• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CV probleem Astra(probleem verholpen)

OA-H

Post weleens wat
Het volgende, vandaag heb ik mijn mistlampen gectiveerd in opcom.

en wat andere aanpassingen gedaan.

Alles goed getest. blijkt bijhet afsluiten dat de Centrale Vergrendeling niet meer voldoende werkt.

Je kan met de afstandsbediening de ramen sluiten de kofferbak sluiten maar niet de deuren.

Maar Als de minpool van de accu word gehaald en even laten rusten en dan weer aansluiten dan doet ie het wel maar dan een x alleen op slot. open gaat ie niet meer alleen met de sleutel.

Hoe kan ik dit oplossen of waar moet ik naar zoeken.

ik hoor graag van jullie.

mvg ray

nee geen foutcodes aanwezig.

vergeten te melden de knopje op het dash doet het ook niet.

Even ter info OA-H is vandaag bij mij geweest er was 1 foutcode in de REC aanwezig met betreking tot dit probleem: stroom onderbreking 15 geschakelde plus

We hebben via de REC actuatoren test gedaan daar werkte de vergrendeling/ontgredeling wel en in de CIM kon je zien dat hij de open en dicht commando's van de AB wel herkent en de in en uitname van de sleutel in het contact slot ziet hij ook allemaal.

Bij vergrendelen via de actuatoren test ging niet het ledje branden op het dashboard.

Al met al een raar verhaal.

@OA-H wrote:nee geen foutcodes aanwezig.

vergeten te melden de knopje op het dash doet het ook niet.

Wel een foutcode OA-H bovenstaande.

EDIT: Ik bedenk me opeens dat je natuurlijk de zekering eruit hebt gehad waarschijnlijk is dat ook deze fout geweest.

ik heb de auto op de zelfde manier afgesloten zonder nu de zekeringen uit te halen.

dus min pool los ern weer erop toen ging de deur wel op slot maar niet meer open met de ab.

Niemand die me helpen kan?

dan maar kiijken wat er morgen wat de Forum Goeroe ervan zegt.

Maar dat te resetten heb je toch wel een tech2 apparaat nodig. een Opcom zal niet voldoende zijn.

maakt het nog wat uit welke REC erin kan er zijn verschillende types heb ik begrepen.

Vndaag de Astra naar de dealer gebracht voor de cv.

Uitslag van de dealer een interne storing in de regeleenheid achterin. (Storing in de REC Stroomkring 15 A, functiestoring.)

De regeleenheid kost ongeveer €850 bij de dealer.weet niet of dat excl. of incl. is.

Ik kan wel een bij de sloop zoeken zei de werkplaatst monteur alleen moet ie gereset worden aan de sloop auto alvorens het geplaatst kan worden en zonder codes van dat app heb je er niks aan.

Dus een van de sloop halen is geen optie of wel?

kan iemand hier iets mee kan iemand me hiermee helpen.

Voor de reset is de opcom zeker niet voldoende?

Zo dat is minder nieuws, dacht dat de REC ook afgemeld kon worden in een andere auto mits je de security code van de ''sloop'' auto hebt anders niet.

Terug
Naar boven