• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Diverse modellen herkennen

Nog eens een vraag:

Wat zijn de uiterlijke verschillen tussen de Aston Martin DB7 (dus de zescilinder) en de AM DB 7 Vantage (de V12)?

Het enige dat ik weet, is dat er bij de introductie van de Vantage een facelift kwam (grote mistlampen i.p.v. kleine mistlampen, maar ik weet niet of de zescilinder toen ook is gefacelift (en dus dezelfde mistlampen heeft?)

Edit: ben er inmiddels uit m.b.v. deze site: http://www.astonmartins.com/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand iets over de Dragon 88-modellen van Aston Martin?

Deze zijn er van de Virage, DBS Volante en Vantage S.

Gaat het om 88 modellen van elk? Dus 88 Vantage S, 88 Virage's en 88 DBS Volante's of om 88 modellen in totaal?

Als ik me niet vergis gaat het in 88 modellen in totaal waarop dit dragon 88 gedoe op wordt toegepast.

In de officiële press release spreken ze ook constant over 88 cars in het algemeen.

"The Dragon 88 Limited Edition models debuting at Beijing demonstrate the exceptional personalisation possibilities available from Aston Martin, with the world-famous sports car brand making 88 cars available for the ultimate in personalisation."

"Each of the 88 cars will feature bespoke details that celebrate the mystical qualities of the dragon symbol, synonymous with power, strength and good luck in Chinese folklore."

Bron: http://www.autoblog.com/2012/04/24/aston-martin-rolls-out-dragon-88-special-editions-in-beijing/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus 88 modellen totaal, zo las ik het ook ja.

Maar ik vind nergens hoeveel er nu uiteindelijk van elk model geproduceerd zijn.

Iemand die weet hoe je het verschil ziet tussen de Mercedes-Benz C219 CLS 55 AMG en de pre-facelift C219 CLS 63 AMG?

De facelift van de C219 C63 AMG in 2008 is vrij duidelijk: 2 lamellen in de grill ipv 3, "911-Turbo-lookalike" velgen

Iemand die weet wat de uiterlijke verschillen zijn tussen de eerste generatie Viper en de tweede?

De hele neus van de viper is veranderd met de facelift. Allemaal wat hoekiger.

De eerste viper is meer rond.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

ebuvare9.jpg

jere8esy.jpg

equhy3ud.jpg

a9aqada2.jpg

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

@midnight black wrote:Verschil Vectra A1 en A2verder nog:

-Koplamglas en de zijblinkers hebben een knikje in het glas

-knipperlicht in spatbord bij A2 standaard

-andere vorm stootstrips op flanken

ik heb een a2 zonder zij knippers, dus niet standaard, dit zit standaard op autos van na 31-12-97

Ik zie ook wel dat bij de eerste generatie Viper (de laatste foto's van Hardcore Hell) de sidepipes nog aanwezig zijn en bij de tweede generatie niet meer.

Heb dus een 1e generatie Viper gezien. Dank jullie wel.

@Oenatje wrote:@midnight black wrote:Verschil Vectra A1 en A2verder nog:

-Koplamglas en de zijblinkers hebben een knikje in het glas

-knipperlicht in spatbord bij A2 standaard

-andere vorm stootstrips op flanken

ik heb een a2 zonder zij knippers, dus niet standaard, dit zit standaard op autos van na 31-12-97

Poeh dat zou ik nog eens terug moeten zoeken dan in de oude boeken ;)

Nog een weetje van de Vectra A: de vroegste van de A1 exemplaren hadden de ruitenwissers compleet onder de motorkaprand verzonken liggen (konden ook niet omhoog gezet worden) dit is later aangepast. (waarschijnlijk omdat het er wel sjiek uitziet en goed is voor de stroomlijn maar gewoon niet praktisch met schoonmaken of als het vriest.)

Terug
Naar boven