Robert Twintop
Lid
Hallo Allemaal, ik ben Robert en net nieuw hier op dit forum. Werd op dit forum gewezen door een andere Opel rijder, die mijn frustratie over de werking van mijn dak van de Twintop op facebook had gelezen. Al sinds februari 2011 heb ik problemen met het open en dicht gaan van het dak. Op een gegeven moment werkte 1 van de achterflappen niet meer, zodat het dak niet meer open kon. Dit bleek de servo motor te zijn en er werd mij door de dealer verteld, dat het uniek was, dat deze stuk ging. Hij was dus ook niet op voorraad en het heeft zelfs een paar maanden geduurd, voordat hij er was. Gelukkig tijdelijk (na aanhoudend vragen er om) een motor uit een occasion gekregen, zodat het dak wel open kon. Overigens moest ik de vervangende motor zelf betalen, net 1 maand uit de garantie. Heb hier vele brieven en telefoontjes aan gewaagd en uiteindelijk gaf Opel Nederland 50 coulance, koste het mij zelf slechts € 333,00. 1 maand na vervanging begaf de andere motor het. Hetzelfde verhaal, al was de dealer wel zo slim geweest, om meerder motoren aan te schaffen. Echter, vorig jaar toen het lekker weer werd, begaf de motor die als eerste was vervangen het weer. Deze is dus wel onder garantie vervangen. Echter hadden ze ook de kabelboom los gemaakt en deze niet op de juiste wijze teruggeplaatst. Gevolg, 1 maand later de kabelboom defect, omdat die tussen de scharnieren gekomen was. Deze is door de dealer uit coulance dan weer vervangen, maar de frustratie over het dak werd steeds groter. Na de koude winterperiode weer eens het dak open gedaan en wat denk je, geen probleem. En dat is een paar keer gelukt, tot vorige week. Dak ging open, maar bij het dichtgaan stopte hij. De achterklep omhoog, maar het dak bleef in de kofferbak. Vele malen herhaald en uiteindelijk ging hij weer dicht. Dus maar weer naar de dealer gegaan, daar is hij aan de diagnose apparatuur gegaan en daaruit bleek dat de software een upgrade moest hebben en tevens dat de boordcomputer in testmode stond! Dit hebben ze verholpen en zowaar, het dak gaat weer keurig open en dicht. Tot aan vanmiddag, toen het dak weer net als vorige week in de open stand bleef hangen. Vele malen heen en weer laten gaan en dan uiteindelijk gaat hij wel weer dicht, maar dat is zo toch niet de bedoeling. Ik ben er zelf eigenlijk wel een beetje klaar mee, al vind ik het wel zonde, want ik vind de Twintop gewoon een hele mooie auto. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer berijders van een Twintop een soortgelijke ervaring hebben. Volgens Opel Nederland ben ik uniek (en mag ik verder mij ook niet negatief uitlaten op Facebook e.d., omdat zij vinden dat de kwestie goed afgesloten is), dus wellicht is er niemand met dezelfde ervaringen. Het lijkt mij echter stug. Ik hoor graag jullie reacties.
Groetjes,
Robert
Groetjes,
Robert