• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

Heb men vriendin zover gekregen dat ze haar stuk ford fusion weg doet en er iets deftig in de plaats komt.

Hebben dus vorige week een vectra GTS aangekocht. een zwarte van 2004 (oude snuit want die vinden we mooier) 19CDTI met 150 pk. Morgen gaan we hem ophalen en kunnen we al lekker gaan rondcruisen.

Raar maar waar maar ben al naar een deftige obdtuning aan het zoeken:hmmz

greetz

ja hoor in oktober. mijne beste run was 12,89? 2 de plaats gehaald daar....:P Maar ook stukken getrokken in die run van die tijd:swear dacht dat ik in zen 4 zat. dus koppeling los, gas erop en NOS erop.... maar stond neutraal:swear en ne ratelen er een paar kleppen.

Heb nog geen tijd gehad om de kop eraf te halen. en wou ook eigenlijk wachten tot dat ik de verstevigingsplaat had zodat ik alles ineens kon doen

hij start nog en draait nog redelijk goed op 4 cilinders. Dus schade zal wel meevallen

greetz

origineel gepost door max

Is goed laat het dan maar niet te oud worden.

Wat betreft die lachgas jet calculator.

Bar naar PSI

X bar * 14.50377 = X PSI

1 bar = 14.50377 PSI

2 bar = 29.00755 PSI

2,5 bar = 36.25943 PSI

3 bar = 43.51132 PSI

3.5 bar = 50.76321 PSI

ben me hier is in aan het verdiepen geweest maar ik kan 1 vak niet invullen. en dat zijn de Number of Nitrous Jets.

volgens mij komene nummers van het merk NOS niet over1 met dit programma.

greetz

origineel gepost door CORSA2L16VALVE

Is goed laat het dan maar niet te oud worden.

Wat betreft die lachgas jet calculator.

Bar naar PSI

X bar * 14.50377 = X PSI

1 bar = 14.50377 PSI

2 bar = 29.00755 PSI

2,5 bar = 36.25943 PSI

3 bar = 43.51132 PSI

3.5 bar = 50.76321 PSI

ben me hier is in aan het verdiepen geweest maar ik kan 1 vak niet invullen. en dat zijn de Number of Nitrous Jets.

volgens mij komene nummers van het merk NOS niet over1 met dit programma.

greetz

Ik heb een andere site gevonden waar je ook direct ports en Wet kits kunt uittellen.

hopelijk is dit betrouwbaar want ik heb zou volgens mijn berekeningen 10pk minder hebben dan zou moeten. Maar kan mischien te maken hebben dat ze ooit slechte NOS gevult hebben en men filtertje telkens wat vuil blijft inzitten

ikzelf heb dus

23psi benzinedruk

014 benzine nozzel

O26 NOS nozzel

direct port dus 4 injectoren

en kwam op de bank uit op een extra van 93,7pk extra en een perfecte A/F verhouding

maar als ik alles uittel zou ik een benzine nozzel nodig hebben van 017?

Ofwel klopt mijn benzinedrukmeter niet. (maar als ik zie hoe mijn drukregelaar ingeschroeft is in vergelijking met de 2 dan zou dit wel kunne kloppen)

Ofwel geven ze een grotere nozzel aan op de site zodat i zeker niet te arm loopt

Ik ga nu een 018 benzine nozzel steken

met 032 NOS nozzel en 45psi

zou goed zijn voor een 150 pk extra

@geert666 dan kom ik een paar duizend pk's erbij:swear

ahja andere site nullKLIKKIE DOEN

greetz

je hebt een 0.026 nozzle en ik kom dan aan 96 pk:vertag:vertag

en bij een 0.032 nozzle moet je een 0.018 benzine gebruiken 184pk

kommatjes goed zetten!!:vertag:vertag:vertag:vertag:vertag

heb dus gisteren men flessen laten vullen voor over 2 weken in bitburg en heb dan ook maar wat Jets bij besteld.

032 met 018 combinatie goed voor 156pk op de wielen theoretisch erbij

030 met 016 combinatie goed voor 139pk op de wielen theoretisch erbij

maar als dat dan afwijkt zoals hetgene er bij nu insteekt hoop ik toch nog steeds op een 100 tot 125 pk ermee te winnen

greetz

origineel gepost door geert666

wat kost 1 kilo lachgas nu tegen woordig??

die 23 psi benzinedruk is wel heel erg weinig in je oude setup

vond ik eigenlijk ook maar de A/F waarde was perfect over de hele lijn op de testbank. wij hebben hem toen afgeregeld op de bank daarmee. Alles daarboven kreeg de motor teveel benzine binnen en verzoop hij

Denk wel dat ik men octaan ga verhogen om detonatie tegen te gaan

greetz

betaal in de speedshop in stekene 75 euro voor een volledige fles te vullen en gaat 4,6 kilo in een 10LBS fles

dus 16,30 per kilo

greetz

origineel gepost door geert666

3 runs leeg?

nu nog 8runs

dan zal het wel 5 a 6 worden denk ik

Kan er mij iemand helpen om aan plannen te geraken voor een buizenchassis voor de corsa. wil op de voorkant enkel nog buizen

greetz

Neem wel een stuk koudere bougies met grotere hoeveelheden lachgas. ik zat op warmte graad 6 en wil eigenlijk nog een stuk lager. Meer richting 3.

Neem wel een stuk koudere bougies met grotere hoeveelheden lachgas. ik zat op warmte graad 6 en wil eigenlijk nog een stuk lager. Meer richting 3.

heb al 2 stappen lager zitten en ga ook nog actaanbooster gebruiken zodat ik op minimum 105 octaan kom. Wat zeker goed is omdat ze in Amerika vanwaar NOS komt een stuk lager met octaangehalte zitten.

Max: weet jij mischien waar ik planne kan vinden om een rolkooi met buizenchassis kan vinden voor men corsa. Zodat ik alles volgens het boekje kan doen

greetz

Neem daarvoor even contact op met de jongens van de DHRA, zei kunnen je precies vertellen wat je minimaal nodig hebt voor welke 1/4e mijl ET's.

Hier krijg je dan de minimale buizen maten die je moet hebben voor je rollbar of Kooi.

Winterplannen

Nieuw klep steken in de cilinderkop (1krom)

nieuwe klepstoters (meer dan 250000km)

iets strerkere klepveren misschien ook

Heb ook Nozzels klaar liggen om naar een shot NOS van 150pk te gaan

tegen advies van Max in ne tijdsinstelbare NItrous controler van SCHNITZ

PNC_101.gif

maar heeft me niet veel gekost

maat kleinere remmen zodat ik 13" dragbanden kan steken

maar moet ik ook even 2 verbrede stalen velgen regelen (als iemand er weet liggen in 13"... let me know)

en dan mijne camion inorde zetten zodat we overal kunnen gaan draggen

10735_1208830415163_1060797054_30661332_3262205_n.jpg

greetz

Terug
Naar boven