• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

wilde plannen..

die controller ben ik ook niet dol op..

Tijdsinstelbare controller vind ik zo achterhaalt.

beter sparen voor vrij programmeerbaar en een injector drive gebruiken voor je nos zodat je zowel op rpm, als gasklepstand je nos kunt gaan inspuiten.

Met sommige systemen zelfs nog versnellingsafhankelijk te programmeren..

Ik zou serieus daar eens naar gaan kijken...

kon het voor 140euro niet laten liggen op moment. Zit al met dubbele beveiliging

gasklepschakelaar op het gassysteem (enkel vol gas) en daar bovenop moet ik op men versnellingspook nog een knop induwen. zolang beide niet ingeschakeld zijn werkt het niet

greetz

Originally posted by CORSA2L16VALVE

kon het voor 140euro niet laten liggen op moment. Zit al met dubbele beveiliging

gasklepschakelaar op het gassysteem (enkel vol gas) en daar bovenop moet ik op men versnellingspook nog een knop induwen. zolang beide niet ingeschakeld zijn werkt het niet

greetz

ja ok, maar dat kun je allemaal laten vervallen als je hem mee programmeert in je motormanagement systeem...

Dan is het alleen de powerknop voor je NOS bepaalt of het meedraait of niet.... En dan kun je ook nog andere voorwaardes eraan koppelen.. Bijv bepaalde olietemp etc....

Als je dat leuk vind haha

ga ik ook doen..

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by CORSA2L16VALVE

greetz

ja ok, maar dat kun je allemaal laten vervallen als je hem mee programmeert in je motormanagement systeem...

Dan is het alleen de powerknop voor je NOS bepaalt of het meedraait of niet.... En dan kun je ook nog andere voorwaardes eraan koppelen.. Bijv bepaalde olietemp etc....

Als je dat leuk vind haha

ga ik ook doen..

ik haat aansturing met computers omdat ik er geen bal van ken

En er is hier in dit apeland niet veel volk te vinden die me kan helpen met die dingen

En 2de probleem. Ik en talen :thumbdown:swear

Van den ende. Hoe breed zijn die en wat moet i ervoor hebben

greetz

met wat voor motormanagement rij je nu dan?????

Ik ga rijden met DTA

ik dacht dat hij kms heeft.

KMS heb deze al 5jaar. Maar er is iets kapot op men printplaat. want krijg geen toeretalsignaal meer van de computer naar de uitgang.

en signaal van de disbobine naar de computer werkt nog wel.

En even 800euro uitgeven omdat dit nimmer werkt heb ik even geen zin in nu. Of moet iemand vinden die dit kan repareren

voila corsa zit terug in elkaar. draait terug goed.

hebben een alternator van een japanner gestoken (enkel nog beugeltje om aan te spannen maken/aanpassen)

nitrouscontroler aangesloten (van 3 elektrische schema's 1 gemaakt en werkte direct)

hadden alleen een probleem met het al aangesloten deel van de NOS.

De hoofdschakelaar om het NOS systeem aan te zetten had ook een lampje.

Blijkbaar stuurde die daar een amssa door. Massa van het lampje eraf gehaald en allse was opgelost.

Morgen men kabels netjes leggen, solderen en aftapen.

Dan beugel voorzien voor onboard camera

En dan van de week nog een oliewissel doen

Ben er ook achter dat er 1 schokdemper stuk is vooraan. ben nog snel opzoek naar een schroefsetje

greetz

Corsa is klaar. nog een probleem tegen gekomen waar ik even van aan het panikeren was

alternator riem erop gelegd. gestart... en er kwam een schreeuwend en fluitend geluid aan de distriebutie kant vandaan. Leek eerst bovenaan de motor te zitten. spanrol ofzo

toen ik de distriebutieriem wou demonteren zag ik dat de onderste afgedraaide riemschijf van de dynamo teken het plaatwerk sleepte

het middendeel dat vastgeschroefd zit en geperst zit op het buitesnte deel was 3 mm opgeschoven....

ni op geld bij monteren. vond het al raar dat men merkteken erop voor het BDP niet meer overeen kwam met het BDP

Heb hem wat terug geperst zodat deze terug op zen plaats zit en nu is alles ok. Heb wel een nieuwe riemschijf besteld in Engeland... een alu deel zodat dat nimmer kan gebeuren

greetz

hmmzz das minder..

kms heb ik totaal nooit na gekeken..

tis niet mijn eerste keuze zeg maar haha

heb gevonden hoe je de AUX uitgangen moet gebruiken en aansluiten. Heb er al 1 gebruikt voor shiftlight.

dus er is maar 1 uitgang stuk en dat is die van de toerenteller. Maar daar heb ik toch geen tijd voor voor op te kijken. Met de lamp weet ik nu ook wel zeker wanneer ik moet schakelen

greetz

grote lamp is het beste..

Kijk maar in mijn topic naar de toerenteller en shift light die ik erin gebouwd heb...

Zo groot mogelijk

wil niet moeten zoeken..

hahah

die is inorde en we gaan zeker... Alleen de vrachtwagen nog inorde krijgen. donderdag garage en dan naar de Keuring... voor jullie APK genaamd

Terug
Naar boven