Vorige week door de VOD met Tech2 de regensensor en binnenspiegel maar laten activeren. Nu was het dus tijd om de kabelboom te vervangen.
Dat is nog een aardig klusje bij een sedan! Ik denk dat het aanzienlijk makkelijker is bij een GTS of SW, aangezien je daar makkelijker bij de C (of D) stijl komt. Maar, het is gelukt! Hierbij wat pica's:
Eerst de bekleding links in de kofferbak eruit:
De binnenverlichting, zonneschermen en handgrepen losschroeven aan de linkerkant. De bekleding naar je toe halen, zodat het achter de rubber en dergelijke wegkomt.
Bij was het nodig om de lendesteun van de achterbank even weg te halen, voor een schroefjes van de C-stijl bekleding. Kinderlijk eenvoudig: in de kofferruimte zit een witte plug/vergrendeling die je even in moet knijpen en je haalt de lendesteun er zo uit. Overigens wel handig om de rugleuning van je bank even plat te leggen, dank kun je makkelijk bij de kofferruimte. Vervolgens met wat kracht kun je ruimte creëren bij de C-stijl.
De plakbandjes even opensnijden, stekker loshalen in de REC en naar je toehalen.
Hier heb ik de nieuwe stekkers er al in en de oude hangen los. Overigens is het voor het plaatsen van de nieuwe kabelboom makkelijker om vanuit het hoofdcompartiment te werken en de kabel dan via de C-stijl. Vervolgens leg je de kabelboom op dezelfde plek waar de oude kabelboom lag. Ik heb hem vastgeplakt met schilderstape.
Overigens bleek maar weer eens dat de veroorzaakte schade toch binnenin ernstiger was dan ik op het eerste gezicht dacht...
Wat is dat trouwens voor module recht achterin? (die nu dus helemaal scheef staat...)
En... Nog geen uur terug van vakantie, wordt m'n Vec weer aangereden op de parkeerplaats bij de lokale afhaal Chinees...
Gelukkig alleen lakschade voor zover ik nu kan zien, maar straks dus maar even langs CARe voor een eerste schade-calculatie..... :sleeping