• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dagje EDS Marl

origineel gepost door fastrogeke

Hallo.Mag ik een vraag stellen?Ik las dat je van 120 pk naar 188 pk bent gegaan. Echter als ik op de site kijk van EDS zie ik al1 maar ca 160 pk staan.Wordt je EGR ook uitgeschakeld?Heb al diverse sites bezocht, maar niemand kan tippen aan jullie waardes.

MvG Fastrogeke

Hoi,

Klopt dat dat op de site staat. Maar ze vertellen je erbij dat het nogal motor afhankelijk is hoeveel eruit komt. Als je turbo en intercooler in goede conditie zijn komt er meer uit dan als dat niet het geval is. Verder zijn de waardes op de site volgens mij de standaard opgaves.

Als je nagaat dat die van Opel Limbo eerst ook van 120 naar 192 ging en daarna is terug gezet naar 172, bevestigd dus het verhaal dat de conditie van de motor goed moet zijn voor hogere waardes.

Peter heeft een nieuw inlaatspruitstuk, ook dat helpt mee (volgens EDS) aan de hogere getallen.

De EGR wordt ook uitgeschakeld ja.

Mvgr,

Eric.

@D3nnis: is echt een wereld van verschil. En bij normaal rijden is ie een stuk zuiniger.

@fastro..: EDS geeft op zijn site waardes aan die haalbaar zijn.

Is je wagen in top conditie... Dan kom je hoger uit.

@D3nnis: is echt een wereld van verschil. En bij normaal rijden is ie een stuk zuiniger.

@fastro..: EDS geeft op zijn site waardes aan die haalbaar zijn.

Is je wagen in top conditie... Dan kom je hoger uit.

origineel gepost door speaker

Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmz

Nee, ik sprak best goed Engels en Duits hoor Peet. Ik mompel zelden...

origineel gepost door Edvries

Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmz

:jerry:jerry

origineel gepost door Edvries

:jerry:jerry

Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D

Safe driving Jurgen

Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D

Safe driving Jurgen

origineel gepost door jraaf

Safe driving Jurgen

Hej Jurgen, Op de dynorun was het de eerste keer 222 , maar uiteindelijk staat ie nu op 212PK !( 460Nm )

mooie getallen hoor veel plezier ermee!

jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D

origineel gepost door D3nnis_

Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?

De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?

Dat is wel het enige nadeel, onze auto's wegen zwaar.

Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

ben ik ook wel een beetje benieuwd naar

origineel gepost door jraaf

Safe driving Jurgen

Hej Jurgen, Op de dynorun was het de eerste keer 222 , maar uiteindelijk staat ie nu op 212PK !( 460Nm )

jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D

Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.

origineel gepost door rooiepeet

Met 150pk en 320Nm koppel kom je goed mee met het verkeer hoor !! :P

origineel gepost door rooiepeet

Met 150pk en 320Nm koppel kom je goed mee met het verkeer hoor !! :P

Menig dieseltje is nu sneller dan een benzine verzie! en dan te bedenken dat ze ook nog eens makkelijker te tunen zijn dan benzine motoren ( tegen lager kosten )

Menig dieseltje is nu sneller dan een benzine verzie! en dan te bedenken dat ze ook nog eens makkelijker te tunen zijn dan benzine motoren ( tegen lager kosten )

4 honderdjes of 8 vijftigjes of 40 tientjes. Eindejaarsaanbieding. Normaal 500 geloof ik.

Peet kan niet zien hoe snel die op de honderd zit, gaat namelijk te snel..

Terug
Naar boven