• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

veel plezier vandaag.. zou ook gaan maar wegens omstandigheden.. (geen geld omdat ik een nieuwe keuken heb gekocht) ga ik niet ;)

origineel gepost door custom

veel plezier vandaag.. zou ook gaan maar wegens omstandigheden.. (geen geld omdat ik een nieuwe keuken heb gekocht) ga ik niet ;)

Hej jah dank je nog :P was super gezellig en veel moois gezien, nog een leuk spiegeltje voor de kadett gekocht verder eigenlijk niks gekocht daar. Zag bij westuning nog wel de donkere achterlichten voor men D tje maar die kosten 150 euro, net als op hun site.. leek me een beetje onzin om ze dan op essen te halen als ze het zelfde kosten..

Nieuwe keuken is ook nodig hea :P keer een jaartje overslaan van essen is bij zo'n aanwinst ook minder erg dan hea :jerry

8 mm koperleiding kun je bij een kampeerwinkel/caravanzaak vaak nog wel halen, was volgens mij ongeveer 5 euro per meter. Gebruiken ze daar in ieder geval als gasleiding. Kun je dan weer prima een rubberen benzineslang overheen vastzetten, heb t ook gebruikt onder de corsa! Een leuk alternatief is pneumatiek leiding, heb je ook in 8mm, is semitransparant en goed stug en vaak ook nog benzinebestendig (wel handig iig :thumbup). Weet alleen niet waar je dan als consument moet verkrijgen...

succes drmee!

EDIT:

gasleiding

origineel gepost door shoarmaschotel

8 mm koperleiding kun je bij een kampeerwinkel/caravanzaak vaak nog wel halen, was volgens mij ongeveer 5 euro per meter. Gebruiken ze daar in ieder geval als gasleiding. Kun je dan weer prima een rubberen benzineslang overheen vastzetten, heb t ook gebruikt onder de corsa! Een leuk alternatief is pneumatiek leiding, heb je ook in 8mm, is semitransparant en goed stug en vaak ook nog benzinebestendig (wel handig iig :thumbup). Weet alleen niet waar je dan als consument moet verkrijgen...

succes drmee!

EDIT:

gasleiding

hej jah gasleiding idd, heb nu lpg leiding bestelt. even kijken of dat wat is.. pneumatiek leiding is ook een mooi alternatief alleen heb ik het niet zo op kunstof :P thnx in ieder geval !

origineel gepost door custom

Heej, Ja dan is je voordeel ook weg.. Heb wel veen foto's gezien al en ga volgend jaar wel zeker weer.!

haha idd :P dus tjah wel ff gekwijlt bij de EDS stand... die inlaten voor C20XE zijn echt dik. Volgende jaar hoop ik ook weer te gaan :P al is er bijna wel elk jaar het zelfde.. maargoed het sfeertje alleen al is leuk

Aaah lekker men harses verbrand :') ! en heb links een lasoog :') Wel goed opgeschoten met de kadett. Rechter kant is nu zo goed als klaar, alles gelast. Alleen de draagarm ophanging aan de onderkant wil ik nog doorlassen alleen dan moet ie op de brug en daar staat nu een Scania Top line op dus dat gaat niet..

Verder alleen de linkerkant nog doorlassen en de radiateur op de plek, dan kan ik de motorruimte spuiten.. Hoop het spuiten zaterdag te doen.

Ik zal morgen ook ff een paar foto's schieten

Zo, maar weer es een paar foto's van afgelopen week

IMAG0159.jpg

IMAG0160.jpg

IMAG0161.jpg

alles schoongemaakt

IMAG0162.jpg

IMAG0163.jpg

balken links en rechts klaar.

IMAG0164.jpg

rechts klaar

IMAG0165.jpg

links alvast kaal gemaakt is nu ook gelast.

IMAG0166.jpg

Onder de koplampen lekker rottig haha :P dit ontroest ik alleen.. Het is verder niet dragend of voor stevigheid.. het zal ooit nog wel een keer vervangen worden samen met het gehele voorfront aangezien er een deuk in de keienvanger zit en de slotplaat is ook een beetje roestig.. Hij heeft een keer schade gehad aan de voorkant. Dit is in een ver verleden wel netjes gerepareerd maar roest daardoor nu na jaren wel weer.

