• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dashboard verlichting vervangen

10,- meer en je heb een plasma plaatje met invertor etc. ;)

staat ook een 2e hands tellerhuis inclusief plasma op mp

dan zou ik inderdaad 1 10 tje meer lappen . of zelf t 10 concave leds in de oude hulsjes solderen .

ben je voor 1 euro klaar .

dan zou ik inderdaad 1 10 tje meer lappen . of zelf t 10 concave leds in de oude hulsjes solderen .

ben je voor 1 euro klaar .

10 ledjes plus weer standjes solderen,wat een gepriegel is me dat ook wel eens gedaan ,maar dat is toch niet iets om happy van te

worden die led lampjes zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur,voor 8 euro of zo heb je al je tellerplaat uitgerust met leds,en voor

18 euro kan je de helle dashbord ,Tellerplaat,TID/MID en kachel paneeluit rusten met Leds.

10 ledjes plus weer standjes solderen,wat een gepriegel is me dat ook wel eens gedaan ,maar dat is toch niet iets om happy van te

worden die led lampjes zijn tegenwoordig ook niet meer zo duur,voor 8 euro of zo heb je al je tellerplaat uitgerust met leds,en voor

18 euro kan je de helle dashbord ,Tellerplaat,TID/MID en kachel paneeluit rusten met Leds.

owke, maar het gaat niet om het geld jonges,

dat is het probleem niet:P ik wil de tigra gewoon nog een beetje standaart laten

om daar gelijk al achter te gaan solderen, of andere tellerplaat er in, is me geen donder waard:D wat ik wou is gewoon de zooi losschroeven, lampjes verwisselen.., en dan plaats van dat kots gele, gewoon dat blauwe er in:angel:P

owke, maar het gaat niet om het geld jonges,

dat is het probleem niet:P ik wil de tigra gewoon nog een beetje standaart laten

om daar gelijk al achter te gaan solderen, of andere tellerplaat er in, is me geen donder waard:D wat ik wou is gewoon de zooi losschroeven, lampjes verwisselen.., en dan plaats van dat kots gele, gewoon dat blauwe er in:angel:P

vind dat blauw toch wel amateuristisch eruit zien.. als je dan toch origineel

wil houden kijk dan naar de nieuwe tigra ofzo wat voor kleur die heeft in

het dashboard?

wit/rood ofzo?

vind dat blauw toch wel amateuristisch eruit zien.. als je dan toch origineel

wil houden kijk dan naar de nieuwe tigra ofzo wat voor kleur die heeft in

het dashboard?

wit/rood ofzo?

[rquote=1918389&tid=146299&author=nexus6]10 ledjes plus weer standjes solderen,wat een gepriegel is me dat ook wel eens gedaan ,maar dat is toch niet iets om happy van te

18 euro kan je de helle dashbord ,Tellerplaat,TID/MID en kachel paneeluit rusten met Leds.[/rquote]

lees dan ook T10 dat is een formaat led dat is er maar 1 .

concave betekend 3 hoek voor een verbreed licht beeld :P ff lezen

[rquote=1918389&tid=146299&author=nexus6]10 ledjes plus weer standjes solderen,wat een gepriegel is me dat ook wel eens gedaan ,maar dat is toch niet iets om happy van te

18 euro kan je de helle dashbord ,Tellerplaat,TID/MID en kachel paneeluit rusten met Leds.[/rquote]

lees dan ook T10 dat is een formaat led dat is er maar 1 .

concave betekend 3 hoek voor een verbreed licht beeld :P ff lezen

@ dominic nah ik wil hem niet 100% orgineel houden,:D maar gewoon in plaats van dat amber gele licht, gewoon blauw :P niet gelijk een plasma plaat er in,of er in gaan solderen, wou het zo hebben dat het later weer makkelijk omkeer baar is.

ik snap eigelijk niet, dat het kleurverschill bepalend is, dat het er dan amateuristisch uitziet,:hmmz misschien dat je bedoelt van: dat amber geel gewoon bij opel hoort, en blauw bij volks,wagen? :angel

maar ik kies blauw omdat het naar mijn mening er mooier uit ziet, :D

@ dominic nah ik wil hem niet 100% orgineel houden,:D maar gewoon in plaats van dat amber gele licht, gewoon blauw :P niet gelijk een plasma plaat er in,of er in gaan solderen, wou het zo hebben dat het later weer makkelijk omkeer baar is.

ik snap eigelijk niet, dat het kleurverschill bepalend is, dat het er dan amateuristisch uitziet,:hmmz misschien dat je bedoelt van: dat amber geel gewoon bij opel hoort, en blauw bij volks,wagen? :angel

maar ik kies blauw omdat het naar mijn mening er mooier uit ziet, :D

plasma plaat gaat toch gewoon over de originele? enige wat je moet doen is ff aansluiten...

nja dat blauw, ik vind het persoonlijk niet mooi..

als je dan toch echt mooi blauw wil moet je inderdaad

net als bij een VW het effect zo kunnen krijgen

naar dan ga je toch al weer snel naar plasma toe

omdat je het effect niet goed krijgt omdat tigra

gewoon een verouderde plaat heeft..

anders moet je ff TACHO bij google intypen..

plasma plaat gaat toch gewoon over de originele? enige wat je moet doen is ff aansluiten...

nja dat blauw, ik vind het persoonlijk niet mooi..

als je dan toch echt mooi blauw wil moet je inderdaad

net als bij een VW het effect zo kunnen krijgen

naar dan ga je toch al weer snel naar plasma toe

omdat je het effect niet goed krijgt omdat tigra

gewoon een verouderde plaat heeft..

anders moet je ff TACHO bij google intypen..

het leuke is wel, dat als je airco hebt.. niemand je kan vertellen hoe de airco knop moet worden gedemonteerd.

Ik heb de mijne vernield, wel weer een nieuwe voor gelukkig!

Maar weet iemand het toevallig al wel hoe het op de juiste manier moet?

Je kunt hier geen schroevendraaier of iets dergelijks achter zetten

het leuke is wel, dat als je airco hebt.. niemand je kan vertellen hoe de airco knop moet worden gedemonteerd.

Ik heb de mijne vernield, wel weer een nieuwe voor gelukkig!

Maar weet iemand het toevallig al wel hoe het op de juiste manier moet?

Je kunt hier geen schroevendraaier of iets dergelijks achter zetten

tegenwoordig heb je ook zwarte plasma teller platen met witte cijfers ,bij de blauwe kan je vaak ook kiezen tussen blauw of groen

en zit er een eigen dimmer bij.

bij de corsa c kan je de Leds wel heel goed dimmen met de originele dimmer.

bij de corsa b is de airco knop het zelfde als de middelste vermoed ik,had hem destijds ook moeten slopen om er uit te krijgen.

Terug
Naar boven