• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

De Vec van CAlberts -22/08 Afscheid... :(

Vandaag nieuwe ruit geplaatst door met warmtewerende laag, zonneband (had ik al) en gedeelte v voor de regensensor. Meteen de nieuwe spiegel er in gezet. Eea moet alleen nog aangesloten worden.

Meteen maar even gewassen ;)

20120630141234.jpg

20120630141252.jpg

20120701112625.jpg

Vandaag eindelijk mijn Irmscher bumpers binnen gekregen!! king:

Helaas waren ze iets meer beschadigd dan de verkoper beweerde en was hij ook niet zo voorzichtig geweest met verzenden... Gewoon tape vol over de bumpers... :fy1

Maar toch blij met het resultaat! Zaterdag maar eens bezig met polijsten en waxen, hopelijk helpt dat nog wat! Dan ook maar eens een nieuwe fotoshoot! :angel

Voor:

20120711182805.jpg

Tijdens:

20120711185523.jpg

En na:

20120711200837.jpg

20120711200847.jpg

20120711200954.jpg

20120711201004.jpg

Volgende project: sideskirts! (als ik weer zakgeld heb :jerry). :afro

Ik zou bumpers nooit (laten) verzenden, zo kwetsbaar.

Maar het ziet er schitterend uit! Nu nog je avatar updaten ;)

Vandaag mn Vec maar eens even gewassen en de nieuwe bumper gepolijst en in de was gezet. Nog niet 100% goed, maar wel stukken beter. Toen ook maar gauw voor de regen nog even wat foto's gemaakt. king:

photo140712170842.jpg

photo140712172434.jpg

photo140712173108.jpg

photo140712181242.jpg

(Voor het polijsten en waxen)

photo140712180800.jpg

Vorige week door de VOD met Tech2 de regensensor en binnenspiegel maar laten activeren. Nu was het dus tijd om de kabelboom te vervangen.

Dat is nog een aardig klusje bij een sedan! Ik denk dat het aanzienlijk makkelijker is bij een GTS of SW, aangezien je daar makkelijker bij de C (of D) stijl komt. Maar, het is gelukt! Hierbij wat pica's:

Eerst de bekleding links in de kofferbak eruit:

20120726192538.jpg

De binnenverlichting, zonneschermen en handgrepen losschroeven aan de linkerkant. De bekleding naar je toe halen, zodat het achter de rubber en dergelijke wegkomt.

20120726192557.jpg

Bij was het nodig om de lendesteun van de achterbank even weg te halen, voor een schroefjes van de C-stijl bekleding. Kinderlijk eenvoudig: in de kofferruimte zit een witte plug/vergrendeling die je even in moet knijpen en je haalt de lendesteun er zo uit. Overigens wel handig om de rugleuning van je bank even plat te leggen, dank kun je makkelijk bij de kofferruimte. Vervolgens met wat kracht kun je ruimte creëren bij de C-stijl.

20120726195145.jpg

De plakbandjes even opensnijden, stekker loshalen in de REC en naar je toehalen.

Hier heb ik de nieuwe stekkers er al in en de oude hangen los. Overigens is het voor het plaatsen van de nieuwe kabelboom makkelijker om vanuit het hoofdcompartiment te werken en de kabel dan via de C-stijl. Vervolgens leg je de kabelboom op dezelfde plek waar de oude kabelboom lag. Ik heb hem vastgeplakt met schilderstape.

Overigens bleek maar weer eens dat de veroorzaakte schade toch binnenin ernstiger was dan ik op het eerste gezicht dacht...

20120726194710.jpg

Wat is dat trouwens voor module recht achterin? (die nu dus helemaal scheef staat...)

20120726200458.jpg

En... Nog geen uur terug van vakantie, wordt m'n Vec weer aangereden op de parkeerplaats bij de lokale afhaal Chinees...

20120802184330.jpg

Gelukkig alleen lakschade voor zover ik nu kan zien, maar straks dus maar even langs CARe voor een eerste schade-calculatie..... :sleeping

Terug
Naar boven