Heb de radiateur er nu ook zo goed als in.. dan alleen nog onder de auto de draagarmophanging verstevigen, deze is niet rot maar wil ook niet dat het weer gaat scheuren dus word voor de zekerheid aangepakt.

origineel gepost door mrp-tech2

gaat de goeie kant op glenn!!!

hopelijk houd ie beter als je vorige

grtz frans

Thnx ! dat is wel de bedoeling van de verstevigingen :jerry Maargoed deze bodem is ook hard, dat scheelt ook een hoop. Bij de vorige was de vloermat 24/7 drijfnat vanwege een gat in de bodem bij de ophanging die voor de apk provosorisch was dicht gekit :jerry

origineel gepost door 2e-c14nz

Echt een net project hoor, Keep up the good work!

Dankje..

Heb net alleen iets ontdekt wat echt gigantisch klote is. Heeft me aan het twijvelen gezet om nog door te gaan uberhaupt om nog Opel te rijden. Ben het op het moment helemaal zat met die scheitauto's

Hoe zit het.

Ik heb deze kadett gekocht van Meneer de Laat die hier ook op het forum zit. Hij had de kadett 2 weken pas toen ik hem kocht. Hij zei dat hij toch liever een C kadett had en een D kadett hem toch niet zo trok. Stond in de advertentie als een '' Harde Kadett !!'' ik der heen hier en daar toch wat roest gevonden maargoed dat kan.

Ben ik dus vanavond met de bodem bezig maak ik de draagarmophanging schoon blijkt deze helemaal zijn dicht gekleid met 1 of ander staalplamuur achtig iets.. het lijkt wel beton.

Aan de rechterkant zit er niet eens meer een plaat over die draagarmophanging !!! meneer de Laat wist er van dat er een 2 liter in kwam hoe the fuck kan hij het in zen hoofd halen om deze auto dan toch te verkopen aan me. Ik had uiteraard beter kunnen kijken. Maar als je weet dat het minimaal 150 pk op komt dan zeg je toch iets !!! als ik het niet gevonden had. what the fack had er dan wel niet kunnen gebeuren, betaald hij de begravenis dan ?

Hij kon er zelf ook niet anders dan er vanaf weten. Dit zal wel de rede zijn geweest dat hij hem verkocht. En blijkbaar vond hij mijn leven niet zo belangrijk. Dit is zelfs met het originele 1200tje nog levensgevaarlijk.

Ik vind dit echt een hele grote naaistreek en vind het ook gigantisch onverantwoordelijk. Dit is echt de laatste oude Opel die ik heb gekocht. Ik zal hem zeker weten klaar maken. Heb er nu al teveel werk inzitten. maar het gaat zeker nog een maand duren voordat het laswerk klaar is.

Men E kadett GSi hou ik ook wel. Maar voor dagelijks vervoer gaat er wat anders komen. Iets nieuws iets dat niet Opel is. Ben het spuugzat met deze zooi.

En wat meneer de Laat betreft... ik hoop niet dat je nog meer van zulke auto's heb verkocht en daarbij dus hoeveel levens je wel niet op het spel heb gezet.

Ik blijf er bij dat ik beter had kunnen kijken. Maar als iemand je vertelt dat het een 2 liter moet worden dan heb je toch wel het verstand om van de verkoop af te zien of in ieder geval het te laten zien zo dat ik ervan geweten had. Nogmaal, levensgevaarlijk.

