• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboard verlichting heeft een probleempje?

nja, ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar zal het wel mega bullshit vinden :P

lampje heb het waarschijnlijk nog nooit gedaan, eigenlijk om eerlijk te zijn weet ik dat zo niet, maar aangezien ik hem er niet helemaal uit heb gehad heb ik ook de achter kant niet goed genoeg kunnen bekijken om te zien als ik misschien zelf dat lampje over het hoofd kijk, al heb ik wel goed me best gedaan om er naar te kijken.

deze komt dan niet van een astra, maar dit groene gedeelte is dus wat ik bedoel, daar zit volgens mij een foutje in.

corsabinbouw9.jpg

eruit halen is simpel hoor, bij me tigra was ik ook bang dat ik die kabel zou breken en een heleboel ellende zou krijgen, maar prop je hand er is achter dan voel je een dingetje aan de aansluiting zitten die je in kan drukken en dan een beetje de stekker eruit draaien/trekken

ja een soort "vorkje" of zo? een beugeltje wat je in moet drukken?

die heb ik namelijk wel gevoeld en ff voorzichtig geprobeerd.

het er afhalen ben ik niet zo heel bang voor, maar aangezien ik al moet kutten om mijn hand er achter te krijgen om hem er af te halen maakt me al haast bang voor het idee dat ik hem blindelings weer terug moet drukken haha

ook dat heb ik al geprobeerd.

heb ook dat groene ding wat heen en weer bewogen maar daar deed ie niks op.

ben bang dat ik hem er toch helemaal uit moet hebben om er achter te komen

dat terug drukken valt wel mee, flink wat kracht zetten dan klikt hij, wel eerst een keer del ampjes testen door de tellerbak alleen in die electrische stekkertjes te duwen.

is inderdaad een soort beugeltje, moet je richting de tellerbak zelf duwen, en dan een beetje trekken en doen

eruit halen is simpel hoor, bij me tigra was ik ook bang dat ik die kabel zou breken en een heleboel ellende zou krijgen, maar prop je hand er is achter dan voel je een dingetje aan de aansluiting zitten die je in kan drukken en dan een beetje de stekker eruit draaien/trekken

hmm wanneer ik er weer zin in heb zal ik eens kijken, was het vanmiddag al schijtziek met die tellerklok er in en uit halen :P

ja een soort "vorkje" of zo? een beugeltje wat je in moet drukken?

die heb ik namelijk wel gevoeld en ff voorzichtig geprobeerd.

het er afhalen ben ik niet zo heel bang voor, maar aangezien ik al moet kutten om mijn hand er achter te krijgen om hem er af te halen maakt me al haast bang voor het idee dat ik hem blindelings weer terug moet drukken haha

Bij mijn auto kan ik via de zekeringenkast omhoog bij de kilometerkabel komen. Die kan ik daar dan van het instrumentenpaneel afhalen. Dan panelen eromheen weg halen en eruit halen.

Het is echt niet moeilijk !

Rik ;)

dat terug drukken valt wel mee, flink wat kracht zetten dan klikt hij, wel eerst een keer del ampjes testen door de tellerbak alleen in die electrische stekkertjes te duwen.

is inderdaad een soort beugeltje, moet je richting de tellerbak zelf duwen, en dan een beetje trekken en doen

Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker

die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & - (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebroken

hmm wanneer ik er weer zin in heb zal ik eens kijken, was het vanmiddag al schijtziek met die tellerklok er in en uit halen :P

Bij mijn auto kan ik via de zekeringenkast omhoog bij de kilometerkabel komen. Die kan ik daar dan van het instrumentenpaneel afhalen. Dan panelen eromheen weg halen en eruit halen.

Het is echt niet moeilijk !

Rik ;)

Gewoon even losdraaien bij de versnellingsbak, als je de motorkap open doet zie je de kabel zo zitten op de versnellingsbak, deze kun je gewoon losdraaien 10 seconden werk.

En je hoeft niet bang te zijn dat er wat verkeerd gaat want er kan simpelweg niets verkeerd gaan :thumb

Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker

die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & - (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebroken

Gewoon even losdraaien bij de versnellingsbak, als je de motorkap open doet zie je de kabel zo zitten op de versnellingsbak, deze kun je gewoon losdraaien 10 seconden werk.

En je hoeft niet bang te zijn dat er wat verkeerd gaat want er kan simpelweg niets verkeerd gaan :thumb

Maar waarom maak je je eigen zo druk over zo'n benzine lampje ,gewoon zorgen dat je op tijd tankt,gaat je lamp ook nooit branden en heb je deze niet nodig.

@soepkiepe wrote:@linfiel wrote:Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker

klopt, daar zit het probleem hoogst waarschijnlijk ook in jah.

maar nu het volgende eerst ff.

klopt het echt wat rik zegt? is niet elke auto met het lampje uitgevoerd?

dus kan het kloppen dat ik helemaal geen lampje heb wat gaat branden als mijn benzine bijna op is?

het is niet zo zeer dat ik rik niet wil geloven, maar mij lijkt het eingenlijk een beetje onwaarschijnlijk, voor zo ver ik weet zitten ze namelijk op elke auto.

wanneer ik hier een duidelijk antwoord op heb kan ik dat probleem dus, of niks meer van aan trekken, of zoeken waarom hij het niet doet;)

Staat in je instructieboekje !!!!!!!!!!!!!!

In de mijne wel in elk geval.

Het is NIET standaard !!

Rik ;)

Terug
Naar boven