• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Insignia van Jeroen W

Vandaag was het weer tijd voor een kleine update.

Na het AFL project leek het me mooi om het interieur nog wat op te leuken met LED verlichting.

Ik heb een setje van Eugene gebruikt en ben zeer tevreden over het resultaat.

De interieur verlichting is nu veel feller en kijkt een stuk moderner met dat witte licht.

De make-up lampjes in de spiegels zijn wat aan de felle kant in het donker maar ook deze zien er een stuk beter uit.

Nu nog een setje vervangers voor de bochtverlichting en mistlampen en dan kunnen we dat ook weer van wishlist afstrepen.

Hieronder wat foto's van het resultaat. Bij de makeup spiegels kun je duidelijk het verschil zien tussen de gloeilamp (rechts) en de LED (links)

Foto550-LGDYI6DS.jpg

Foto550-TLBG38O6.jpg

Foto550-N4SV7LNA.jpg

Er staan nu nog 4 dingen op mijn wensenlijstje.

Ik wil graag nog de achterruiten blinderen of vervangen door origineel privacy glass

Chippen

Een setje nieuwe velgen en een extra uitlaat demper aan de rechterkant.

Het wordt dus weer even sparen voor de volgende update.

Ik heb onder mijn voorste deur de verlichting ook vervan gen met led heb nu veel meer licht s'avonds als ik de deur open doe . Lekker fel wit licht.

Ik heb onder mijn voorste deur de verlichting ook vervan gen met led heb nu veel meer licht s'avonds als ik de deur open doe . Lekker fel wit licht.

Ik heb zelf ook alles vervangen door led's in het interieur, oogt gewoon stukken beter dan die gele ouderwetse lampjes. :thumb

Voor mijn nr-plaat verlichting heb ik wel een ander setje genomen, mijn maat heeft ook het setje dat jij gekocht hebt en ik vind deze veel te fel. Als je achter de wagen rijdt lijkt het alsof er 2 ledstrips gemonteerd zitten en het licht schijnt tot op de baan. Iets TE dus (naar mijn mening althans).

Ik vind ze persoonlijk ook aan de felle kant.

Maar het is wel een mooi pas klaar setje.

Ga binnenkort ff naar eugene voor de bochtverlichting en mistlampen. Zal dan eens kijken wat er nog meer mogelijk is.

@Opeloco wrote:Ik heb zelf ook alles vervangen door led's in het interieur, oogt gewoon stukken beter dan die gele ouderwetse lampjes. :thumb

Voor mijn nr-plaat verlichting heb ik wel een ander setje genomen, mijn maat heeft ook het setje dat jij gekocht hebt en ik vind deze veel te fel. Als je achter de wagen rijdt lijkt het alsof er 2 ledstrips gemonteerd zitten en het licht schijnt tot op de baan. Iets TE dus (naar mijn mening althans).

welke leds heb jij er in zitten? ik heb dus ook die felle gehad (ging er al na een week een kapot, dus heb ze er weer uitgehaald) en vond ze ook veel te fel...

led binnen verlichting ziet er goed uit!

heb 2 verschillende sets:

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/p...ia-led-kentekenverlichting-tot-modeljaar-2012" onclick="window.open(this.href);return false;

deze set geeft net zoveel licht (lichtopbrengst) als de originele standaard halogeen lampjes maar dan mooi in het wit (led)

en dan evt deze set:

deze is inderdaad een stuk feller:

http://www.gm-tuningparts.nl/shop/product/4445/opel-insignia-led-kentekenverlichting" onclick="window.open(this.href);return false;

de ene vind het felle heel mooi en de ander gewoon het normale.

maar als je eerdaags langs komt renee kan ik er de andere set even inzetten en dan kun je zelf kijken

wat je het mooiste vindt.

Ik heb 12v5w met blauw glas in mijn nr plaatverlichting gestoken weg met geel licht nu mooi wit licht idem voor binnen verlichting en een pak goed koper setje van 2 koste rond de 5 a6 euro.

Zaterdag was het weer tijd voor een bezoekje aan Eugene van Gm-tuningparts.

Ik moest even een lampje ruilen van de make-up spiegels.

Daar aan gekomen was Eugene nog even met een klant bezig dus had ik de kans om even zijn insignia op de foto te zetten. Wat een vet ding is dat toch.

Foto550-L6OD3BVP.jpg

Toen ik daar toch was heb ik direct een setje lampen meegenomen voor de bochtverlichting en LED lampen voor de mistlampen. Ook knipperlichten met silver coating mochten niet ontbreken. Helaas heb ik de mistlampen nog niet kunnen monteren omdat ik geen krik bij de hand had.

