• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa met 270pk, Iemand van hier?

-CB-

Post weinig
Jo luitjes,

ik hoor net dat er in Utrecht een rode opel corsa b met 270pk rondrijd. De eigenaar zou ook een golf 2 16v met dubbele webers hebben (230pk) en een golf met g60 (240pk).

Ikzelf vind de waardes vrij hoog, maar volgens mij niet onmogelijk. Weet iemand hier wat meer vanaf? Is de eigenaar zelf misschien op dit forum?

Sorry heb geen verdere info over het blok etc.

mvg Casper

hier in grunn rijd er ook een corsa met +- 270 pk :)

en binnekort een kadett e met 325 pk en zal vast wel nog meer moois rijden,

dus de waardes die je beschrijft zijn lang niet onmogelijk :)

Er is hier in de buurt ook een corsa gebouwd die rond de 270pk zat..

die is onlangs verkocht (zwarte van 2000).

Willem

onder welke boom hebben jullie geleefd

de drag racers onder ons die hier mee rijden zijn juist de groep meest actieve leden,

op wim na, hij is actief en doet daar niet aan mee haha

origineel gepost door corsaboy

ach ja vermogen is allemaal mooi en leuk.

Tractie is het keywoord...

En er mee om weten te gaan:thumbup

Wim je zegt dat 270pk nog bescheiden is voor een C20LET, hoeveel kunnen deze blokjes aan met alleen bolt-ons? Daarmee bedoel ik dus geen andere zuigers etc.

En zoals corsaboy al zegt, tractie word met die vermogens op de voorwielen natuurlijk wel een probleem. Hoe gaan de meeste corsa's met dit vermogen om? Word het bijvoorbeeld onmogelijk om nog fatsoenlijk rond te rijden en is het alleen voor dragracen aan te raden of valt dit allemaal wel mee en zou je nog bestwel het circuit op kunnen gaan zonder de bijkomende gevolgen van al dat vermogen op de voorwielen.

- Casper

nou ja,

Kijk, brieken van dit forum heeft 300 pk uit zijn 2.0 8v weten te persen.

Dit ligt in een gestripte corsa B en hij rijdt er gewoon mee over straat.

Corsa_GSI, draait ook iets van 270 - 280 pk op dit moment. Ook gewoon een straat auto. Nou weet ik wat de plannen zijn van corsa_gsi en dat is niet mis..

Een orginele Let zou je in mijn ogen rustig tot 280-300 pk kunnen tunen.

Maar of ik ermee zou willen dragracen??

Mijn nieuwe motor zou zonder lachgas ook ergens rond de 280-300 pk moeten komen...

Maar is gebouwd voor veel meer.. Zodat de materialen het gewoon aankunnen...

MB had ook een corsa met 270?? was wel een atje

en de C corsa van paul (de ex van Matijssen) turbo

@cb Ja ze zeggen zoveel.................. Foto s zeggen meer als woorden dus mocht je iets zien:D

grt

@ Nova, jup iknow. Daarom dacht ik, ik vraag maar eens even of die misschien een bekende hier op het forum is.

Iedereen kan wel zeggen dat die xxxpk heeft. Maar het blijkt dus geen uitzondering te zijn. Tijd om me eens te gaan verdiepen in die 2l blokkies.

origineel gepost door -CB-

@ Nova, jup iknow. Daarom dacht ik, ik vraag maar eens even of die misschien een bekende hier op het forum is.

Iedereen kan wel zeggen dat die xxxpk heeft. Maar het blijkt dus geen uitzondering te zijn. Tijd om me eens te gaan verdiepen in die 2l blokkies.

OK succes!

ben die 2 golfjes laatst tegen gekomen... op de utrechtste straatweg.. ik zeg je, dat ging best hard, en ze ploffen flink.. bandjes gingen ook best snel op

Terug
Naar boven