• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa met saab turbo motor

origineel gepost door peertje105

origineel gepost door geert666

Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

Hoe zit het dan eigenlijk met de koppeling/startmotor en motorsteun van de motor? Past dat ook allemaal zo?

Een motorsteun moet je zelf maken,startmotor en zo zit allemaal op het saab blok, je kan ook gewoon de saab bak gebruiken alleen die werkt met kabels

origineel gepost door Basgsi

ff offtopic maar met hoeveel ben je gepakt dan dat je um 4 maanden kwijt bent:O

een vriend van mij heeft met zn R6 een r32 er flink uitgereden (dat ging vrij goed) en toen kreeg ie paar km later een stopteken. was 196 na correctie waar 120 was toegestaan. op de camerabeelden reed de auto 220+ en liep ie nog rot hard uit aangezien ie 250+ ff had aangetikt, maar na 2 weken had ie zijn rijbewijs alweer terug.... was wel eerste grote overtreding.

maar nu ben je helemaal afgestapt van snelle auto;s of alleen omgebouwde?

Ja maar ik had het rijbewijs ook meteen terug ook na 14 dagen

Alleen 365 dagen later kreeg ik nog een boete van 875 en als bonus wilden ze ook graag mijn rijbewijs.

Ik heb een citroen C1 gekocht een nieuwe die gaat niet zo hard:jerry

Ik heb het wel gehad met de corsa s alleen een a met een Let erin die koop ik nog een keer:jerry:jerry

Mja, daarom laat ik dus tegenwoordig de r32's met rust, ook omdat ik geen schijn van kans maak, maar ik vind het soms leuk om lui met veel te snelle auto's te fucken, maar ook omdat de blaauwen er tegenwoordig mee rondcrossen, heb inmiddels ook vernomen dat ze beschikken over snel seat spul.

Ik ben ze ook een paar keer tegenkomen in een R32, maar ze zijn duidelijk te onderscheiden van "normale" burgers.

Een aantal van de R32 golf 5 van de klpd hebben een aangepaste einddemper. ipv de dubbele pijp in het midden zichtbaar hebben ze een dichte achterbumper zoals een diesel heeft:vertag die gasten die ook met wegmisbruikers meerijden van politie haaglanden kom ik vaak op de A2 tegen hebben geen einddempers zichtbaar.

pas als ze gasgeven hoor je de bekende V6 roffel:wub

dus ik laat een snelle auto altijd ff voorbij gaan en kijk goed naar binnen voordat ik ze ga pesten haha. Ook omdat aanklampen makkelijker is dan bij wegrijden. r32 is met een b c20xe net bij te houden als je goed schakelt en net iets eerder het gas op kan...

aardig snelle corsa :wors

t zullen die gekke zweden eens een keer niet zijn :jerry

daar komt echt super spul vandaan :wub

ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?

het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?

het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

Zover ik het gezien heb wel, maar op migweb staat dat allemaal ergens

Ik heb ook even research na de 2.3t ombouw gedaan.

Het gatenpatroon van het onderblok en de GM (opel) versnellingsbakken zijn het zelfde van saabs na 94.

Het is wel gewoon puur een saab-blok enkel is de onderblok gietmal iets aangepast voor de gm-bakken.

Het zijn goedkope, supersterke blokken welke zonder interne aanpassingen 400pk aankunnen, ook is er goedkoop een aftermarket tuning programma voor de orginele ecu te krijgen.

In een corsa schijnt het niet te passen zonder slijpwerk, omdat het blok simpelweg te breed is.

Daarom vraag ik mij af of het subframe van een kadett D (belastingvrij)het zelfde is als dat van een astra, kadett e en calibra.

je moet de multireim ook eraf halen, en er moeten andere poelies, op dan gaat die in een b corsa, in een a,, moet je de chassis balk ongeveer halveren, dus dat lijkt me niet zo goed!

volgens mij is kadett d en e zo ongeveer heltzelfde, achter in ieder geval zeker

In mijn c-kadett komt een Saab 2.3 16v turbo.:agent

Wat er twee berichtjes hierboven staat klopt, vanaf 1994 wordt er een GM boutpatroon gebruikt in de Saab blokken. Overigens heb je verschillende uitvoeringen in de verschillende modellen Saab liggen. Degene die je moet hebben is de motor met het Trionic5 injectiesysteem erop, dat zijn de sterkste motoren(tot ongeveer 500 pk...:o) De latere Trionic7 motor heeft zwakkere klepstelen en zuigers.

De motoren zijn veel sterker als een LET, LET is maar een zwak blok vergeleken met de Saab motor. Als je een keer naar de zuigers en krukas van de Saab kijkt weet je waarom.;) Helaas zijn ze ook een stuk lomper en zwaarder...

Een F28 kan er tegenaan maar heeft wel aanpassingen nodig ivm het hanglager van de lange aandrijfas. Waterpomp is ook een apart ding, steekt flink uit. Blok is erg lang, komt door de distributieketting.

Standaard heeft zo'n blok maar iets van 200 pk. Bij mij komt er een Holset HX35 op met grotere injectoren(650cc) en een programmeerbaar motormanagement. Iemand met een vergelijkbare setup haalde 426 pk aan de wielen hiermee.:wors Voor mij is 400 pk aan de kruk wel leuk, grip is toch wel een probleem.

Hier het blok in mijn kadett:

90p0t2.jpg

SR20DET heeft nog wel eens problemen met de klepbediening bij hoge vermogens is mij eens verteld door een Engelse tuner. Op de originele zuigers en drijfstangen kun je ook niet heel veel meer laaddruk zetten als origineel. Voor meer als 350 pk moet je ook veel geld gaan investeren, net als bij een LET dus.

Terug
Naar boven