. Nou dan weet je wel wat er gebeurd met leds. Het geeft gewoon geen licht alleen maar plaatselijke vlekken. ik heb het nog geprobeerd met andere led's maar dat is nog erger.

Een led geeft alleen maar goed licht al hij direct naar buiten kan stralen.

Terug
Naar boven