• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

[Corsa B] Xenon tips?

[rquote=1851254&tid=140613&author=Fearless]

Hey...hier kan ik nog wel eens wat mee. staat leuk spul op de site .Bedankt:thumbup[/rquote]

You're welcome :)

Ze hebben daar wel vaker leuk spul, maar ook enorme prut :P

Lees de reviews bij het item wat je wil kopen en gebruik gezond verstand.

Ik heb afgelopen week een camera mount met zuignap besteld zodat ik m'n videocamera in de auto kan hangen :P Volgens de reviews erg stevig en met een kleine aanpassing (omdraaien van de arm) prima te gebruiken om een handycam formaat camera aan de voor-ruit te hangen.

Ze hebben zelfs complete camera's om in de auto te hangen. Leuk voor circuit filmpjes enzo :)

[rquote=1851087&tid=140613&author=McKaamos]Heb je plaatjes van hoe die angel-eyes in elkaar steken?

Misschien moet je er nog een set LED ringen in stoppen ipv een gloeilampje er ergens achter zetten.

60mm 15-LED ring met T10 voet

70mm 21-LED ring met T10 voet

80mm 24-LED ring met T10 voet

90mm 24-LED ring met T10 voet

120mm 39-LED ring met T10 voet

Eentje van die er in, lijkt me de goede oplossing. Linkjes zijn naar DealExtreme, zit in Hongkong - China. Meestal een week of 2 levertijd, maar de prijzen zijn incl transport. Kost echt geen ruk daar ;)[/rquote]

Hey...hier kan ik nog wel eens wat mee. staat leuk spul op de site .Bedankt:thumbup

ik en een maatje van me hebben hetzelfde setje gekocht alleen hij heeft 10.000k en ik 8.000k en dat licht van hem is gewoon zoveel minder. dat van mij lijkt veel verder te schijnen en is gewoon vele malen feller.

persoonlijk vind ik het ook nog te blauw en ga ik bij me kadett voor bixenon 6000K omdat het gewoon veel feller en mooier is.

[rquote=1851254&tid=140613&author=Fearless]

Hey...hier kan ik nog wel eens wat mee. staat leuk spul op de site .Bedankt:thumbup[/rquote]

You're welcome :)

Ze hebben daar wel vaker leuk spul, maar ook enorme prut :P

Lees de reviews bij het item wat je wil kopen en gebruik gezond verstand.

Ik heb afgelopen week een camera mount met zuignap besteld zodat ik m'n videocamera in de auto kan hangen :P Volgens de reviews erg stevig en met een kleine aanpassing (omdraaien van de arm) prima te gebruiken om een handycam formaat camera aan de voor-ruit te hangen.

Ze hebben zelfs complete camera's om in de auto te hangen. Leuk voor circuit filmpjes enzo :)

ik en een maatje van me hebben hetzelfde setje gekocht alleen hij heeft 10.000k en ik 8.000k en dat licht van hem is gewoon zoveel minder. dat van mij lijkt veel verder te schijnen en is gewoon vele malen feller.

persoonlijk vind ik het ook nog te blauw en ga ik bij me kadett voor bixenon 6000K omdat het gewoon veel feller en mooier is.

jupzz, ook nog eens, er was destijds niks anders voorhanden 8000 10000 en 12000K bij die zaak, en ik zat met een kapotte Xenon lamp gloeiende.

maargoed eind geod al goed, toch nog 5000K in de Vec, in de combo in de lenzen zit 6000K

Willem

Ik zie af en toe nieuwe auto's rijden met wit/geel licht en als de auto dan over een hobbeltje rijdt of over een drempel wordt het licht blauw. Dus bij een andere hoekinval zie je een andere kleur.

Dit zie je bij nieuwere autos. Weet iemand welke K waarde het hier om gaat en welke techniek wordt gebruikt, want ik vind dat er echt geweldig uit zien!

jupzz, ook nog eens, er was destijds niks anders voorhanden 8000 10000 en 12000K bij die zaak, en ik zat met een kapotte Xenon lamp gloeiende.

maargoed eind geod al goed, toch nog 5000K in de Vec, in de combo in de lenzen zit 6000K

Willem

Ik zie af en toe nieuwe auto's rijden met wit/geel licht en als de auto dan over een hobbeltje rijdt of over een drempel wordt het licht blauw. Dus bij een andere hoekinval zie je een andere kleur.

