• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Dolby Zafira 2.2 16V Elegance - (Z22se) motor overleden.

@John, Inderdaad toevallig kwam die reclame gister avond op de tv. :angel

@nova.... wrote:Jos ... er is een reklame op tv de zegt..... Een Snelheidsweter kent zijn snelheid beter :jerry Dus kijk nu vaker op je snelheidsmeter cq toerental ;)

Je moet de zafira wel is poetsen... en de demper ook. En de demper staat er wel mooi onder! :thumbup

wij moeten hem ook is wassen en een keer kleien. :sleeping

@John, Moet eerlijk zeggen dat ik de Zafira veel minder poets dan mijn vorige Astra G. Die werd namelijk ieder weekend gepoetst. De Zafira echt niet. Ben nu ook niet meer zo'n poetser.

Heb de Zafira ook niet getuned. Ik onderhoud de auto wel goed. Maar het poetsen mag inderdaad vaker gebeuren. Mijn buren zeggen dat ook al regelmatig. ;)

Heb zelfs de Zafira nog niet 1 keer gekleid. :angel

De Demper heb ik voordat ik hem gemonteerd heb geprobeerd te poetsen. Maar kreeg het niet mooier. Moet wel eerlijk zeggen dat het op de foto's erger lijkt dat het in werkelijkheid is.

@nova.... wrote:Je moet de zafira wel is poetsen... en de demper ook. En de demper staat er wel mooi onder! :thumbup

wij moeten hem ook is wassen en een keer kleien. :sleeping

Ooow ok ja ieder weekend doen wij ook niet.

de onze krijgt nog een poets beurt voor de winter... ja het poetsen gaat eraf na verloop van tijd.. te weinig tijd :D :D

Ook niet met groene commedant ??

@John, Commedant komt niet op mijn auto sorry. Ik heb daar Poor Boys en Meguiars producten voor. Commedant heb ik zelf nooit op mijn auto gebruikt.

@nova.... wrote:Ooow ok ja ieder weekend doen wij ook niet.

de onze krijgt nog een poets beurt voor de winter... ja het poetsen gaat eraf na verloop van tijd.. te weinig tijd :D :D

Ook niet met groene commedant ??

@John, Ah sorry verkeerd begrepen. Nee heb helemaal geen commendant. Ik heb ook regelmatig gehoord van die Brillo sponsjes gaat het hier ook mee. (staal met soort schuim). Of maak je daar alleen maar grassen mee?

Gister avond even onder de auto gelegen om te kijken waar het geluid vandaan kwam tijdens optrekken. En toen kwam ik helaas dit tegen.

Flexibel stuk kapot;

20150909_191629_zps282bybyp.jpg

20150909_191309_zpsxrkolmmb.jpg

Kan ik dat repareren met dit onderdeel;

Flexibel%20stuk%20diversen%20maten%20uitlaatstunter_zpsapk8nw6v.jpg

Op de foto van mijn kapotte flexibel stuk lijkt onder het kapot gedeelte nog iets anders te zitten namelijk.

@Dolby wrote:@John, Ah sorry verkeerd begrepen. Nee heb helemaal geen commendant. Ik heb ook regelmatig gehoord van die Brillo sponsjes gaat het hier ook mee. (staal met soort schuim). Of maak je daar alleen maar grassen mee?

Ben zelf niet lapot van brillo sponsjes.. die gebruiken we alleen voor in de keuken :D nee dat vind ik nix gaat het ijzer over ijzer. Liever met commedant dan

Minder dat je flexi kapot is .. je hebt bijna een nieuwe uitlaat lijn onder je zafira :D :D

Volgende week gaat de Zafira even de brug op. Dat kijkt mijn monteur er even naar. Heb hem deze foto laten zien. Maar volgens hem is op dit moment alleen de buitenmantel kapot en de binnenkant waar het om gaat nog in orde. Dus even afwachten als de Zafira op de brug staat.

Bijna nieuwe uitlaat lijn wel maar de 2 duurste nog niet hoop dat het zo blijft. Want het spruitstuk en cat zijn de duurste onderdelen.

@John, Ik hoop het ook. Maar heb wel goed nieuws te melden over mijn Irmscher uitlaat. Afgelopen zaterdag een bedrijfs uitje gehad waardoor de uitlaat goed warm kon worden. En wat kwam er toch een mooi geluid uit de uitlaat toen de uitlaat warm was. Heerlijk sportief. Maar alleen wanneer je gas geeft als je de zelfde snelheid aanhoud is de uitlaat netjes stil. Dus een perfect uitlaat geluid. Die zeker niet hinderlijk is als je lange stukken snelweg gaat rijden. :wub :wors

@nova.... wrote:Klopt.. hoop voor je dat het hierbij blijft.