Morgen komen foto's

dat is kut glenn

ik hoop dat je hem wel klaar kunt maken anders is wel heel erg zonde van al je werk

is het niet mogelijk hier nw materiaal voor te kopen ?

in ieder geval succes/ sterkte

dit is echt:cry:cry

grtz frans

ergens is t verantwoording van de koper, maar er is wel aan gerommeld.

ik heb ook een plek ondekt bij mijn D by de draagarm byryderszijde. maar das enkel de voetplaat, en de balk is nog niet aangetast.

tevens is de veerschotel rot links achter, maar das ook zo gefixt.

heb m by hans op de brug gehad, en had gezien dat de schotel wat werk nodig had, echter blijkt er een nieuw stuk in de balk te moeten van 15cm lang. das inmiddels gefixt.

maar daar is nooit aan gekloot, dus ik hoef ook niemand de schuld te geven.

origineel gepost door sw16v

Naaistreek of niet, je had beter moeten kijken.... zelf al helemaal omdat je wist DAT dat een erg bekend roest plek is bij de D kadettjes.

hij heeft hem ook maar kort gehad, tja kan door tal dingen komen.

zijn meerderen hier op het forum die autos niet langer dan paar weken hebben en dan alweer wisselen.

maar jij had toch al is eerder afgescheurde draagarm gehad? ik zou dan juist extra naar zulke plekken kijken!

Dat weet ik daarom zeg ik dat dus ook 2 keer. Ik heb er op men snuffert onder gelegen en de bodem van voor tot achter bekeken en het zag er goed uit. Dat was ook niet zo vreemd want hij was dus dicht gekleid enzovoort. Het was dus vanaf de buitenkant niet te zien.

Meneer de Laat bezit ook 2 C kadett aero's dus hij heeft er ook verstand genoeg van. Ik blijf erbij dat als hij er van wist wat dus totaal niet onwaarschijnlijk is dat het verteld moest worden. Vooral omdat het om de veiligheid gaat, die van mij en die van anderen.

Nogmaals ik had beter kunnen kijken. Maar of ik het dan ook gezien had ? Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als ik smorgens in de krant lees dat er een ernstig ongeluk heeft plaats gevonden. Als je de foto's heb je gezien dat zie je de ernst van de zaak wel. het is niet zomaar een gaatje.

origineel gepost door mayhem

ergens is t verantwoording van de koper, maar er is wel aan gerommeld.

ik heb ook een plek ondekt bij mijn D by de draagarm byryderszijde. maar das enkel de voetplaat, en de balk is nog niet aangetast.

tevens is de veerschotel rot links achter, maar das ook zo gefixt.

heb m by hans op de brug gehad, en had gezien dat de schotel wat werk nodig had, echter blijkt er een nieuw stuk in de balk te moeten van 15cm lang. das inmiddels gefixt.

maar daar is nooit aan gekloot, dus ik hoef ook niemand de schuld te geven.

De verkoper heeft hier misschien ook niet aangerommeld. Ik weet haast wel zeker van niet. Ik denk dat hij er ook mee ''''genaait'''' is Maar dan zou hij toch dan beter moeten weten.

De schuld ligt uiteraard bij mezelf.. en het is uiteraard men eigen probleem. Maargoed als je zoiets als dit ontdekt dan doe je wel meer dan balen. Vooral als het niet anders geweest kan zijn dan dat de verkoper ervan wist.

@ Theun, Frans en Freek

Hij gaat sowieso klaar gemaakt worden. Het gaat alleen een tijdje langer duren. Ik zat niet echt op een halve restauratie te wachten.

Het is alleen wel het laatste. Ik begin er nooit meer aan en vind het ontzettend jammer dat het op deze manier moet eindigen.

Kan het niet zo zijn dat de verkoper het echt niet wist? Het is wel zwaar klote voor je! Maar goed, dit soort dingen heb je echt niet alleen bij Opel hor..

das mooi klote man!

Nou moet ik zeggen dat het me niet onbekend voorkomt.

Ook bij de C Ascona meestal hetzelfde gelazer,zelfs als het er ogenschijnlijk goed uitziet zit er meestal wel ellende.

mn 87 er is denk de enige die echt hard is daar.

Inderdaad gewoon fixen,dan weet je zeker dat het goed zit.

Bij mijn C Ascona restauratie dacht ik ook dat de donorneus keihard was maar mooi dus niet,onder de pedalen evengoed een flink gat!

Ach,en als ie verders hard is.....

Blijft natuurlijk wel een autootje van 26 jaar oud waarvan de meeste exemplaren met een jaar of 10/12 al stokverrot op de sloop lagen.

Succes kerel!:thumbup

Terug
Naar boven