• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

dashboard verlichting heeft een probleempje?

Maar waarom maak je je eigen zo druk over zo'n benzine lampje ,gewoon zorgen dat je op tijd tankt,gaat je lamp ook nooit branden en heb je deze niet nodig.

k ga morgen kijken. ;)

ik rij nogal regelmatig op het laatste, metertje komt soms amper omhoog :P denk dat het lampje al geregeld had gebrand als ie het deed haha

Hier de foto's:

2vc6r2w.jpg

en dit als betekenis:

2ue4tna.jpg

Beter bewijs heb ik niet. :jerry

Rik ;)

@soepkiepe wrote:@linfiel wrote:Op dat groene gedeelte daar zit een koper baantje geplakt en het kan wezen dat deze gebroken of beschadigt is door dat lampje erin en er uit te draaien,Dus toch maar even je teller eruit halen en deze even doormeten, bij de horizontale stekker

die in de tellerbak klikt,kan je bij het vierde koperen stripje en er tegen over + & - (vanaf de buitenkant gerekend) 12volt op zetten en dan kan je waar het lampje het niet doet meten of je daar stroom hebt zo niet is deze gebroken

klopt, daar zit het probleem hoogst waarschijnlijk ook in jah.

maar nu het volgende eerst ff.

klopt het echt wat rik zegt? is niet elke auto met het lampje uitgevoerd?

dus kan het kloppen dat ik helemaal geen lampje heb wat gaat branden als mijn benzine bijna op is?

het is niet zo zeer dat ik rik niet wil geloven, maar mij lijkt het eingenlijk een beetje onwaarschijnlijk, voor zo ver ik weet zitten ze namelijk op elke auto.

wanneer ik hier een duidelijk antwoord op heb kan ik dat probleem dus, of niks meer van aan trekken, of zoeken waarom hij het niet doet;)

Staat in je instructieboekje !!!!!!!!!!!!!!

In de mijne wel in elk geval.

Het is NIET standaard !!

Rik ;)

ik moet de eerste nog zien die het niet heeft,

kan zijn dat het in andere landen zo is.

zover ik weet is de tellerfolie van alle tellerbakken gelijk.

k ga morgen kijken. ;)

ik rij nogal regelmatig op het laatste, metertje komt soms amper omhoog :P denk dat het lampje al geregeld had gebrand als ie het deed haha

@Oenatje wrote:ik moet de eerste nog zien die het niet heeft,

Het is wellicht appels met peren vergelijken maar mn Kadett E uit 1990 heeft m ook niet.

Ik ging er vannuit dat hij OOK zo'n waarschuwingslampje had maar uit nader onderzoek is dat niet gebleken.

Dus ja.....

En in het instructieboekje van de E staat namelijk hetzelfde in over dat lampje: dat het niet op alle modellen zit.

En dat is nou wat "soepkiepe" (en de anderen) willen weten. :thumbup

Hij kan een lange zoektocht besparen denk ik persoonlijk.

Nu is zijn auto uit 1995 dus mischien niet reeel om te vergelijken maar toch......

Rik ;)

ik moet de eerste nog zien die het niet heeft,

je moet het boekje wel goed lezen, er staat ook bij:

landvarianten, dat kan dus ook. het hoeft niet percee aan het model te liggen

neem gordel lampje bijv. wij hebben dat niet maar er zijn landen waar dat verplicht is.

ik heb al heel wat astra f tellerbakken gesloopt om die vervolgens om te bouwen naar digidashes. allen hadden ze een tank lampje btw.

ik denk dat in nl iedere astra f een tank lampje heeft aangezien alle tellerfolies hetzelfde zijn. beetje stom om in de ene wel een lampje te douwen en in de andere niet. ik zie het ook niet als een optie.

Ik heb ook even gekeken, maar kan in de verlichting niets ontdekken, en in het instructieboekje staat vermeld,

wijzer in rood veld = tanken!. Bij mij blz. 15

Meer kan ik er niet van maken.

@Oenatje wrote:ik moet de eerste nog zien die het niet heeft,

Het is wellicht appels met peren vergelijken maar mn Kadett E uit 1990 heeft m ook niet.