Ik heb goed nieuws en minder goed nieuws. Het goede nieuws is mijn monteur heeft het flexibel uitlaat stuk gecontroleerd. Gelukkig is op dit moment alleen de buitenmantel kapot. De rest is nog goed op dit moment. :thumb

Het slechte nieuws is dat ik woensdag middag op de snelweg steenslag heb gekregen precies op het voorraam op bestuurdershoogte. :swear

Dus gistermiddag op afspraak langs Carglas.

Na 5minuten nadat ik mijn auto sleutel had afgeven komt een Carglas monteur mij ophalen om iets te laten zien. :???: Vertellen ze me dat deze reparatie altijd zichtbaar zal zijn omdat het precies op bestuurdershoogte zit en i.v.m. warmtewerend glas. En dat je hieraan dus gaat ergeren i.v.m. rondom de schade door de hars een wazig flekje krijgt. Dus adviseerde Carglas om een nieuw voorraam te laten monteren. :shock: Meteen even mijn verzekering gebeld en die konden me meteen vertellen dat ik een eigen risico moet betalen van €75 om een nieuw voorraam te laten monteren. Dus heb ik maar in gestemd om het voorraam te vernieuwen. Op advies van Carglas.

Dit had ik niet verwacht. :( De carglas monteur liet me ook zien hoe de waas ging uitzien na reparatie als ze die zouden uitvoeren. Namelijk aan de onderkant van mijn voorraam heb ik

+/- 2cm een waas over het hele onderraam lopen. Volgens de Carglas monteur komt dit door vocht/warmte/werking metaal warmtewerend glas. En de leeftijd van het voorraam namelijk 13jaar.

@gerben rsv, Ik had liever geen nieuw raam en gewoon zoals ik gewend ben dat ze het perfect konden repareren zodat het niks hoeft te kosten.

Bij mijn Astra G hebben ze wel 5x mijn ruitschade gerepareerd en nooit een nieuwe raam nodig gehad. En na reparatie zag je er ook bijna niks meer van. Ik ben gewoon een beetje verbaast meer niet.

@gerben rsv wrote::wtf

Ik zie het probleem niet.

Voor 75 euro heb je een nieuwe voorruit dat is toch een koopje of niet soms?

Afgelopen donderdag middag was de afspraak voor mijn nieuw voorraam bij Carglass.

Bij de Carglass;

20150924_152109_zpsq8kjkqde.jpg

Daklijst losgehaalt voor het raam te vernieuwen;

20150924_155615_zpshsl2fggn.jpg

Schade voorraam;

20150924_152129_zpslftxc1jx.jpg

Voorraam eruit;

20150924_155621_zpsbcrumnpl.jpg

20150924_154509_zpsmlcdutjc.jpg

Carglass had een actie dat je er gratis nieuwe Bosch ruitenwisser bij krijgt;

20150924_172331_zpsua7alnef.jpg

De reparatie heeft totaal +/-1,5 uur geduurd. De oude raam verwijderen en nieuwe raam monteren duurde ongeveer 30minuten. De rest

is wachten dat de kit voldoende is uitgewerkt. De Carglass medewerkers waren erg vriendelijk en mocht bij de reparatie aanwezig zijn.

De monteur vertelde mij precies wat het allemaal ging doen en waarom hij die handelingen uitvoerde. :wors :thumb

Ik vond het erg interessant om het eens mee te maken hoe ze een voorraam vervangen.

Na hoeveel tijd mocht je weer rijden? Heb het een keer (al 10 jaar geleden hoor) bij de dealer laten doen en die zeiden toen dat de auto moest overnachten ivm de kit voldoende uitgehard was en dus voldoende sterk was.

Ik mocht bij carglass na plaatsen van nieuw vooraam 1 uur later weer veilig de weg op. Mag gewoon alles doen behalve de eerste 24 uur niet met chemische middelen werken (auto wassen). Werd mij geadviseerd.

Vandaag de onderdelen gehaald voor de grote onderhoudsbeurt 225.000 KM.

20151003_152828_zps57nujwdc.jpg

- 5 Liter Valvoline Syn X-treme 5W-40

- Olie filter

- Lucht filter

- Benzine filter

- Interieur filter

Terug
Naar boven