• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cruise control werkt soms

@SimpleFace wrote:Opcom is wel een must voor dit probleem, want je kan allerlei cruise control parameters ook zien, actief ja/nee, ingestelde snelheid, minimum snelheid bereikt etc.

Dus zoek maar iemand in jou buurt met een opcom, en even uit laten lezen tijdens het rijden.

OPCOM staat sowieso nog op mijn verlanglijstje, maar ik vind het nogal onduidelijk waar en hoe ik die het beste kan kopen.

Gisteren geen tijd gehad om de schakelaar te bekijken, maar dat is het eerste wat ik ga doen. Gewoon even visueel bekijken en eventueel multimeter eraan hangen. Als het nou overduidelijk is dat die stroef gaat of op een andere manier kapot is, dan vervang ik 'm. Anders wacht ik gewoon even tot ik een OPCOM heb. Zo heel veel haast heeft het nu ook weer niet, want ik rij niet zoveel snelweg.

Is het een beetje te doen om die schakelaar eraf te halen of zit die diep verscholen in de voetenruimte? En kun je gewoon rijden zonder die schakelaar of zijn er ook andere systemen die kunnen gaan flippen?

Soms ben ik een beetje sloom met m'n vorderingen. Voornamelijk vanwege weinig tijd en lage prio. Zeker omdat die het de afgelopen maanden eigenlijk ineens weer probleemloos heeft gedaan... Tot nu, want ondertussen doet de cruise control helemaal niets meer.

Ik heb de Astra eindelijk eens uitgelezen en krijg de volgende foutcode:

P0571: Remlichtschakelaar A (Cruise Control). Signaal ontbreekt.

Er zit dus duidelijk een storing in, maar... de remlichten werken wel gewoon. Ik heb ook met de uitleescomputer de parameters bekeken in het cruise control menu. Als ik dan de rem bediende, werd dat ook gezien door de computer. Dus het lijkt me niet dat het aan het remsignaal ligt, ondanks dat die dat wel denkt.

Het koppelingssignaal kon ik helaas niet uitlezen met die computer.

Dus eigenlijk ben ik nog steeds niks verder :P Iemand nog tips?

Iedereen weet dat je minimaal 1x de rem bediend moet hebben voor de cruise werkt.

Zie 1e bericht van de TS zal de rem niet bediend hebben.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

@wim-v6 wrote:Iedereen weet dat je minimaal 1x de rem bediend moet hebben voor de cruise werkt.

Zie 1e bericht van de TS zal de rem niet bediend hebben.

Tijdens het uitlezen bedoel je? Krijg je serieus een foutcode als je uitleest zonder de rem eerst te bedienen?

Zo niet, dan bedankt voor je nutteloze bedrage en lees voor de volgende keer even de rest van het topic door.

Nee na het weg rijden, als je bij een pomp stopt voor een broodje bijvoorbeeld, en je staat in de rijrichting, je rijdt weg zonder de rem aan te tikken, gaat de Cruise Control ook echt niet werken.

Ter controle moet je dus de rem een keer bedient hebben.

@wim-v6 wrote:Nee na het weg rijden, als je bij een pomp stopt voor een broodje bijvoorbeeld, en je staat in de rijrichting, je rijdt weg zonder de rem aan te tikken, gaat de Cruise Control ook echt niet werken.

Ter controle moet je dus de rem een keer bedient hebben.

Dat weet ik, maar dan blijft die melding ook staan op de boardcomputer.

Maar dat is niet relevant voor dit topic, aangezien de cruise control nu dus helemaal niet meer werkt en ik dus een foutcode heb.

Remlichtschakelaar al vervangen dan.

2e circuit van de remlichtschakelaar is kapot.

Staat er zelfs bij circuit cruise control.

Remlicht schakelaar heeft 2 seperate circuits namelijk.

Hallo, ik heb ook problemen met cruise control.

Deze werkt helemaal niet meer.

Met opcom bekeken of alle schakelaars werken.

En deze werken allemaal.

De cruisecontrol tiptoetsen alle 3.

De koppeling schakelaar

En de 2 remschakelaars.

Alles doet het dus.

Iemand enig idee?

Mvg Arjan

Bij mij is het uiteindelijk opgelost. Ik had een probleem waarbij de brandstofpomp niet meer werd aangestuurd door de ECU. Liviu heeft er een andere ECU opzet en daarmee is mijn cruise control probleem ook gelijk opgelost.

Dus of het hing samen met de faulty brandstofpomp aansturing, of uit veiligheid schakelt hij niet in als er een foutcode actief is of de aansturing van de cruise in de ECU was ook gewoon kapot.

Toch wel geleidelijk denk ik.

Denk in een paar weken. Dat ie het 3 a 4 keer slecht deed en daarna in 1 x helemaal niet meer.

Is namelijk al een tijdje kapot.

Maar bent nu echt beu.

Reed er echt veel mee. Ook binnendoor. Ook stuk zuiniger

Even update.

Aan de techniek 2 gehad. Alles functioneert behalve als je rijd en 30 gaat moet ie in de Tech 2 aangeven dat iets vrijgegeven word. Maar wat? En waar zit het.

Zou ook nog aan koppeling schakelaar hebben kunnen liggen maar deze heb ik vervangen voor een nieuwe.

Maar tevergeefs.

Alles werkt dus wat er zou moeten werken.........

Rem schakelaars

Koppeling schakelaar

En cc stuurknuppel (set/hoger, lager, en uit)

Wie ó wie weet het.........

Terug
Naar boven