Ik ging er vannuit dat hij OOK zo'n waarschuwingslampje had maar uit nader onderzoek is dat niet gebleken.

Dus ja.....

En in het instructieboekje van de E staat namelijk hetzelfde in over dat lampje: dat het niet op alle modellen zit.

En dat is nou wat "soepkiepe" (en de anderen) willen weten. :thumbup

Hij kan een lange zoektocht besparen denk ik persoonlijk.

Nu is zijn auto uit 1995 dus mischien niet reeel om te vergelijken maar toch......

Rik ;)

ja ik ga er van uit dat rik gelijk heeft, had het niet verwacht dat die dingen niet standaard op alle autos zate:P

maar jah, dan maar rekening er mee houden :P

ik kon achteraf gezien ook maar 1 lampje achter de benzine meter vinden, wel zit er nog een gat achter het groene ding verstopt, maar deze zit ook niet op de plek waar mijn tankje staat.

ik moet hem er toch nog helemaal uit hebben, dus ik kan wel eens kijken als dat er misschien in te zetten is door middel van een lampje, als er bijvoorbeeld een gat zit ofzo, anders heb ik pech ;)

toch al met al heb ik wel weer wat aan dit topic gehad dus, maar hij mag van mij nu wel dicht en weg.

je moet het boekje wel goed lezen, er staat ook bij:

landvarianten, dat kan dus ook. het hoeft niet percee aan het model te liggen

neem gordel lampje bijv. wij hebben dat niet maar er zijn landen waar dat verplicht is.

ik heb al heel wat astra f tellerbakken gesloopt om die vervolgens om te bouwen naar digidashes. allen hadden ze een tank lampje btw.

ik denk dat in nl iedere astra f een tank lampje heeft aangezien alle tellerfolies hetzelfde zijn. beetje stom om in de ene wel een lampje te douwen en in de andere niet. ik zie het ook niet als een optie.

de tips en tricks ma ff op gevolgd;)

klokkending er uit gehad, nieuw lampje achter de accu ;)

brand ook weer.

ook ff gekeken waarom mijn benzine meter lamp het niet deed, pooltjes van het lampje iets aangeknepen zodat ie er nu strak in zit, kabel er in, nog niks :wtf :swear

:hmmz weer draaien met het lampje en ja, deed het weer ff op een bepaald moment.

lampje ff andersom geprobeerd, en jaaaaa nu doen alle 3 de klokken het weer:P

iedereen bedankt, mag dicht of eventueel slotje als je denk dat het informatief is:P

Ik heb ook even gekeken, maar kan in de verlichting niets ontdekken, en in het instructieboekje staat vermeld,

wijzer in rood veld = tanken!. Bij mij blz. 15

Meer kan ik er niet van maken.

ja ik ga er van uit dat rik gelijk heeft, had het niet verwacht dat die dingen niet standaard op alle autos zate:P

maar jah, dan maar rekening er mee houden :P

ik kon achteraf gezien ook maar 1 lampje achter de benzine meter vinden, wel zit er nog een gat achter het groene ding verstopt, maar deze zit ook niet op de plek waar mijn tankje staat.

ik moet hem er toch nog helemaal uit hebben, dus ik kan wel eens kijken als dat er misschien in te zetten is door middel van een lampje, als er bijvoorbeeld een gat zit ofzo, anders heb ik pech ;)

toch al met al heb ik wel weer wat aan dit topic gehad dus, maar hij mag van mij nu wel dicht en weg.

de tips en tricks ma ff op gevolgd;)

klokkending er uit gehad, nieuw lampje achter de accu ;)

brand ook weer.

ook ff gekeken waarom mijn benzine meter lamp het niet deed, pooltjes van het lampje iets aangeknepen zodat ie er nu strak in zit, kabel er in, nog niks :wtf :swear

:hmmz weer draaien met het lampje en ja, deed het weer ff op een bepaald moment.

lampje ff andersom geprobeerd, en jaaaaa nu doen alle 3 de klokken het weer:P

iedereen bedankt, mag dicht of eventueel slotje als je denk dat het informatief is:P

Terug
Naar boven