• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa klinkt als een Subaru en loopt slecht

MartinQ

Post weinig
Wist ff geen andere titel :P

Maar ik zit het met een probleem sinds gisteravond.

Snelweg was leeg dus ik denk ff blazen......

Rij een tunnel door op de snelweg waar ik dus ff me GSI'tje vol opentrok, maar bij de 160 hield het op. Ook na de tunnel iets te hard over een hobbel op de snelweg gereden.

Merkte het niet direct op vanwege muziek die te hard stond, maar 1km later, constateerde ik het volgende:

-Corsa mist vermogen

-Klinkt als een dikke Impreza(klinkt als een boxermotor :P)

-Motormanagement lampje brandt

Iemand enig idee wat dit kan zijn. Dat klinken als een Impreza is alleen als ik gas geef trouwens. Zit een sportuitlaat onder trouwens.

Gr

Martin

hmm

als ik mijn astra Gay hou, dan wil ik er ook n andere motor in hangen, die x16szr is t gewoon ''net'' niet :p

zit eigenlijk ook aan een x18xe1 te denken,aangezien dat ook n smallblock betreft...

zijn die dingen veel geleverd wim?

enne idd,jouw motor wil niet kapot, ik heb toen die nog van mathijs was ooit s de compressie gemeten en zat toen dik boven de 14bar op elke cilinder ( 3 jaar geleden :p )

@corsaagsi wrote:Laat hem eerst maar 's uitlezen of vervang de bougies eens, als je geluk hebt is het probleem dan opgelost.

Uitlezen kan ik ff week wel ff doen, bougie's mag ik ook wel weer eens vervangen.

Maar als een bougie stuk is, lijkt het me niet dat ie zo'n geluid gaat maken. Toch?

Denk zelf dat ik me uitlaat beschadigd heb, en daardoor er te weinig tegendruk is.

Zou dat ook kunnen?

offtopic: Mooie CBR 600 F trouwens :thumb Heb zelf op 1,5 jaar op een 96 Yamaha YZF 600 R Thundercat gereden en heb nu een Yamaha R1 99 sinds een paar maanden.

uitlezen kun je makkelijk zelf

zoek maar even op "paperclip methode" dan staat er ergens een how to ;)

zo'n motor loopt ook met een open pijp van voor naar achter dus druk kan het niet zijn

kijk je bougiekabels maar eens na en de bougies evt vervangen of schoonmaken

Mario

@trashmetal wrote:uitlezen kun je makkelijk zelf

zoek maar even op "paperclip methode" dan staat er ergens een how to ;)

zo'n motor loopt ook met een open pijp van voor naar achter dus druk kan het niet zijn

kijk je bougiekabels maar eens na en de bougies evt vervangen of schoonmaken

Mario

Ok, zal ik van de week even doen dan, dank jullie wel.

In het ergste geval is er een klep gesneuveld, met als mogelijk gevolg dat er een bougie volgt en dus op 3 pootjes gaat lopen... Als je de bougies hebt vervangen / schoongemaakt, en hetzelfde geval gebeurt weer, dan zou ik persoonlijk even een druktest laten doen.

Mocht hier niets mis mee zijn, dan kan je nog gaan denken aan de EGR-klep. Maar dit zal het uitlezen wel naar voren brengen.

Zoals je het omschrijft denk ik dat je auto op 3 cilinders loopt.

Begin eerst maar eens met bougies uitdraaien en deze vervangen, grote kans dat er 1 gesneuveld is.

Ga er niet mee doorrijden in ieder geval.

was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm

Bougies of bougiekabels klinkt aanmelijk ..

Althans wat ik als eerste zou kunnen bedenken.

Alleen is dit erg koffie dik kijken aangezien het mm lampje brand is er een foutcode en dus ook iets om op te lossen.

Dit kun je pas doen als je weet wat de code is..

Dus uitlezen is wel een vereiste...

Daarna pas spullen gaan halen..

Niet als een kip zonder kop van alles gaan vervangen omdat het hier geroepen wordt..

En al helemaal niet direct gaan denken aan kleppen etc...

Eerst de code en oorzaak zoeken dan pas gaan denken in oplossingen

Indd, voor je iets anders doet eerst uitlezen dan heb je (meer) zekerheid

denk alleen niet dat ik er (ver) naast zit

heb meerdere opels voor mn neus gehad die een impreza imiteerden :D

egr denk ik daarom niet omdat de motor daar niet zo van gaat "roffelen"

Mario

@OscaR-16v wrote:was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm

Dat probeer ik al een hele tijd, maar die 1.6 16klepper (X16XE) geeft het maar niet op!!!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Gewoon met de meter in Blauw volgas weg...

Ik heb samen met de vorige eigenaar van deze motor het idee dat deze motor onverwoestbaar is haha...

Willem

Corsa was wel goed warm dat wel hoor :P

Maar is goed, ik zal wel ff de Corsa laten uitlezen.

Trouwens misschien ook wel belangrijk om even te vermelden:

Op de heenweg gister op de snelweg, lichte het motormanagement ook heel even op rond de 160 km/h, toen ff gas terug, ging ie weer uit, daarna weer gas erop en toen ging ie weer aan.

En dus 3 uur later terug naar huis, gebeurde dat probleem dus.

@wim-v6 wrote:@OscaR-16v wrote:was de auto goed warm gereden voordat je hem opentrok? dus niet als je temp meter net uit de hoek is, dan is die dus nog NIET goed warm

Dat probeer ik al een hele tijd, maar die 1.6 16klepper (X16XE) geeft het maar niet op!!!! :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry

Gewoon met de meter in Blauw volgas weg...

Ik heb samen met de vorige eigenaar van deze motor het idee dat deze motor onverwoestbaar is haha...

Willem

haha sloper :jerry :jerry

ik sta er soms raar van te kijken, ken genoeg mensen die totaal alles behalve zuinig zijn op hun auto. trappen dat ding zo vol gas de snelweg op met koude motor, en het gaat gewoon niet stuk :shock:

Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!

Maar dat is dan ook de rede dat ie eruit gaat

Willem

@wim-v6 wrote:Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!

Willem

wat voor motor ga je dan plaatsen?

Oud-collega van mij heeft een C1.4NZ in z'n Corsa'tje liggen, maar vanaf het moment dat hij de auto aan zet, trapt hij 'm al letterlijk onderin... Elke dag weer, maar kapot gaan, echt niet :P

Mocht RISL dit lezen; je weet wel wie ik bedoel :P

Weer zo'n Prut smallblock 16klepper, maar dan een X18XE1 uit een Astra-Gay

100_3722.jpg

Willem

@wim-v6 wrote:Enige wat ie wel doet is Liters olie zuipen!!!

Willem

De mijne lust ook zo'n 1 liter op de 1000km :-P

Mijne doet het iets beter, ik mag in mijn handen klappen als ik 1000km red met 1 liter olie......

Wel zonde, ziet er leuk uit, de gekietelde 1.6 16V onder de kap van een Combo-B:

Nieuweklepdekselcombo007.jpg

Nieuweklepdekselcombo001.jpg

Willem

Terug
Naar boven