Dit zie je bij nieuwere autos. Weet iemand welke K waarde het hier om gaat en welke techniek wordt gebruikt, want ik vind dat er echt geweldig uit zien!

[rquote=1852810&tid=140613&author=iSuperSSam]Ik zie af en toe nieuwe auto's rijden met wit/geel licht en als de auto dan over een hobbeltje rijdt of over een drempel wordt het licht blauw. Dus bij een andere hoekinval zie je een andere kleur.

Dit zie je bij nieuwere autos. Weet iemand welke K waarde het hier om gaat en welke techniek wordt gebruikt, want ik vind dat er echt geweldig uit zien![/rquote]

Projectielenzen ;)

En eventueel een lamp die ofwel heel erg wit of op het grensgebied tussen wit en blauwig zit.

De randen van de lens geven ietsjes strooilicht en wat prisma effecten enzo, waardoor er wat golflengtes worden afgespitst.

Net zoiets als Swarovski kristal beeldjes. Zon schijnt er op en het plafond staat vol met regenboogkleurige vlakjes.

Zou dus in princiepe met elke projectielens moeten gebeuren als je er onder de correcte hoek in kijkt.

[rquote=1852810&tid=140613&author=iSuperSSam]Ik zie af en toe nieuwe auto's rijden met wit/geel licht en als de auto dan over een hobbeltje rijdt of over een drempel wordt het licht blauw. Dus bij een andere hoekinval zie je een andere kleur.

Dit zie je bij nieuwere autos. Weet iemand welke K waarde het hier om gaat en welke techniek wordt gebruikt, want ik vind dat er echt geweldig uit zien![/rquote]

Projectielenzen ;)

En eventueel een lamp die ofwel heel erg wit of op het grensgebied tussen wit en blauwig zit.

De randen van de lens geven ietsjes strooilicht en wat prisma effecten enzo, waardoor er wat golflengtes worden afgespitst.

Net zoiets als Swarovski kristal beeldjes. Zon schijnt er op en het plafond staat vol met regenboogkleurige vlakjes.

Zou dus in princiepe met elke projectielens moeten gebeuren als je er onder de correcte hoek in kijkt.

Aha nice, ik heb zelf koplampen gekocht met projectiellenzen.

Stel dat ik hier 5000k in doe bijvoorbeeld, dan zou dit effect ook bij mij kunnen optreden?

Het gaat om de corsa :P

et9wkm.jpg

corsa%20b%20angel%20junyan.jpg

[rquote=1852843&tid=140613&author=iSuperSSam]Aha nice, ik heb zelf koplampen gekocht met projectiellenzen.

Stel dat ik hier 5000k in doe bijvoorbeeld, dan zou dit effect ook bij mij kunnen optreden?

et9wkm.jpg

[/rquote]

Ja hoor, zou in princiepe met elke moeten optreden.

Zelf zie je het natuurlijk niet als je achter het stuur zit. En hoe sterk het effect is, is afhankelijk van de lens.

Aha nice, ik heb zelf koplampen gekocht met projectiellenzen.

et9wkm.jpg

Nee inderdaad, maar ik zit heel erg te twijfelen tussen 4300k, 5000 en 6000k. Ik vind ze alle 3 heel mooi. 4300k heeft meeste lichtopbrengst maar ik vind 6000k met een lichte blauwe gloed ook wel mooi.. Dus ik moet er even overnadenken, is er iemand die ervaring heeft met 5000k?

Zit daar ook een lichte blauwe gloed in of helemaal niet?

[rquote=1852843&tid=140613&author=iSuperSSam]Aha nice, ik heb zelf koplampen gekocht met projectiellenzen.

et9wkm.jpg

[/rquote]

Ja hoor, zou in princiepe met elke moeten optreden.

Zelf zie je het natuurlijk niet als je achter het stuur zit. En hoe sterk het effect is, is afhankelijk van de lens.

Terug
Naar boven