• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboard verlichting corsa b

@Onderbroekie wrote:Wilde net zeggen, dat LED veel mooier is.. alleen beetje opschuren thats it..

En de dealer vraagt meteen jackpot ;-) laat je niet in de maling nemen anders Ebay bestellen meer kleuren.

@TWA wrote:3 voor €5 @ VOD is echt een hoofdprijs. Brezan kocht ik er 10 voor €4

Kan mooi zijn om led te kopen en te installeren, en veel meer kleur keuze king:

Ben eerlijkgezegd nog niet overtuigd. Als je het ziet in dashboards zie je altijd dat deze op bepaalde plekken veel lichter zijn dan op andere.... Als iemand foto's heeft om mij te overtuigen mag dat altijd ;)

Ligt er maar net aan. Als je goedkope meuk koopt die iedereen schijnbaar wil hebben, ja dan krijg je dat.

Ledjes zijn er met verschillende openingshoeken, zoals dat heet.

Als je bereid bent een paar euro per LED neer te tellen, dan kan je ze prima krijgen met een openingshoek van 135 graden en dan heb je dat probleem niet.

Wat het grote probleem is, is het aanbod van goedkope meuk met een openingshoek van 20 graden en een lichtopbrengst lager dan een kaarsenvlam...

led had ik over wogen, alleen is het maar een daily. vind het wel prima zo:)

heb bij otosam in zwaag 4 lampjes gehaald voor 3 euro.

inmiddels 3 lampjes vervangen.

alles werkt weer naar behoren.

hopelijk hoeft het nooit meer los :jerry

direct de console vervangen voor een carbon look versie.

weet niet wie het ooit beplakt heeft, maar het ziet er super uit.

komt van de sloop af, en over gekocht van enne leogsicabrio.

DSC_0193.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

DSC_0197-1.jpg

dus ben weer helemaal blij.

Zooooo die zoek ik al een hele tijd !! Carbon middenconsole :cry

Ziet er wel strak uit!! :thumbup

@robert_corsa wrote:led had ik over wogen, alleen is het maar een daily. vind het wel prima zo:)

heb bij otosam in zwaag 4 lampjes gehaald voor 3 euro.

inmiddels 3 lampjes vervangen.

alles werkt weer naar behoren.

hopelijk hoeft het nooit meer los :jerry

direct de console vervangen voor een carbon look versie.

weet niet wie het ooit beplakt heeft, maar het ziet er super uit.

komt van de sloop af, en over gekocht van enne leogsicabrio.

DSC_0193.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

DSC_0197-1.jpg

dus ben weer helemaal blij.

dankje :angel ben er ook erg blij mee

heb ook deurgrepen in het zelfde carbon:P

ben die gene heel dankbaar die het ooit geplakt heeft. hopelijk kom ik daar nog eens achter.

@Onderbroekie: je heb een pm wat betreft kw en oz velgen

DSC_0188-1.jpg

DSC_0189-1.jpg

DSC_0190-1.jpg

Aaarg ik loop vast op een aanjagerknop die niet los wil :swear :swear :swear :swear :swear . Werd toch een beetje naar en ben maar even gaan zitten. Toch mooi dat ik dan hier even mijn frustratie kan uiten king:

MG4otten Ik neem aan dat je er inmiddels uit bent maar misschien voor een andere ziel nog wel handig om te weten. Het stukje dashboard zit met een weerhaaksysteem vastgeklikt aan je roostertjes. Ik heb ze los gewurmd met een schroevendraaier.

Om de knop voor de aanjager en de ruitverwarming los te halen moet je dus een kleine schroevendraaier onder in de knop drukken om een palletje in te drukken. Dan kan je de knop lostrekken.

Helaas is het nu te laat om nog lampjes te kunnen halen :jerry

die carbon dash delen zijn std in sommige tigra's geleverd ( bij de rio verde was t n optie )

vriendin van mij heeft n tigra uit 2001 waar ook de carbon delen en deurdelen in zitten

ik moet er ook aan om mijn dash lampjes te vervangen, maar zie er altijd zo tegenop :p

Vond de klus wel meevallen. 4schroefjes en wat trek en duwwerk :D . Alleen jammer dat als je de lampje achter de knoppen hebt vervangen, er weer een in het display kapot gaat en dat dat weer een ander lampje is :swear (vervang die dus ook maar gelijk!!). Maar alles doet het weer king: king:

27wxiki.jpg

Ik ben nu al 3 uurtjes zoet en de nieuwe lampjes zitten er weer in.

Is er ook en how to hoe je die zwarte voorkant weer terug plaatst? Ik krijg dat witte gedeelte er namelijk niet meer in...

Ik had paar maanden terug dat mijn dashboard licht minder fel was, en ook mijn koplamp rechts (zijn geen standaard lampen), daar heb ik toen niets mee gedaan (was wel irritant rijden) maar toen ik met kerst bij mijn ouders was en me oom en vader daarna gekeken hebben en wat gewiebelt en zekeringen verwisseld en terug verwisseld enzo... deed het dashboard licht het weer goed en ook de koplamp (die we wel weer aan moesten wiebbelen onderweg naar huis 1 x) maar sinds paar dagen heb ik weer een minder fel dashboard weet iemand misschien hoe dit kan?

Tja ik moet binnenkort ook ALLES vervangen want nix brand er meer.... :(

Kan iemand misschien zeggen hoe je de alarmlicht schakelaar demonteert want hier is het lampje ook van defect.

Thx ! :agent

@juruca wrote:Tja ik moet binnenkort ook ALLES vervangen want nix brand er meer.... :(

Kan iemand misschien zeggen hoe je de alarmlicht schakelaar demonteert want hier is het lampje ook van defect.

Thx ! :agent

Alarmlichten aan zetten en dan vanaf de onderkant met een klein schroevendraaiertje loshalen.

Alarmlicht schakelaar gedemonteerd maar het gloeilampje was niet defect... :(

Terug geplaatst en doet het nu :shock:

Zeker slecht contact.....

Moet de verlichting achter de verwarmings schakelaar nu aan gaan op het sleutel contact of wanneer de verlichting wordt aangezet ?

En van de sigarenlighter ? want die doet het ook nie...

Thx!

Terug
Naar boven