• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa met saab turbo motor

heb jaren bij SAAB gewerkt en er lang over zitten denken om dit te bouwen maar het is er nooit van gekomen.. mede door gebrek aan een sleutelruimte..

Het zijn zeker geen slechte blokken, ik denk zelfs sterker dan een LET

ff heb gezocht op marktplaats, kent deze code niet

heb wel iets met 204 gevonden, is n 2l turbo uit een 9-3 van 94-99

ja, de B235R is een 2.3 Turbo die in de aero's (sportuitvoering) ligt, maar op welke dan een f20 past zou ik je niet kunnen zeggen.

kan voor nog minder, en die electronica, is net zo moelijk als bij een let niks can bus ofzo,plus daar zijn ook hele forums mee bezig.

En voor die ECU hebben ze ook van alles, ik bouw niks meer. mij hebben ze alles afgeleerd nou ik me rijbewijs 4 maanden kwijt ben,dat nooit meer!

En wie heeft er gewonnen??? :jerry

Maar ff ontopic,

Zijn Saab's dan geen intressante gevalletjes om turbo spul van te betrekken, de motoren die in de saabs vanaf 95 liggen zijn vaak opgebouwd vanaf opel blokken. Er is zelfs een low pressure turbo v6 geweest die in basis een 3.0 uit een omega is.

Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

ff offtopic maar met hoeveel ben je gepakt dan dat je um 4 maanden kwijt bent:O

een vriend van mij heeft met zn R6 een r32 er flink uitgereden (dat ging vrij goed) en toen kreeg ie paar km later een stopteken. was 196 na correctie waar 120 was toegestaan. op de camerabeelden reed de auto 220+ en liep ie nog tering hard uit aangezien ie 250+ ff had aangetikt, maar na 2 weken had ie zijn rijbewijs alweer terug.... was wel eerste grote overtreding.

maar nu ben je helemaal afgestapt van snelle auto;s of alleen omgebouwde?

origineel gepost door geert666

Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

Hoe zit het dan eigenlijk met de koppeling/startmotor en motorsteun van de motor? Past dat ook allemaal zo?

Terug
Naar boven