• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Distributieriem gebroken, en wat nu

Vanochtend is op de snelweg mijn distributieriem kapot gegaan en daarna ben ik opgehaald door de ANWB.

Vectra 1.9TDI Z19DTH 150pk, 150.000 op de teller.

Bij de garage zeggen ze dat de riem kapot is gegaan door een kapotte waterpomp.

Offerte van de Opelgarage met een andere gereviseerde kop van Opel: €3200. (kop alleen kost €1500 excl btw).

De vraag is nu nog of de zuigers/cilinders ook schade hebben. Dat is nog niet vastgesteld.

Nu zie ik op internet gereviseerde koppen staan van €500.

Alleen kop vervangen of een andere motor (rond de €2000, zag ook een nieuwe staan voor €2600 op internet)?

Daarnaast ook direct maar een offerte gevraagd voor nieuw vliegwiel, drukgroep en koppeling: €2600!

Kan iemand zeggen of deze kit hetzelfde is als de Opelnrs op mijn offerte?

Items offerte:

Vliegwiel: O00616235

Kit clutch: O06606003

Cilinder: O05679355

Deze 3 items kosten incl. btw bijna €2000.

http://cgi.ebay.nl/VAUXHALL-VECTRA-...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19bc435259" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind het wel een heel groot verschil tussen de prijzen.

Wat is jullie mening over deze 2 dingen?

Die plaatjes da's moelijk vergelijken. Vraag bij de vod de motor code en bijbehorende serie nummer op dan kun je het checken of je de juiste koopt.

Die prijs lijkt mij voor een nieuwe motor wat laag als er geleverd wordt wat er op die foto staat. Want da's inclusie de turbo dan en die kost alleen gereviseerd al tussen de 400 en 700 euro afhankelijk van welk type je hebt DTL/DTH.

Kunt beter zoals Bas zegt zelf halen en dan ter plekke vergelijken. Wellicht zelfs daar laten inbouwen. Mijn ervaring in Engeland is dat ze een heel stuk goedkoper zijn dan hier.

Succes en safe driving Jurgen.

Die plaatjes da's moelijk vergelijken. Vraag bij de vod de motor code en bijbehorende serie nummer op dan kun je het checken of je de juiste koopt.

Die prijs lijkt mij voor een nieuwe motor wat laag als er geleverd wordt wat er op die foto staat. Want da's inclusie de turbo dan en die kost alleen gereviseerd al tussen de 400 en 700 euro afhankelijk van welk type je hebt DTL/DTH.

Kunt beter zoals Bas zegt zelf halen en dan ter plekke vergelijken. Wellicht zelfs daar laten inbouwen. Mijn ervaring in Engeland is dat ze een heel stuk goedkoper zijn dan hier.

Succes en safe driving Jurgen.

die dual mass vliegwielen zijn een zwakke plek

het is niet de vraag of ze gaan, het is alleen een kwestie van wanneer

als je dan toch je complete motor er uit hebt liggen, vervang dan gelijk dat ding.

die dual mass vliegwielen zijn een zwakke plek

het is niet de vraag of ze gaan, het is alleen een kwestie van wanneer

als je dan toch je complete motor er uit hebt liggen, vervang dan gelijk dat ding.

Voor dat geld kocht ik dat blok van de foto's! Inderdaad eerst kijken of ie wel zo nieuw is, en dan heel snel meenemen :D

Blok wisselen zal een dag of 2 zijn denk ik.

Waarom wil je je vliegwiel vervangen?? das toch niet nodig ?

Voor dat geld kocht ik dat blok van de foto's! Inderdaad eerst kijken of ie wel zo nieuw is, en dan heel snel meenemen :D

Blok wisselen zal een dag of 2 zijn denk ik.

Waarom wil je je vliegwiel vervangen?? das toch niet nodig ?

vanuit de UK hoef je waarschijnlijk geen invoerrechten te betalen

en anders ga je die motor gewoon halen met de auto ;)

google maar even naar z19dth motoren, ziet er wel aardig uit als een

vanuit de UK hoef je waarschijnlijk geen invoerrechten te betalen

en anders ga je die motor gewoon halen met de auto ;)

google maar even naar z19dth motoren, ziet er wel aardig uit als een

Ik zit er erg aan te denken (als de prijs in UK klopt om) een geheel nieuwe motor te kopen.

Redenatie: Laat ik zeggen (hoop) dat ik incl nieuw vliegwiel, drukgroep, koppeling €5000(?) kwijt ben. Dan heb ik wel weer een auto die 200k makkelijk aan kan op wat lagers hier en daar na.

Of zie ik dingen over het hoofd?

Met alleen een gereviseerde kop en vliegwiel etc ben ik anders ook zo al €2000 kwijt.

Vragen:

- Is €2800 reeel? (ze zeggen dat Opel 5300 pond rekent).

- Is Part Number: 55204068 correct?