Foto550-EMGZSVJD.jpg

Het was wel even frotten om ze erin te krijgen maar uiteindelijk toch gelukt

Toen we stonden te praten bleek dat Eugene nog een Engels setje achterlichten had liggen. :wors :wors

Bij een Engelse Insignia zit het achteruitrijlicht links en bij een Europees model rechts. Dus met een Engels achterlicht links zijn ze rechts en links hetzelfde. Beetje ingewikkeld maar de foto's maken het duidelijk.

Foto550-NOG8WOGI.jpg

Foto550-OLJUKD7B.jpg

Ik vind het persoonlijk echt heel vet staan. Tis een klein verschil maar staat veel beter.

Tenslotte heb ik nog een setje met aluminium doorpins meegenomen.

Na een uurtje polijsten gingen ze flink glimmen.

Foto550-EKU6VXMU.jpg

Voor het polijsten

Foto550-X4MCMZ4B.jpg

Na het polijsten

Al met al was een het weer een gezellig en productieve dag. En mijn Insignia is weer een klein beetje mooier geworden :D

Eugene bedankt. :thumb je weet wel waarom

ja die lichten zijn standaard donker ja . dacht dat eugene de reflector's wel heeft getint wegens te rood .

@Jeroen zeer mooie detail's zeg een echte fan ziet dat natuurlijk eee.

@calibra-power wrote:Zaterdag was het weer tijd voor een bezoekje aan Eugene van Gm-tuningparts.

Ik moest even een lampje ruilen van de make-up spiegels.

Daar aan gekomen was Eugene nog even met een klant bezig dus had ik de kans om even zijn insignia op de foto te zetten. Wat een vet ding is dat toch.

Foto550-L6OD3BVP.jpg

Toen ik daar toch was heb ik direct een setje lampen meegenomen voor de bochtverlichting en LED lampen voor de mistlampen. Ook knipperlichten met silver coating mochten niet ontbreken. Helaas heb ik de mistlampen nog niet kunnen monteren omdat ik geen krik bij de hand had.

Foto550-EMGZSVJD.jpg

Het was wel even frotten om ze erin te krijgen maar uiteindelijk toch gelukt

Toen we stonden te praten bleek dat Eugene nog een Engels setje achterlichten had liggen. :wors :wors

Bij een Engelse Insignia zit het achteruitrijlicht links en bij een Europees model rechts. Dus met een Engels achterlicht links zijn ze rechts en links hetzelfde. Beetje ingewikkeld maar de foto's maken het duidelijk.

Foto550-NOG8WOGI.jpg

Foto550-OLJUKD7B.jpg

Ik vind het persoonlijk echt heel vet staan. Tis een klein verschil maar staat veel beter.

Tenslotte heb ik nog een setje met aluminium doorpins meegenomen.

Na een uurtje polijsten gingen ze flink glimmen.

Foto550-EKU6VXMU.jpg

Voor het polijsten

Foto550-X4MCMZ4B.jpg

Na het polijsten

Al met al was een het weer een gezellig en productieve dag. En mijn Insignia is weer een klein beetje mooier geworden :D

Eugene bedankt. :thumb je weet wel waarom

graag gedaan jeroen :thumbup

Ze blinken wel heel goed. Werkt wel dat spul dat zie ik wel.

Heel mooi!!! :thumbup

Ik heb nu geen mistachterlicht meer. Tenminste als ik hem aan zou zetten dan zal hij wit branden.

Ik gebruik mijn mist achterlicht echt nooit en voor de keuring is het geen moeite om even het achterlicht te wissen want dit is echt nog geen 2 minuten werk.

Een rood lampje zou een oplossing zijn maar omdat het glas helder is zie je hem dan zitten en dat vind ik niet mooi :D

Rood oplichtend ledlampje erin?

Chromé lampje erin dat rood schijnt? (als deze bestaan)

Bij de st denk ik niet dat ik deze op 2 minuten gewisseld heb :hmmz

Helaas bestaan er geen rood oplichtende lampjes.

Een led lamp zou een oplossing kunnen zijn.

Maar denk toch dat ik het zo laat. Mocht ik een keer tegen wat moois aanlopen dan kan ik nog kijken.

Had trouwens ook de kentekenverlichting omgeruild. Heb nu een vervangings led i.p.v een hele unit. Nu is het precies goed.

Hij staat er nu echt dik bij s avonds. Als je hem ontgrendeld en de xenon springt aan en de interieur en kentekenverlichting is mooi wit. Helemaal super.

Terug
Naar boven