• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Diverse modellen herkennen

Dus dit is een F1 GSi?

Astra_F_GSi_16V_(C20XE)_1993.JPG

En hoe ziet een F2 GSi er dan uit? Die vind ik nergens op internet. Of ziet die er hetzelfde uit als de F1 GSi + die emblemen?

Das een F1 ja.

Maar ik dacht dat er helemaal geen F2 GSi geweest was dat die vervangen was de de Astra F Sport.

Oja een Corsa C OPC is er ook alleen als proto geweest

Okay, maar die herken je dus helemaal niet als GSi als er geen emblemen opzitten?

Ik zou wel eens mooi een overzicht willen hebben van alle Opel modellen en hoe je onderliggende uitvoeringen kunt herkennen, zoals de Manta GSi's, de i400, i240 enz., de Monza GSE, de Commodores van de Rekords, enzovoort.

Wie heeft interesse om daar mee over na te denken?

Zijn bijna onherkenbaar idd, maar ik zit nog steeds met iets in me hoofdt dat de GSI bij de Astra F

verdween op plaats te maken voor de Sport.

Even in de Opel folder gedoken, de zwarte is 100% een GSi uit 1995.

De gele zou een sport kunnen zijn, in de folder van 09-1995 staat die ook maar dan als Sport vermeld.

In de Opel Start van 1995 staat de gele ook als Sport.

Maar ik denk dat Mr F er meer over weet.

Dat klopt zeker niet, de Sport staat in de Astra F folder van september 1995 die ik hier heb.

En ook in het Opel Magazine START van dat zelfde jaar dus daar zit die wiki fout mee.

Komen van autoweek staan al bij 1 van mijn vorige berichten :jerry

Maar tussen een F2 gewoon en een GSi zit dus heel weining verschil.

@HardcoreHell wrote:De BMW e36 en e46 M3 zijn te herkennen aan de luchtroosters met M logo in de voorschermen, en de 4 uitlaten die verder naar het midden zitten dan normaal.

E46 M3 ook te herkennen aan de bult op de kap en de veel bredere wielkasten.

Astra Coupe Turbo te herkennen aan de gaten in de strip onder de voorbumper

Astra G Diesels te herkennen aan de openingen aan de onderkant van de bumper

Corsa D GSI te herkennen aan de 5-gaats velgen (ook de 1.7 Diesels en OPC)

@RISL wrote:Even een paar vragen dan.

De Astra F GSi, was die er als F1 en als F2? Of alleen F2?

De Astra H OPC, was die er als H1 of H2? Of beiden?

De Corsa D OPC, heb je als D1 en D2. Maar de Nürburgring Edition alleen als D2 toch?

Vectra C OPC was er alleen als C2 toch?

Calibra A DTM is er als A1 en A2 toch?

Vectra A Turbo is er als A1 en A2 toch?

Astra F GSI was er zoals gezegd als F1 en F2 maar waar de F1 er sjiek uitzag was de F2 ineens een wolf in schaapskleren.

(ideale Astra GSI is volgens mij de F1 met de verbeterde roestprotectie van de F2 :jerry )

Calibra DTM was alleen als A2 (facelift is een groot woord bij de Calibra, maar de A2 is die met dat logo in de gril)

Vectra A was pas vanaf de A2 als Turbo en ook toen pas als V6, de sjiekste A1 was de 2000 maar die was in die uitmonstering bij de facelift gesneuveld.

och och Jordi :jerry

de R33 is een stuk dikker en ronder

Waar de R32 nog duidelijk een late 80's vormgeving heeft, is de R33 duidelijk een product van de 90's.

E-BNR32.jpg
De R32

Nissan_Skyline_R32_GT-R_002.jpg
R32

Nissan_Skyline_R33_GT-R_001.jpg
De R33

Nissan_Skyline_R33_GT-R_002.jpg
R33

Rick, ik zal m'n vraag iets specifieker stellen: er wordt vaak een R33-neus op de R32 geplaatst.

De achterkant wijkt wel wat af, maar zijn er duidelijke kenmerken die bijna niet te veranderen zijn?

Bumpers e.d. zijn ook niet aan te houden, daar hangen zo vaak van die aftermarketspullen op.

de 2de zij ruit is verschillend.

bij de R32 loopt de stijl recht over de raam naar achter, om later in een rechte lijn naar beneden te gaan.

Bij de R33 loopt de lijn van de ruit aan de boven kant direct in een boog naar beneden toe.

De R32 heeft een hoekigere voor ruit lijst.

de R33 heeft afgeronde hoeken in de lijst.

Terug
Naar boven