- Wat voor extra kosten moet ik betalen aan invoer?

- Hoe lang kost een motor uitbouwen/inbouwen?

- Wat voor prijs kan ik daar voor verwachten?

Alleen als ik de plaatjes bekijk zie ik weinig herkenbaars. Kan niet met mijn eigen auto checken omdat die bij de garage staat.

Wat denken jullie?

1_9CDTiEngine.jpg

1_9CDTiEnginec.jpg

1_9CDTiEngined.jpg

1_9CDTiEngineb.jpg

Ik zit er erg aan te denken (als de prijs in UK klopt om) een geheel nieuwe motor te kopen.

Redenatie: Laat ik zeggen (hoop) dat ik incl nieuw vliegwiel, drukgroep, koppeling €5000(?) kwijt ben. Dan heb ik wel weer een auto die 200k makkelijk aan kan op wat lagers hier en daar na.

Of zie ik dingen over het hoofd?

Met alleen een gereviseerde kop en vliegwiel etc ben ik anders ook zo al €2000 kwijt.

Vragen:

- Is €2800 reeel? (ze zeggen dat Opel 5300 pond rekent).

- Is Part Number: 55204068 correct?

- Wat voor extra kosten moet ik betalen aan invoer?

- Hoe lang kost een motor uitbouwen/inbouwen?

- Wat voor prijs kan ik daar voor verwachten?

Alleen als ik de plaatjes bekijk zie ik weinig herkenbaars. Kan niet met mijn eigen auto checken omdat die bij de garage staat.

Wat denken jullie?

1_9CDTiEngine.jpg

1_9CDTiEnginec.jpg

1_9CDTiEngined.jpg

1_9CDTiEngineb.jpg

@Marcel28 wrote:Even off topic,

Ook mij is opgevallen dat de VOD de hoofdprijs vraagt, daarnaast zijn ze niet altijd eerlijk.

In dit geval gaat het om een vuile ERG klep die men wilde vervangen voor een nieuwe. Kosten? ruim 500 euro.

Kosten na zelf schoonmaken 10 euro voor wat schoonmaak spullen en 1 uurtje tijd.

Gr Marcel

tja dat kun je de monteurs ook niet kwalijk nemen

die mogen niks meer repareren, die mogen alleen maar onderdelen vervangen.

levert de baas ook nog een verkocht onderdeel op.

maar je hebt wel gelijk

tegenwoordig wordt je als particulier bij de dealer garages behandeld als leasemaatschappij

@Marcel28 wrote:Even off topic,

Ook mij is opgevallen dat de VOD de hoofdprijs vraagt, daarnaast zijn ze niet altijd eerlijk.

In dit geval gaat het om een vuile ERG klep die men wilde vervangen voor een nieuwe. Kosten? ruim 500 euro.

Kosten na zelf schoonmaken 10 euro voor wat schoonmaak spullen en 1 uurtje tijd.

Gr Marcel

tja dat kun je de monteurs ook niet kwalijk nemen

die mogen niks meer repareren, die mogen alleen maar onderdelen vervangen.

levert de baas ook nog een verkocht onderdeel op.

maar je hebt wel gelijk

tegenwoordig wordt je als particulier bij de dealer garages behandeld als leasemaatschappij

ik zou kijken bij http://www.kleingunnewiek.com" onclick="window.open(this.href);return false; in Groenloo. deze heeft regelmatig 1.9CDti motoren voor tussen de 1800 en 2400 euro ( van kmstand 5.000 tot 60.000 )

Voor 400 laat je hem inbouwen bij een onafhankelijke, goede garage ...

Wat betreft de koppeling zou ik voor die Engelse set gaan. Scheelt enorm veel geld en is ook gewoon van Luk en Sachs , net als bij de dealer of carparts,etc.

Toch wel een beetje tricky om door te rijden met een distr.riem die voor 150.000km vervangen dient te worden.

En meteen de waterpomp en rollen vervangen , want je ziet het... die slaan ook wel eens vast.

Suc6 in iedergeval!

ik zou kijken bij http://www.kleingunnewiek.com" onclick="window.open(this.href);return false; in Groenloo. deze heeft regelmatig 1.9CDti motoren voor tussen de 1800 en 2400 euro ( van kmstand 5.000 tot 60.000 )

Voor 400 laat je hem inbouwen bij een onafhankelijke, goede garage ...

Wat betreft de koppeling zou ik voor die Engelse set gaan. Scheelt enorm veel geld en is ook gewoon van Luk en Sachs , net als bij de dealer of carparts,etc.

Toch wel een beetje tricky om door te rijden met een distr.riem die voor 150.000km vervangen dient te worden.

En meteen de waterpomp en rollen vervangen , want je ziet het... die slaan ook wel eens vast.

Suc6 in iedergeval!

Even off topic,

Gr Marcel

Terug
Naar boven