• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa klinkt als een helikopter.

Je moet ze ook niet volledig doorweken ;) Door de waterdamp zal eventueel lekkende electriciteit overspringen. Controleer daarna gewoon even je bougies, gewoon 1 voor 1 eruit draaien en bekijken. Je kunt ook kijken hoe ze vonken, even je bougiekabels loshalen (even nummeren!) en vervolgens de eerste bougie eruit halen, bougiekabel erop en op het blok leggen zodat ie massa maakt. Dan iemand even laten starten en even kijken óf ie vonkt en hoe deze vonkt. De vonk moet krachtig en blauw zijn. Vervolgens draai je de eerste bougie er weer in en doe je nummer 2.

Klinkt logisch maar niet dat als ik daar kortsluiting maak dat alles kapot gaat? Of is dit ook een zekering ? Of niet echt een probleem?

Zou ik wel morgen een afspraak voor de grootte beurt maken of er nog mee wachten?

dit zou geen kortsluiting mogen veroorzaken

doet dit het wel dan heb je een kapotte bougiekabel gevonden die vervangen moet worden ;)

Klinkt logisch maar niet dat als ik daar kortsluiting maak dat alles kapot gaat? Of is dit ook een zekering ? Of niet echt een probleem?

Zou ik wel morgen een afspraak voor de grootte beurt maken of er nog mee wachten?

Haha maak je geen zorge ik heb nog wel een basis technische kennis maar wil het goed doen vandaar de wat dommer klinkende vragen.

Wat verwachten jullie zal het aan de klep liggen of meer richting bougies?

Ik vraag dit namelijk omdat ik me auto deze/volgende week een grootte beurt/apk wil geven. Als het de bougies zouden zijn zou ik morgen al een afspraak kunnen maken want volgens mij vervangen ze bougies bij een grootte beurt? Twijfel er even over. Dan zou ik er meteen vanaf kunnen zijn. Maar daarom twijfel ik of er dingen zijn die ik zelf kon doen. Maar morgen dus na de bougie kleur kijken. Dus wta denken jullie morgen bellen voor een beurt/keuring of maar beter even wachten.

En water op debougiedoppen en kabels is toch nooit slim? als er iets open staat lijkt het mij dat het kortsluiting maakt toch?

dit zou geen kortsluiting mogen veroorzaken

doet dit het wel dan heb je een kapotte bougiekabel gevonden die vervangen moet worden ;)

Gelukkig :D soms lastig peilen wat een ander wel of niet weet :D

wat je ook ff zou kunnen proberen is de plastic kap er af halen, motor starten

en met een plantenspuitje over de bougiedoppen/kabels sprayen

als je vonken en evt gesisser ziet/hoort van electra weet je hoe laat het is ;)

Haha maak je geen zorge ik heb nog wel een basis technische kennis maar wil het goed doen vandaar de wat dommer klinkende vragen.

Wat verwachten jullie zal het aan de klep liggen of meer richting bougies?

Ik vraag dit namelijk omdat ik me auto deze/volgende week een grootte beurt/apk wil geven. Als het de bougies zouden zijn zou ik morgen al een afspraak kunnen maken want volgens mij vervangen ze bougies bij een grootte beurt? Twijfel er even over. Dan zou ik er meteen vanaf kunnen zijn. Maar daarom twijfel ik of er dingen zijn die ik zelf kon doen. Maar morgen dus na de bougie kleur kijken. Dus wta denken jullie morgen bellen voor een beurt/keuring of maar beter even wachten.

En water op debougiedoppen en kabels is toch nooit slim? als er iets open staat lijkt het mij dat het kortsluiting maakt toch?

Maar de vraag is, mijn EGR klep is pas vervangen. Hier zou ik dan toch geen problemen mee kunnen krijgen. Ik weet even niet zo goed of het ook is als het warm of koud. Maar volgens mij alleen als ie koud dacht ik. Toen ik stil stond probeerde ik te luistere maar stond voor stoplicht dus kan me goed vergissen.

Bougies kijken zal ik morgen doen dat kan iedereen heb je geen sleutel ervaring nodig. Ik vroeg het omdat er bij mijn ex-scooter een methode voor was om te kijken of hij goed vonkte vandaar dat ik het even voor de zekerheid wou vragen.

Gelukkig :D soms lastig peilen wat een ander wel of niet weet :D

wat je ook ff zou kunnen proberen is de plastic kap er af halen, motor starten

en met een plantenspuitje over de bougiedoppen/kabels sprayen

als je vonken en evt gesisser ziet/hoort van electra weet je hoe laat het is ;)

@PeterNoFear wrote:Is dit alleen als hij helemaal koud is, en als je hem een tijdje laat draaien stopt het?

ja EGR klep zat ik ook gelijk aan te denken, zie post nr 3

ik denk alleen dat maikel er beter ff mee langs iemand kan gaan met meer sleutelervaring

om het samen ff op te knappen, zie andere posts....

mocht je in de gelegenheid zijn naar tilburg te komen ben je welkom :thumbup

Maar de vraag is, mijn EGR klep is pas vervangen. Hier zou ik dan toch geen problemen mee kunnen krijgen. Ik weet even niet zo goed of het ook is als het warm of koud. Maar volgens mij alleen als ie koud dacht ik. Toen ik stil stond probeerde ik te luistere maar stond voor stoplicht dus kan me goed vergissen.

Bougies kijken zal ik morgen doen dat kan iedereen heb je geen sleutel ervaring nodig. Ik vroeg het omdat er bij mijn ex-scooter een methode voor was om te kijken of hij goed vonkte vandaar dat ik het even voor de zekerheid wou vragen.

@PeterNoFear wrote:Is dit alleen als hij helemaal koud is, en als je hem een tijdje laat draaien stopt het?

ja EGR klep zat ik ook gelijk aan te denken, zie post nr 3

ik denk alleen dat maikel er beter ff mee langs iemand kan gaan met meer sleutelervaring

om het samen ff op te knappen, zie andere posts....

mocht je in de gelegenheid zijn naar tilburg te komen ben je welkom :thumbup

Mensen ik bel morgen voor een afspraak voor grootte beurt. Moet sowieso gebeuren dan geef ik dit meteen aan kijken of hun het weten. Net reed ik er overigens zonder problemen in. Beetje wisselvallig dus.

Mensen ik bel morgen voor een afspraak voor grootte beurt. Moet sowieso gebeuren dan geef ik dit meteen aan kijken of hun het weten. Net reed ik er overigens zonder problemen in. Beetje wisselvallig dus.

Ik gaf aan dat ik het wou proberen en me erin te interesseert alleen heb ik nu gewoon niet de goede sleutel dus helaas kan ik niks.

Terug
Naar boven