• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

crouse control opel astra ASTRA-G-CC; X2.0DTL 2000

hallo ik ben klaas en woon in wezep

heb een mooie opel astra fijne auto mooi op diezel.;)

maar nu mijn vraag wil graag weten of ik cruise control erop kan zetten na op jullie forum gekeken tehebben.. heb ik de stuurkap eraf gehaald en :thumbup:thumbup de stekker licht er maar nu na een dag verschillende forums gekeken tehebben weet ik nog niet hoe ik kan zien of het onder de moter kap ook al klaar licht wie kan me zeggen waar ik op moet letten..

bedankt alvast

groeten klaas;)

Hoi,

ik heb dezelfde motor en heb hem erop geplaatst. 80% kans zeg maar dat hij zo werkt, zo niet moet je vier draden trekken naar je motorstuurapparaat, heel goed te doen.

Ik zou het voor het geld gewoon proberen. Soms moet hij ook gewoon worden ingelezen..

Ohja en je motor heeft e gas dus volgens mij kan je het nergens aan zien.

origineel gepost door 14XE

hendel plaatsen en programmeren !

Dit is niet altijd zo, heb hetzelfde blok van een jaar eerder en bij mij was het voorbereid tot het brandschot.

oke:D

nou ik ga morgen wel even langs de sloop dus als ik het goed begrijp als ik hem aansluit

dan heb ik kans dat hij het gewoon doet en anders even langs de dealer rijden om daar telaten kijken..?

of zijn er dingen die ik moet veranderen

bedankt voor je reactie..!!

kijk effe goed, dacht de hendel voor de diesel 3 draadjes had, die voor de Benzine met gaskabel 4 draadjes.

Willem

Ow dat kan ook nog.

dan zou je een 2draads moeten plaatsen

gewoon een zoeken voor de juiste motor.

Willem

Ik had de mijne bij GM parts weg voor zes tientjes ofzo, is miss ook wat. En idd plaatsen en geluk werkt hij, iets minder moet je langs de VOD en nog iets minder moet je kabels trekken maar alle opties zijn goed te doen.

Bij de laatste optie wil ik je wel helpen, maar moet je wel naar Assen komen.king:

Edit, nog gevonden en een stuk goedkoper dan ik dacht:

hey hallo

ik heb de schakkelaar opgehaald..

heb hem erin gezet.. nu even terug komen op gisteren ik heb in de auto 4 draads nu heb ik vandaag er eentje opgehaald ook met 4 draden.. maar volgens smit en co zwolle moet hij het nu gewoon doen heb ze even gebeld.. MAAR:fy1hij doet het niet.. dus help wat nu is het de mooite om hem intelaten lezen bij de dealer of..?????????????

Klopt, in de meeste gevallen doet hij het dus ook zonder te programmeren..

de dealer kan nu wel kijken of de schakelaar werkt en of je remlichtschakelaar werkt (dan met name de 2 extra aansluitingen voor de Cruise control op je remlicht schakelaar..

en de koppelings schakelaar kan je controleren.

Willem

Terug
Naar boven