• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.

gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.

anders past de vooras niet.

mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.

we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.

ik hoop gauw even wat foto's te plaatsen.

ook ben ik tussendoor elke keer een stukje van de bodem kaal aan het maken, zodat ik niet straks in 1x alles moet doen. schiet mooi op, 1 kant is al bijna kaal.

tot nutoe 2 hele kleine gaatjes gevonden, en 1 gat in de dorpel. A-stijl aan de bestuurderskant is niet zo heel best.

origineel gepost door Christian-tsx

ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.

OK dank je

De spruitstukken zitten normaal aan de kop, volgens mij zag ik een uitlaatspruitstuk op één van de eerste foto's in een doos in de auto.

gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.

anders past de vooras niet.

mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.

we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.

ik hoop gauw even wat foto's te plaatsen.

Hoe zorg je ervoor dat je de boel recht houdt?

nu je het zegt, klopt ja daar lag er ook nog 1 tussen. lagen veel onderdelen bij aankoop in de auto, aantal dubbel.

de vorige eigenaar heeft de kadett gesloopt omdat hij de kop nodig had voor zijn originele SR.

het interieur is toen nog verkocht en een paar andere dingen. de rest heb ik overgekocht voor een paar euro.

ik ga vanavond even kijken wat er nog van ligt, en dan hoor je dat.

ik doe de chassisbalken per kant, dat scheelt al een stuk.

verder heb ik een hoeklijn vanaf de chassisbalk waar ik em doorhaal, na de voorkant, waar ik chassisbalk ook doorhaal bij de keienvanger.

zodra de oude eruit is komt de nieuwe er ook direct weer in, dus het is niet zo dat ik ondertusen nog weer de auto ga draaien enzo.

ben er wel zeker van dat dat goed blijft zitten.

alleen de hoogte van de chassisbalk is helemaal bepalend hoe hoog de as er straks onder komt te zitten.

dit is aardig moeilijk bekijken, ondanks dat ik de ascona ernaast heb staan.

En de schijven al binnen gekregen?

mooi project trouwens, zou iedereen moeten doen die voorwielaandrijvers ombouwen naar RWD!:)

Groeten Barry

ja schijven zijn binnen, mooi spul en lekker dik:thumbup

nu nog even klauwen halen op de sloop.

tja als die ombouw nou zo makkelijk was, en niet zo tijdrovend was..

gister niks aan de kadett kunnen doen, maar wel de mercedes helemaal af gemaakt, deze gaat morgen weg.

mijn kameraad heeft een nieuwe chassisbalk laten zetten op zn werk, hier kunnen we deze week mee beginnen om erin te lassen.

hey ik zie net dat je bergentheim zit joh, waar precies? ik kom uit westerhaar en das een klein stukkie van je af ja :P

in oud bergentheim.

als je in westerhaar de grote weg opdraait richting de witte paal, ga je er bij marienberg af.

dan kom je op de hardenbergerweg (weg na hardenberg) en daar woon ik aan.

na 2km aan de rechterkant bij een pluimveebedrijf.

@ Christian... is dat in de flauwe bocht?

waar toen die auto met die 4 jongens tegen de boom is geklapt?

woon zelf in Venebrugge (Tussen Hardenberg en Duitse grens in)

ja klopt dat was bij ons in de tuin.

is niet de eerste keer dat hier wat gebeurd, en kende die jongen die later overleden is ook best goed.

venebrugge is vlak bij ja, gister nog even opt industrieterrein geweest daar bij Hutten.

altijd mooi daar met een pak sneeuw:D

Ja inderdaad... ik woon zelf aan de Hoogenweg. 300 meter van de grens...

en ja kende zelf ook alle 4 de jongens in die auto. en ook de jongens in die auto daarachter.

je naam komt me wel bekend voor.

denk als ik je zie, dak je wel herken.

fokko spreek ik zo af en toe wel eens. daar hebben ze echt gigantisch veel opels staan:o

ja de buurman van fokko heeft er ook mooi wat staan.

even weer een update zonder foto's. zal vanavond even wat foto's maken.

gister de eerste chassisbalk eruit gehaald, en het eerste deel gemaakt en ingehecht.

vanavond zijn we weer met 2 man en proberen we de rest van de balk erin te maken. deze week gaat het wel lukken om de eerste helemaal af te maken.

het brandschot moet 5 cm naar achteren geplaatst worden omdat het blok aardig ver naar achteren komt te zitten. dan heb ik wel genoeg ruimte voor de radiateur. iemand suggesties welke ik goed kan gebruiken?

ik heb ondertussen ook bekeken hoe ik de voorschermen wil maken, dit wordt gewoon van staal 0.9mm dik.

dus geen polyester uitbouw vooraan.

ik maak em zoals de kadett 400 nr. 1. de planning was eerst om hier niks aan te doen. pas als de kadett rijdend is zou ik de buitenkant doen.

maar omdat ik graag wil weten of een zelfbouw voorscherm kan, wil ik er even 1 uitproberen.

oja en nog wat, ik ben er nog niet uit welke velgen eronder komen.

uiteraard witte velgen, en 8j of 9j breed.

ik zit aan verbreed staal te denken, wat vinden jullie hiervan?

bijvoorbeeld de originele velgen te laten verbreden (eerst 1 om te proberen)

zie de beginpost voor foto's.

1 velg kost volgens mij € 17,-. dat is het proberen waard.

ik was niet van plan om gigantisch veel geld voor velgen uit te geven.

origineel gepost door Oeteldonkie

Ja de Hoogenweg bestaat gewoon uit opels(A)

:o??..

Heb dr nog nooit een zien staan..:hmmz

:angel

grappenmaker:jerry

vanavond even weer mooi bezig geweest.

de chassisbalk zit er helemaal in en is afgelast.

morgen beginnen met de andere zodat we zaterdag de vooras kunnen passen.

als het allemaal goed lijkt beginnen we met het afwerken, dus kieren tussen binnenscherm en de nieuwe chassisbalk opvullen.

dit omdat de nieuwe balken een paar centimeter verder naar binnen komen te zitten.

foto's:

Foto-MRYVASYG.jpg

Foto-CWZSUO4G.jpg

da kan mien moat goed:P

Foto-AR6OCY8B.jpg

hier de andere die er morgen uit gaat.

Foto-3GKFVS7F.jpg

deze week meer foto's als ie weer op 4 wielen staat, met de nieuwe vooras:thumbup

origineel gepost door louwe 16 klepper

ik zou in geval van verbreed

staal minimaal 15" nemen anders

is het helemaal lastig met bredere banden;)

mooi setje revolutions 5 spaaks zou anders ook niet verkeerd staan

maar wielen kunnen altijd nog

anderen onder;)

wordt 13'' zo moeilijk kwa banden?

en heb je een voorbeeld van die revolutions?

ze moeten wel aardig breed zijn, aangezien de uitbouwset een centimeter of 10 á 15 breed wordt. een paar spoorverbreders kan ook altijd nog.

Terug
Naar boven