@wim-v6 wrote:Heb iemand in mijn omgeving ook personen die hun rijbewijs kwijt zijn geweest voor te hoge snelheid.
Die hebben allen geen problemen met hun verzekering gehad.
Wel drank en drugsrijders,die zijn wel uit hun verzekering geflikkert.
Eenzijdige ongevallen wijst wel uit dat je goed je grens kan bepalen.
Heb er ook zo een in mijn omgeving.
Ik wil ook wel doorrijden, maar ga dat zeker niet in een stad doen.
Mooie bitenwegen zijn daar veel mooier voor, bij voorkeur in de heuvels / bergen met mooie hairpins, en bochtjes in een auto zonder ABS ASR ESP en stuurbekrachtiging, kiefst beetje ouwe zooi met aangepast onderstel, het echte werk.
Heb ook al knap wat geracet vroeger, daar leer je echt sturen. (250pk / 700kg / achterwiel aandrijving / geenszinse vorm van rijhulp op de auto.)
Ik heb dan ook nooit eenzijdige ongelukken gemaakt op de openbare weg, en een enkele keer op het cicuit.
Rij veel door Den Haag en Rotterdam voor mijn werk, dan zie je pas hoeveel mensen er zijn die zichzelf overschatten, geen gevaren zien.
Mensen plegen regelmatig haast zelfmoord om mijn vrachtwagen maar voorbij te komen bijvoorbeeld.
Gaat meestal net goed, en een enkele keer goed mis, dan zitten ze klem tussen ern vrachtwagen en een paal.
Ik kan je vertellen met het gewicht van een 25tons 30km/u akelig hard is, de leefruimte in de betreffende personenauto werd knap krap voor de bestuurder, stroommast gaf niet mee zeg maar, die stond nog gewoon op zijn plekkie, en de truck had vrijwel niks aan schade, dus de auto heeft alles geabsorbeerd.
Ik ben wel beter op dat soort idioten gaan letten, nu ging het enkel om materiele schade, maar als je klem komt te zitten met ernstig (inwendig) letsel kan dat best wel eens fataal worden, zelfs met 30km/u.
Nu ben ik geen 20 meer en is de drang naar doortrappen er aardig uit met de truck, ga op mijn gemak de stad door.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ik ken het.. ben zelf ook chauffeur met CE maar in de stad ga ik dat niet doen idd.. maar op snelwegen als er echt ruimte is om het gas in te trappen en ook op de slinger wegen..
het eenzijdige ongevalletje van mij was in de winter met een corsa op die smalle 13"stepwieltjes... toen heb ik mijn koplamp tegen een lantaarnpaal kapot gereden.. zelf opgelapt.. niks meer van te zien toen maar had 6 maanden mijn rijbewijs toen.. met de vrachtwagen kan tegenwoordig niet meer hard gereden worden.. electronica houdt je tegen en de baas ook omdat mijn baas de kickdown eraf gehaald heeft en de auto niet harder dan 83 km/h uur gaat.. ( is wel kut in belgie als ik naar zeeland moet) maar dat maakt het er ook niet leuker op... doe mij maar liever een daf of Scania vers van de dealer waar de baas nog niet met zijn laptop aan gezeten heeft om "diesel te besparen" want er wordt alleen maar meer mee getrapt omdat dat ding gewoon geen trekkracht meer heeft... een auto van 500 pk die al moeite krijgt bij 15 ton aan lading... terwijl die polen enzo fluitend voorbij komen rollen