• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

cruise control x16xel type 2, update uitgelezen!

Zal je moeten zoeken waar het probleem zit..

kan werkelijk alles zijn wat m aanstuurt..

van Bedienings schakelaar tot Koppelings schakelaar..

Van tellerpulse tot spanningsaanvoer...

van verkeer gemonteerde kabel tot stekker los..

Willem

alle stekkers enzo nagekeken, schoongemaakt, en niks, later een rondje rijden toen weer wel, daarna weer niet ik snap er niks van....

Erwin

als ik met de opcom een paar keer op foutcodes wissen en basis instellingen herstellen druk doet ie het wel,

maar bij uitlezen geeft ie geen foutcodes niet als ie het doet en ook niet als ie het daarna weer niet doet, zou het aan de servo kunnen liggen?

als ie het doet doet ie het wel goed......

Erwin

alle stekkers enzo nagekeken, schoongemaakt, en niks, later een rondje rijden toen weer wel, daarna weer niet ik snap er niks van....

Erwin

als ik met de opcom een paar keer op foutcodes wissen en basis instellingen herstellen druk doet ie het wel,

maar bij uitlezen geeft ie geen foutcodes niet als ie het doet en ook niet als ie het daarna weer niet doet, zou het aan de servo kunnen liggen?

als ie het doet doet ie het wel goed......

Erwin

ik verdenk eerder de schakelaars dan de servo probeer eens een andere richting / cc hendel

+ een CC unit is niet uit te lezen het is een stand alone systeem (tenzij je het zo aansluit zoals oanatje dat heeft gedaan dan is hij uit te lezen op een of andere manier .... one of a kind systeempje voor zover ik weet :P)

OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

OP-COM - KW-82 Communicatie Scherm> 1998|Vectra-B|Chassis|Cruise control

Changing Init Address....!

KW-82 protocol geinitialiseerd

ECU ID= JY,25141616,A,

Totaal aantal foutcodes: 1

00055 - Stuurapparaat vervangen

Aanwezig

dit zegt mijn op-com bij uitlezen.

ik heb nieuwe rem en koppelingsschakelaar, ik heb 2 cruise hendels en nu dus ook een 2e servo die ik morgen ga proberen.

Erwin

ik verdenk eerder de schakelaars dan de servo probeer eens een andere richting / cc hendel

+ een CC unit is niet uit te lezen het is een stand alone systeem (tenzij je het zo aansluit zoals oanatje dat heeft gedaan dan is hij uit te lezen op een of andere manier .... one of a kind systeempje voor zover ik weet :P)

OP-COM 100219a -Op PC gebasseerde diagnose tool

OP-COM - KW-82 Communicatie Scherm> 1998|Vectra-B|Chassis|Cruise control

Changing Init Address....!

KW-82 protocol geinitialiseerd

ECU ID= JY,25141616,A,

Totaal aantal foutcodes: 1

00055 - Stuurapparaat vervangen

Aanwezig

dit zegt mijn op-com bij uitlezen.

ik heb nieuwe rem en koppelingsschakelaar, ik heb 2 cruise hendels en nu dus ook een 2e servo die ik morgen ga proberen.

Erwin

net nog een stukje gereden, nu deed cruise het wel maar; toen ik aan het bellen was met mijn vriendin(parrot), radio aan, lampen aan was er niks aan de hand op het moment dat ik mijn mistlichten voor aan deed voor de mist, ging de cruise uit en daarna niet meer aan, is dit niet een probleem van massa?

Erwin

net nog een stukje gereden, nu deed cruise het wel maar; toen ik aan het bellen was met mijn vriendin(parrot), radio aan, lampen aan was er niks aan de hand op het moment dat ik mijn mistlichten voor aan deed voor de mist, ging de cruise uit en daarna niet meer aan, is dit niet een probleem van massa?

Erwin

Terug
Naar boven