• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

origineel gepost door GlennGSI

jah idd een stalen pan past ook idd.. mja ik probeer het eerst met deze, mocht het echt niet gaan dan gaat de auto iets omhoog. de uitlaat hangt namelijk nog iets lager dan de pan..

Mocht het wel goed gaan ben ik wel van plan om voor de pan iets te maken zodat als ik over iets heen rij niet de pan direct geraakt word.

Ik heb volgens mij nog een orginele carter beschermplaat van een D-Kadett Pirsch liggen.

Interesse ? Dan ga ik effe zoeken...

@ Emiel, Ik heb zeker intresse in en carterbeschermplaat !!! Zou echt super zijn :P Handgreep ben ik nog niet overuit :P is zoveul werk hea haha :P deurpaneel deraf, ruzie met het raamslingertje ( naar ding om te demonteren ) en dan alles weer monteren als ie gespoten is :P

@ Jens thnx !

Heb vandaag bij Dennis uit Vroomshoop een raamjalouzie opgehaald voor de achterruit en ik vind het wel leuk staan :P dus die komt derop. Ik zoek echter de clipjes nog !! Dennis had er 1tje en die hield hij zelf :P Heb er 4 nodig in totaal.

Dus als iemand wat heeft, bied maar aan !

origineel gepost door sw16v

FF bij C kadett/ manta zoeken.... die dingen zijn volgens mij vrij universeel, komen gewoon onder het rubber gedrukt? met een spijl er door heen?

ook ff foto maken van hoe het staat he! ben benieuwd!

Jah zit onder het rubber en dan met zo'n schroefje die je een kwartslag draait.. van een C kadett of manta past als het goed is ook idd ! :P schijnt wel moeilijk aan te komen zijn ?

Foto's ga ik ff uploaden !

mooi wakkie !

ff over dat raamjalouzie.

ben er zelf ook wel fan van, maar dan bij de Manta`s.

en ik lijm die dinger er gewoon op.

bij de manta B moet je ze bevestigen met van die schuifjes onder het raamrubber. de kans dat het dan gaat lekken is aanwezig, en komt helaas

ook vaak genoeg voor. vandaar dus de kit of lijm metode.

@ Emiel, Ik heb zeker intresse in en carterbeschermplaat !!! Zou echt super zijn :P Handgreep ben ik nog niet overuit :P is zoveul werk hea haha :P deurpaneel deraf, ruzie met het raamslingertje ( naar ding om te demonteren ) en dan alles weer monteren als ie gespoten is :P

@ Jens thnx !

Heb vandaag bij Dennis uit Vroomshoop een raamjalouzie opgehaald voor de achterruit en ik vind het wel leuk staan :P dus die komt derop. Ik zoek echter de clipjes nog !! Dennis had er 1tje en die hield hij zelf :P Heb er 4 nodig in totaal.

Lekker oldskool,zo'n jaloezie, staat denk ik wel goed.

Ik ga even zoeken in de garagebox dit weekend.

SMS wel even als ik die carterplaat gevonden heb.

En wat betreft dat slingertje.....

Heel makkelijk :

Stalen stripje pakken (millimetertje dik, 2-3 cm breed)

Op 2 cm van het eind haaks omzetten.

Slingertje rechtop zetten (knop bovenaan).

Omgezet stukje van de strip achter de slinger steken en de strip naar beneden trekken.

Om het moment dat de strip het asje raakt, voel je 'm iets naar buiten gedrukt worden.

Dan voorzichtig verder naar beneden drukken, dan druk je het borgveertje uit de groef en kan je de slinger eraf pakken.

Oppassen dat het veertje niet wegschiet !!!

Na een paar keer oefenen druk je 'm zo in één vloeiende beweging eraf!

IMAG0398.jpg

IMAG0397.jpg

IMAG0396.jpg

Beetje slechte foto's maja het was donker en had geen zin meer om de kadett uit de garage te halen :P

Morgen maak ik wel ff beter foto's

Dit is btw 1 van de clipjes die ik zoek

IMAG0394.jpg

IMAG0395.jpg

origineel gepost door CommoCruiser

@ Jens thnx !

Lekker oldskool,zo'n jaloezie, staat denk ik wel goed.

Ik ga even zoeken in de garagebox dit weekend.

SMS wel even als ik die carterplaat gevonden heb.

En wat betreft dat slingertje.....

Heel makkelijk :

Stalen stripje pakken (millimetertje dik, 2-3 cm breed)

Op 2 cm van het eind haaks omzetten.

Slingertje rechtop zetten (knop bovenaan).

Omzet stukje van de strip achter de slinger steken en de strip naar beneden trekken.

