@WillemR wrote:@ b07.
Maar dat zou toch betekenen dat alle Astra met automatische bak kromme schijven krijgen, bedoel het is met een automaat toch vrij normaal de rem ingedrukt te houden bij stoplicht anders blijft auto niet stil staan.
Vraag i.v.m. de besproken thermostaten, heb zelf net een nieuwe Vernet liggen, zonder dat ontluchtingsgaatje en zag op de foto dat de Febi ook geen gaatje heeft, kan er iemand vertellen of de Gates toevallig wel een ontluchtinggaatje heeft op de goede plek.
Of zijn alle aftermarket zonder dat gaatje.
Het zou volgens mij heel mooi, en voor velen heel handig, zijn als er een topic of lijstje door de leden gemaakt kan worden met de meest voor de hand liggende aftermarkt artikelen, met hun ervaringen qua kwaliteit, pasvorm van de aftermarkt en/of OE merken.
Zelf kan ik helaas nog niet veel bijdragen, heb sinds een paar maanden mijn eerste Opel, ben wel van plan om van alles op te knappen.
dat gebeurd ook niet zomaar als je normaal remt, het gebeurd wel vaak als je bijvoorbeeld een noodstop heb gemaakt voor het stoplicht en, de rem daarna nog steeds ingedrukt houd, zeker met hogersnelheid dat dan de schijven krom worden, heb dat niet zelf bedacht.
als ik in een automaat rij dan zet ik em meestal op de handrem of, in neutraal voor het stoplicht, er zijn ook automaten die niet vanzelf gaan rijden als je de rem niet indrukt dan laat ik em in de versnelling staan zonder rem, heb zelf nog nooit een kromme schijf gehad in 14 jaar tijd
Voet van de rem!
Hoe kun je kromme remschijven voorkomen? In elk geval is het erg belangrijk dat je je voet van het rempedaal haalt als je stilstaat. Dit geldt zeker als je net een paar keer flink hebt moeten remmen. Als je je rempedaal ingedrukt houdt, dan kan de warmte achter de remblokken geen kant op. Met als gevolg dat je remschijven oververhit raken en krom trekken. En bij remmen tijdens het rijden in de bergen? Daar hebben ze de handrem voor uitgevonden. Gebruik 'm!
Bron:
http://www.tuning-gids.nl/kromme-remschijven.htm" onclick="window.open(this.href);return false;