• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa klinkt als een helikopter.

Maikeltjeee

Post weleens wat
Hey mensen,

Als ik mijn corsa start heb ik soms het idee dat het een helikopter is je hoort hem dan zeg maar gewoon hele tijd onregelmatig lopen dit is zoals doek,doek,doek,doek en dan een beetje realiseren. Zou dit kunnen komen door me uitlaat of ergens anders door? Als het noodzakelijk is maak ik wel een filmpje.

Mvg, Maikel

Bougiedop is bij de lokale bouwmarkt hier 2,95 euro. Nog van proxxon ook met een fancy rubbertje erin om de bougie vast te houden!

Bougiedop is bij de lokale bouwmarkt hier 2,95 euro. Nog van proxxon ook met een fancy rubbertje erin om de bougie vast te houden!

@Maikeltjeee wrote:Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.

bougies horen bruinig als koffie met een beetje melk te zijn

als een van de vier er anders uit ziet bv verbrand of zware koolaanslag

weet je ter hoogte van welke cilinder het probleem zich voordoet

maar misschien kun je er beter even een ervaren sleutelaar bij halen om je te helpen

@Maikeltjeee wrote:Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.

bougies horen bruinig als koffie met een beetje melk te zijn

als een van de vier er anders uit ziet bv verbrand of zware koolaanslag

weet je ter hoogte van welke cilinder het probleem zich voordoet

maar misschien kun je er beter even een ervaren sleutelaar bij halen om je te helpen

Als je aangeeft niks zelf doen, auto @ garage droppen en het probleem aankaarten lijkt me sowieso verstandig. Je kan altijd vragen voor een belletje voordat ze wat gaan doen aan je auto ;)

Als je aangeeft niks zelf doen, auto @ garage droppen en het probleem aankaarten lijkt me sowieso verstandig. Je kan altijd vragen voor een belletje voordat ze wat gaan doen aan je auto ;)

Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.

Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.

indd, ik zou eens als eerste de bougies bekijken en de kabels controleren op scheurtjes

kan misschien een vonk overslaan

indd, ik zou eens als eerste de bougies bekijken en de kabels controleren op scheurtjes

kan misschien een vonk overslaan

wat heb je er voor uitlaat onder? En klinkt wel alsof ie een beetje op 3 cilinders loopt eigenlijk.

wat heb je er voor uitlaat onder? En klinkt wel alsof ie een beetje op 3 cilinders loopt eigenlijk.

Ik heb er niks anders voor helaas. Maar zal ik na garage gaan voor grootte beurt? wil het nog niet zelf doen dan is meteen de bougies vervangen en zou het opgelost kunnen zijn toch? Of aankaarten van het probleem?

Ik heb er niks anders voor helaas. Maar zal ik na garage gaan voor grootte beurt? wil het nog niet zelf doen dan is meteen de bougies vervangen en zou het opgelost kunnen zijn toch? Of aankaarten van het probleem?

Terug
Naar boven