Om het moment dat de strip het asje raakt, voel je 'm iets naar buiten gedrukt worden.

Dan voorzichtig verder naar beneden drukken, dan druk je het borgveertje uit de groef en kan je de slinger eraf pakken.

Oppassen dat het veertje niet wegschiet !!!

Na een paar keer oefenen druk je 'm zo in één vloeiende beweging eraf!

Zou super zijn ! :P

Hmm nooit aangedacht.. :P mja vaak moest het bij mij ff snel en dan werd er een schroevendraaier gepakt :jerry Van de week maar es wat maken dervoor :thumbup

origineel gepost door sw16v

haha we hebben tal van die dingen al in de container gestampt.... inc bevestigingen e.d.

toen was het lelijk :P, nu komt het weer helemaal in?!? :P

Zo heb ik ooit eens een D-Kadett GT/e tank weggegooid bij een grote opruiming :cry:swear

Was een beetje roestig, er lagen er nog twee en ik was overgestapt op de C-Kadett en mijn maten op B-Ascona en A-Corsa

Ik zie de foto's nu pas, staat goed !!

Is het echt eentje voor een sedan of een ingekorte van een hatchback?

@ Ghanz, heb het idd met Dennis er nog over gehad idd dat veel de jalouzie idd vast kitten/plakken aan de ruit. Alleen als je achterruit dan goed smerig is... :P

Met de originele clipjes is idd de kans van lekken aanwezig en net wat Dennis ook tegen me zei dat als er water blijft staan dat het gaat roesten.

Mja wil het eerst eens proberen met de originele clipjes eventueel daar een dot kit aan dat het waterdicht blijft.

@ SW haha jah idd men pa zei het ook al :P '' het eerste wat ik altijd deed, ding eraf trekken en dubbelvouwen'' :P

Handgreep lekker laten zitten, met tape en kranten rondom afplakken, beetje schuren en met de spuitbus spuiten.

Werkt net zo goed.

origineel gepost door max

Handgreep lekker laten zitten, met tape en kranten rondom afplakken, beetje schuren en met de spuitbus spuiten.

Werkt net zo goed.

Wilde precies hetzelfde zeggen! :thumbup

origineel gepost door max

Werkt net zo goed.

Mja maar dan moet ik als ik de hele auto ga spuiten dat weer opnieuw doen.. + dat ik dan met 1k lak zit. Dan moet dat weer kaal geschuurd/gestraald worden anders gaat het werken met 2k :P misschien dat ik er nog een kwastje langs de witte plekken haal.. :jerry

glenn, mierenneukert! :fy1 :jerry

pak gewoon een kwastje met 2k lak, kun je het ook mooi krijgen.

en NEE niet alleen die witte plekjes haha :swear

origineel gepost door wessaa

glenn, mierenneukert! :fy1 :jerry

pak gewoon een kwastje met 2k lak, kun je het ook mooi krijgen.

en NEE niet alleen die witte plekjes haha :swear

:jerry jaja iedereen zegt het :P kevin zegt het, jij, hier op het forum.. duuus, ik doe het niet ! :jerry lekker eigenwijs

waarom prop je er niet gewoon een setje chrome deurgrepen in?

Zijn redelijk vaak te koop voor hooguit 2 10tjes.:hmmz

Ik heb nog zilver gelakte voor je liggen:D

Haha jah ik lijk wel een vrouw idd :') :P nee maar der zit in die deur ook een dikke deuk dus beetje onnozel om dat de deurklink wel netjes te hebben haha :P Ik zie nog wel.. chrome zijn ook wel leuk idd.

Maar nu eerst... KUT !

Ik had te koelvloeistof derin zitten al een tijdje.. hier en daar lekte het iets.. kwestie van slangklem aandraaien.. Maar nu ineens is de waterbuis lek ???? die kunstofbuis op de achterkant van het blok.

Aaaaalllleees dus weer los, tis 1 grote koelvloeistof bende en daar baal ik echt stevig van.

+ dat ik weer zo'n buis zien te krijgen.. Dus als iemand wat heeft liggen laat het me maar weten !! heb een foto van welk type buis ik nodig heb die post ik vanavond ff.

Hoe het komt dat ie lek is is voor mij een raadsel. Zit net boven de naad tussen de pijpjes een breukje/scheurtje, echt microscoopisch zowat..

Als iemand wat snel voor me heeft zou dat super zijn, het stond in de planning om er zaterdag de eerste meters mee te gaan maken maar dat word em denk ik niet meer.

IMAG0399.jpg

Dit is de buis die ik zoek. het meest linker pijpje mag ook verder naar links in de bocht zitten maar dan niet omhoogstaand.

Terug
Naar boven