origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Christian-tsx
ja dat was eerst ook de bedoeling.
de complete voorkant origineel laten met GSI veerpoten.
de originele draagarmen verstevigen etc.
maar het grote probleem is inderdaad het stuurhuis.
de helft van het originele schudbord moet eruit, en naar achter geplaatst worden. plaats voor het stuurmechanisme is er niet.
ik wil het blok op dezelfde plaats hebben als een manta/ascona (hoever het blok naar achteren zit ten opzichte van de vooras).
misschien nog iets verder naar achteren.
het lijkt me niet wat om het stuurhuis compleet aan te passen, dus heb ik besloten om een manta vooras eronder te bouwen.
het complete stuurmechanisme zit aan de voorkant van de as, en hier heb ik dus geen last van. en dit is nog helemaal compleet op mijn vooras.
het enige wat ik dan nog moet maken, is een aansluiting van de stuurkolom naar de vooras.
nu lijkt mij een manta/ascona vooras degelijker dan van een D/E kadett, dus ga ik daar voor.
je post t zelf al
maar de gewichten van een standaard kadett motor
of die jij gaat gebruiken verschillen zo veel dat
de originel ophanging van de kadett niet voldoende is
ook de rdw zal daar waarschijnlijk moeilijk over doen

:hmmz
als ik zo,n ombouw deed dan zou ik grotendeels
de complete bodumplaat van een manta
onder de cas van die kadett bouwen
dus ook de binnenschermen enz
want dan heb je alles meteen op de juiste plek
das voor je wile geomterie ook best belangrijk
bovendien hadden ze dat ook zo met de originel kadett 400 gedaan
dat was ook niet voor niets

ook al hoeft het geen 100% replica te worden
dan nog zal de aansluiting van originele "manta"binneschermen
mooier en beter aansluiten op n manta as
dan de kadett binnenschermen
tis niet ff een kadettje uit elkaar flexen en dan de manta rommel er onder lassen, er komt echt wel meer bij kijken, hoe hoog moet de manta bodem komen en het allerbelangrijkste in het project van jou is dat je de complete chassiebalken anders gaat maken, of je moet er een complete veiligheids cel in gaan bouwen, anders zakt de auto als een pudding in mekaar.
ik heb hier al diverse projekten zien komen en gaan omdat er te makkelijk over werd gedacht, desalniettemin wens ik je veel succes met de ombouw, maar ik zou een complete manta B of ascona B bodemplaat pakken. heb je de assen meteen op de goede hoogte zitten.