[rquote=1844272&tid=140613&author=CorsaB5drsX14XE]Even inhaken, heb hier ook wel oren naar.
Heb donkere koplampen erin van TYC.
Dit glas heeft nog wel die originele verdelingen erin zitten, had hiervoor donkere artebs en dat glas is helemaal "clean".
(die ik nu heb zitten dus ribbels en strepen in het glas zeg maar net als bij de originele koplampen)
Welke set raden jullie aan?
Als ik het zo lees wordt t 6000 k.
Maar is het aan te raden het in deze lampen te gebruiken?
En hoe is de montage ervan, is dit goed zelf te doen?
:wors
[/rquote]
Inbouw is niet zo moeilijk. Vooral bij een B Corsa is het easy omdat je niet eens gaten hoeft te boren om de kabeltule's doorheen te doen.
En ookal heb je wel lichtunits met kappen aan de achterkant (zoals een Calibra) dan volstaat een speedboor of een multi-gaten-zaag (ook een boor, maar met ronde zaagbladen) van ergens tussen de 15 en 30mm om even een gaatje te jassen voor de rubber kabeltule.
Dan nog even een plekje zoeken om de ballast (dat doosje van de Xenonlamp) op te hangen.
Dat kan met dubbelzeidig tape, tie-wraps, schroefjes (als je gaten wil boren) en dan ergens in de buurt van de koplamp monteren.
Ribbels en strepen zijn niet heel verschrikkelijk, maar het strooilicht wat de spiegels achter de lamp veroorzaken is echt een drama.
Bij een Corsa B zijn die dingen verschrikkelijk groot en is er veel ruimte om licht naar boven te sturen.
Daardoor verblind het dus enorm, en zou je de koplamp units het beste kunnen vervangen door iets waar lensprojectors in zitten.
Zoals onderstaand plaatje dus:
Die dingen vind je vaak terug in Angel-eye koplampen, omdat ze zich goed lenen om een LED ring er omheen te doen.
Dus probeer eens een set angel/devil-eyes te vinden, of als je creatief bent, een set losse projectorlenzen en dan je originele koplamp units verbouwen om die projectors te kunnen herbergen.
Xenon in originele koplamp units is simpelweg gevaarlijk. Iemand die jou tegemoet rijd ziet geen ruk meer en kan van de weg raken, of erger nog, op jouw weghelft belanden en frontaal op je botsen.
In geval van Erwin1987 zijn de koplampen veel lager en strooien minder omhoog, dus heb je daarbij ook minder de noodzaak om projectors te plaatsen. Toch blijf ik het aanraden voor elke auto. Ik heb er een schurfthekel aan om verblind te raken, en wil dat een ander eveneens niet aan doen. (gelukkig heeft een Calibra vanuit de fabriek al projectorlenzen

)
Wat kleur betreft is 6000K en hoger het beste verkrijgbaar, en het meest wit van de goed verkrijgbare spullen.
Eventueel is 4300K ook leuk. Afhankelijk van het merk lijkt dat witter dan 6000K.