• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec-C van Peter : de vervanger!!

Die achterkant vind ik wel erg mooi !

Die uitlaat sierstukken zijn gewoontjes ( van een GTS ) maar................. wie weet !

Heb hier eerst nog een inlaatspruitstuk voor me liggen , die er in moet. ( samen met een nieuwe distributieriem, waterpomp,etc .... want als we toch bezig zijn , dan meteen maar goed ! )

update : 11/9 : inlaatspruitstuk e.d

Afgelopen donderdag was het zo ver.... het nieuwe inlaatspruitstuk , met betere kleppen , ging er in.

Het was een beste klus van uurtje of 7 bij elkaar !

Zo zag alles er uit voor we begonnen:

09092010522Medium.jpg

09092010523Medium.jpg

Na een uurtje of 2:

09092010525Medium.jpg

Na een uurtje of 3:

09092010527Medium.jpg

09092010526Medium.jpg

ff voor de goede orde... zo hoort het er uit te zien :

08092010519Medium.jpg

En zo kwam ie er af:

09092010528Medium.jpg

09092010529Medium.jpg

09092010532Medium.jpg

09092010531Medium.jpg

09092010530Medium.jpg

Lang leven het milieu en de EGR-klep !! Die binnen een paar maanden uitgeschakelt gaat worden !!

Resultaat na al die uren knutselen en een hoop poetsen ( met remmenreiniger!! ) :

11092010533Medium.jpg

En een pittigere motor die een hoop minder geluid maakt.

Meteen maar de distributieriem , waterpomp en multiriem vervangen.... kunnen we er weer ff tegen aan !

origineel gepost door sw_reijnders

heeft tie koelvloeistof gelekt Peet?

hij ziet zo rood!!

Neej , sorry ligt aan mijn mobiel, denk ik .... het is toch echt ZWART !!

Hee Peter , mooie topic.

Ik hoop die van mij maandag terug te hebben. Heb dezelfde versie maar dan diamand zwart.

Even een vraag over je dubbele uitlaten achter...

Ik zie bij mij helemaal geen uitlaat onder de bumper uit steken...ik vind dat wat jij er onder hebt zitten echt wel vet..

Waar komt dat vandaan...of was dat al zo bij jou versie...???

origineel gepost door Basgsi

wat is er technisch anders aan dit spruitstuk? Is dit een wijziging van opel zelf wat later veranderd is?

De klepzittingen en bevestiging van de actuatorstang zijn gewijzigd...

origineel gepost door afterburner27

Hee Peter , mooie topic.

..

Even een vraag over je dubbele uitlaten achter...

Ik zie bij mij helemaal geen uitlaat onder de bumper uit steken...ik vind dat wat jij er onder hebt zitten echt wel vet..

Waar komt dat vandaan...of was dat al zo bij jou versie...???

lees dit topic ff door, dan kom je vanzelf foto's er van tegen ! :thumbup

Je zou het als leek (zoals ik) maar zelf moeten doen.;). Dan ben ik niet eens begonnen en de VECCIE kan afgevoerd worden richting de schroot.:thumbdown

:hmmzIk weet niet waar jullie die kennis vandaan hebben, maar het ziet er zeer ingewikkeld uit.:o

Niks voor mij:P.

man man man, ik blader hier soms nog wel eens rond. En je blijft het uhm flikken.

Mod koning eerste rangs hier.

Wist je, dat jou Vectra een aantal mensen op het braadwurst 7 forum 3 kleuren laat sch**ten?

De opties die jij hier nu op hebt maken het echt een klasse auto! Elektroman pur sang!

Ik zou nog gaan voor extra geluidsdemping via soort van dynamat spul in de deuren, en als het mogelijk was dubbelglas.

Echt heel tof! king:

origineel gepost door Melvivio

man man man, ik blader hier soms nog wel eens rond. En je blijft het uhm flikken.

Mod koning eerste rangs hier.

Wist je, dat jou Vectra een aantal mensen op het braadwurst 7 forum 3 kleuren laat sch**ten?

De opties die jij hier nu op hebt maken het echt een klasse auto! Elektroman pur sang!

Ik zou nog gaan voor extra geluidsdemping via soort van dynamat spul in de deuren, en als het mogelijk was dubbelglas.

Echt heel tof! king:

Hej Mel,

Af en toe kom je weer voorbij schuiven he !

Welk forum??

Enne.... dubbel glas is niet haalbaar.... ( wel eens zitten te denken aan geblindeert plexiglas die apart omhoog en naar beneden kan, maar dit is niet haalbaar door de ruimte in de deuren !!

Peter, even een vraag.

Met het vervangen van je nieuwe spruitstuk met wervelkleppen, heb je ook je servo vervangen???

Als dat niet het geval is , zou ik dat maar snel doen, anders breekt het handeltje zo weer af.

Ik heb hier een schrijven van pierburg, waarin staat dat de servo's een geheugen effect hebben, en de setup van kleppen open en dicht uitvoerd door een paar maal de auto op het contact te zettten. In de beschrijving staat dat je de servo niet op een nieuwe spruitstuk mag installeren.( setup once and irriversable).

Kijk er mee uit...anders breekt het handeltje nog een keer af , maar dan zonder de vervuiling...dat zou echt zonde van je geld zijn...!!!

Mvgr Nico

origineel gepost door afterburner27

Peter, even een vraag.

Met het vervangen van je nieuwe spruitstuk met wervelkleppen, heb je ook je servo vervangen???

Als dat niet het geval is , zou ik dat maar snel doen, anders breekt het handeltje zo weer af.

Ik heb hier een schrijven van pierburg, waarin staat dat de servo's een geheugen effect hebben, en de setup van kleppen open en dicht uitvoerd door een paar maal de auto op het contact te zettten. In de beschrijving staat dat je de servo niet op een nieuwe spruitstuk mag installeren.( setup once and irriversable).

Kijk er mee uit...anders breekt het handeltje nog een keer af , maar dan zonder de vervuiling...dat zou echt zonde van je geld zijn...!!!

Mvgr Nico

Goed dat je dat vermeldt.

Wachten?? Leipe shit. Ik wacht bijna nooit tot dat dealer me belt. Ik BLIJF erbij totdat ik het weer de werkplaats zie verlaten. Een beetje intimiderend, he?!:P;)

Ja , this maar of je jezelf gauw geintimideerd voelt...

Waar ik naar toe ga, hebben de mensen daar geen last van...

Zit alleen nogsteeds te wachten op mijn VEC..pfffff zou vanmorgen al klaar zijn....ben benieuwd of ze het vandaag nog gaan redden...:thumbdown

Terug
Naar boven